וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ישראל תסייע בשיקום 25 אלף בתים בעזה שנהרסו ב"צוק איתן"

ישראל תסייע בשיקום 25 אלף בתים בעזה שנהרסו ב"צוק איתן", 2 תלמידי ישיבה נפצעו בקטטה עם ערבים במזרח ירושלים, השר ארדן: "שוקלים לשלול תושבות קבע מערבים שמעודדים טרור". אלה הכותרות שעשו את השבת

ישראל תסייע בשיקום 25 אלף בתים בעזה שנהרסו ב"צוק איתן"

ישראל והרשות הפלסטינית הגיעו להסכם, בתיווך האו"ם, לפיו יוכנסו לרצועת עזה חומרי בניין על מנת לשקם 25 אלף בתים שנהרסו במהלך מבצע "צוק איתן" – כך הודיע אמש (שישי) המתאם המיוחד של האו"ם לתהליך השלום במזרח התיכון, רוברט סרי. מדובר בצעד השיקום המעשי הראשון שהוסכם בין הצדדים מאז סיום הלחימה בעזה.

סרי אמר כי הרשויות הישראליות והפלסטיניות "הגיעו להבנה", שתאפשר גישה לחומרי בניין כבר בשבוע הקרוב. מי שניהל את המשא ומתן בנושא זה מטעם ישראל היה מתאם פעולות הממשלה בשטחים, אלוף יואב (פולי) מרדכי.

ארדן: "שוקלים לשלול תושבות קבע מערבים שמעודדים טרור"

שר הפנים החדש, גלעד ארדן, אמר היום (שבת) כי הורה לאנשי משרדו לבחון את האפשרות של שלילת תושבות קבע מתושבי מזרח ירושלים שמעודדים טרור. "הוריתי לאנשי משרד הפנים לבחון ולהמליץ לי כיצד ניתן להרחיב את הסמכויות שלי כשר פנים לשלול את תושבות הקבע והזכויות הסוציאליות הנלוות מערביי מזרח ירושלים שמעודדים טרור והסתה לאלימות", אמר ארדן באירוע "שבתרבות" בנס ציונה.

לפני כשבועיים, בתגובה לירי בצעיר הערבי בכפר כנא על ידי שוטרים, ציין גם ראש הממשלה בנימין נתניהו את אפשרות שלילת התושבות מחלק מערביי ישראל. "ישראל היא מדינת חוק", אמר אז נתניהו. "לא נסבול הפרות סדר והתפרעויות. נפעל נגד זורקי האבנים, חוסמי הצירים ואלו הקוראים להקמת מדינה פלסטינית במקום מדינת ישראל. מי שלא יכבד את החוק הישראלי ייענש במלוא החומרה".

2 תלמידי ישיבה נפצעו בקטטה עם ערבים בירושלים

שני תלמידי ישיבת "בית אורות" שבשכונת א-טור שבמזרח בירושלים נפצעו אמש (שישי) באורח קל ובינוני לאחר שהותקפו לדבריהם בידי ערבים חמושים בקרש שעליו מסמרים ובאבנים. מחקירת המשטרה עולה כי קבוצה של כשבעה יהודים צעדו בסמוך לישיבה ובמקום התפתחה התגרות הדדית בינם לבין קבוצת ערבים. כוח של לוחמי מג"ב שהגיע למקום פיזר את הערבים וליווה את היהודים ל"בית אורות", ומשם פונו הפצועים, בן 24 עם חתך בגבו במצב בינוני ובן 21 שנחבל בראשו במצב קל, לבית החולים שערי צדק בעיר.

שופטת סיפרה שנאנסה בידי קצין משטרה, אך סירבה להתלונן

שופטת שלום סיפרה לפני כשלושה שבועות למקורביה שקצין משטרה אנס אותה. אלו יידעו את המחלקה לחקירות שוטרים (מח"ש), אולם משום שהשופטת סירבה להתלונן, התיק נסגר בשבוע האחרון.

לשניים הייתה היכרות מוקדמת, שלא ברור מהו משכה, לאחר שהכירו דרך אתר היכרויות. במהלך אחת הפגישות שלהם אירע לטענתה האונס. לאחר שסיפרה לחבריה על שאירע, הגיע המקרה לידיעת מח"ש, וזו שפתחה בחקירה. עם זאת, במהלך השבוע האחרון נסגר התיק עקב חוסר רצונה של השוטרת להתלונן. מאז המקרה השופטת אינה מנהלת תיקים מול המשטרה והועברה מתפקידה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר

שבוי דאעש בסרטון חדש: "ממשלתי הפקירה אותי למות"

ארגון "המדינה האיסלאמית" (דאעש) פרסם אמש (שישי) סרטון תעמולה חדש, ובו העיתונאי ג'ון קנטלי, אזרח בריטניה שנשבה בידי ארגון הטרור בסוריה, האשים את ממשלתו ב"הפקרתו". בפתיחת הסרטון, השישי בסדרה שבה מדבר קנטלי בשם הארגון, הוא מציג את הנושא שבו יעסוק הפרק – הניסיון הכושל של כוחות צבא ארצות הברית לחלץ את השבויים ביולי האחרון, ו"התחושה כשממשלתך משאירה אותך למות".

בסרטון, שאורכו כתשע דקות ונפתח בכיתוב "הטו את אוזניכם, מסר מפי העציר הבריטי ג'ון קנטלי", נראה קנטלי יושב מאחורי שולחן כתיבה ולבוש חולצה כתומה, מקריא מתסריט שהוכן לו מראש. קנטלי תיאר את ניסיון החילוץ בטון ביקורתי והאשים את מדינות המערב במוסר כפול, בכך שבחרו בפעולה צבאית לחילוץ השבויים על פני משא ומתן עם הארגון. "הותירו אותנו למות. זוהי התחושה הנוראה ביותר בעולם, כשהמדינה שחשבת שהכרת מפקירה אותך מאחור בצורה צינית כל כך. זוהי הבגידה האולטימטיבית", אמר קנטלי.

"חיזבאללה קיבל טילים שמסוגלים לפגוע בכור בדימונה"

איראן העבירה לחיזבאללה דגם חדש של טילים מדויקים, אשר מסוגלים לפגוע בכור בדימונה - כך אמרו היום (שבת) גורמים איראניים לסוכנות הידיעות האיראנית "פארס". לפי הדיווח, הטילים מדגם "פאתח" הם בעלי ראש נפץ של 500 ק"ג ומסוגלים להגיע לטווח של בין 250 ל-350 ק"מ. בכך, כל לפי "פארס", הם "הפכו את הכור הגרעיני בדימונה למטרה קלה עבור חיזבאללה".

הגנרל מג'יד מוסאווי, בכיר במשמרות המהפכה האיראניים אמר לסוכנות הידיעות כי "בידי חיזבאללה טילים המסוגלים לפגוע בכל נקודה בישראל מצפון ועד דרום, בכל רגע נתון".

קניה: לוחמי "א-שבאב" הוציאו להורג 28 נוסעי אוטובוס

חמושים תקפו הבוקר (שבת) אוטובוס נוסעים בצפון קניה, והרגו לפחות 28 מנוסעיו, שאינם מוסלמים – כך מסרו גורמים במשטרה המקומית. על פי הדיווח, נוסעי האוטובוס מהעיר מנדרה, בצפון-מזרח המדינה, לבירה ניירובי, הוכרחו לעזוב את האוטובוס בדרך, והוצאו להורג על ידי לוחמים של הארגון הסומלי "א-שבאב".

הארגון לא קיבל אחריות באופן רשמי על המתקפה, אולם ההערכה היא כי הוא עומד מאחוריה. מנדרה נמצאת בסמוך לגבול סומליה, שם פועל "א-שבאב", והארגון ניסה בהזדמנויות שונות לפגוע בקניה, אשר שלחה כוחות צבא לסומליה בשנת 2011, לאחר מתקפת הארגון על כמה ערים קנייתיות.

טורקיה מאמנת לוחמים כורדים נגד דאעש בצפון עיראק

מצטרפים למאמץ הבינלאומי: טורקיה מאמנת לוחמים כורדים בצפון עיראק כחלק מהמאבק נגד ארגון "המדינה האיסלאמית" (דאעש) – כך חשף היום (שבת) גורם בכיר באנקרה. לדברי הגורם, ארצו תספק סיוע דומה גם ליחידת צבא לאומית חדשה בבגדאד.

"טורקיה כבר החלה לאמן כוחות פשמרגה (המיליציה הכורדית בעיראק) בצפון עיראק", אמר הגורם והוסיף: "הסכמנו לאמן ולתת סיוע גם למשמר הלאומי". דובר פשמרגה אישר כי חיילים טורקים החלו לאמן את הלוחמים הכורדים לפני כשלושה שבועות, אך סירב לספר בכמה לוחמים מדובר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully