וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

2 תלמידי ישיבה נפצעו בקטטה עם ערבים בירושלים

22.11.2014 / 0:29

בקטטה שפרצה בין קבוצת יהודים לקבוצת ערבים בסמוך לישיבת "בית אורות" בשכונת א-טור שבמזרח ירושלים נפצעו שני תלמידי ישיבה בינוני וקל. המשטרה פתחה בחקירת האירוע

זירת תקיפת תלמידי ישיבה בשכונת א-טור בירושלים, נובמבר 2014. נועם מושקוביץ
זירת הקטטה בירושלים, אמש/נועם מושקוביץ

שני תלמידי ישיבת "בית אורות" שבשכונת א-טור שבמזרח בירושלים נפצעו אתמול (שישי) באורח קל ובינוני לאחר שהותקפו לדבריהם בידי ערבים חמושים בקרש שעליו מסמרים ובאבנים. מחקירת המשטרה עולה כי קבוצה של כשבעה יהודים צעדו בסמוך לישיבה ובמקום התפתחה התגרות הדדית בינם לבין קבוצת ערבים. כוח של לוחמי מג"ב שהגיע למקום פיזר את הערבים וליווה את היהודים ל"בית אורות", ומשם פונו הפצועים, בן 24 עם חתך בגבו במצב בינוני ובן 21 שנחבל בראשו במצב קל, לבית החולים שערי צדק בעיר.

המשטרה פתחה בחקירת האירוע, ומסרה: "משטרת ירושלים ממשיכה את פריסתה בשכונות מזרח ירושלים ובצירים ,ותמשיך להגיב במהירות ובנחישות לכל אירוע. המשטרה מבהירה כי לא תאפשר את הפרת הסדר מכל צד שהוא ותטפל ללא משוא פנים בכל מי שיפר את החוק והסדר".

חובש בכיר במד"א, קובי תמם, שהגיע למקום וטיפל בנפגעים סיפר: "בתוך הישיבה ישבו שני צעירים שהיו מבוהלים ונסערים, הם סיפרו לנו שהם היו ליד הר הזיתים כשתקפו אותם בקרשים עם מסמרים וזרקו עליהם אבנים. יחד עם פרמדיק כונן של מד"א שהגיע למקום, טיפלנו בנפגעים כאשר אחד מהם, צעיר כבן 24 נפגע באורח בינוני בגבו מקרש עם מסמר והפצוע השני, צעיר כבן 21 נפגע קלות בראשו מאבן שנזרקה עליו. שני הפצועים היו בהכרה מלאה ופונו באמבולנס מד"א לבית החולים שערי צדק".

עוד בוואלה! חדשות:
הושחתה מכוניתו של שייח שהביע תנחומים אחרי הפיגוע
דובר חמאס: ליברמן הוא מטרה לגיטימית
אחות של אחד המחבלים בפיגוע בבית הכנסת – עובדת עירייה

זירת תקיפת תלמידי ישיבה בשכונת א-טור בירושלים, נובמבר 2014. נועם מושקוביץ
המשטרה פתחה בסריקות לאיתור החשודים/נועם מושקוביץ

המתיחות בין יהודים וערבים מורגשת במיוחד בימים האחרונים. שלשום הותקף נהג מונית ערבי על ידי ארבע נערות באמצעות גז מדמיע ברחוב קינג ג'ורג' בעיר. הנהג לא נזקק לטיפול רפואי, ולטענתו הותקף על רקע לאומני. המשטרה פתחה בסריקות אחר החשודות ועצרו ארבע נערות תושבות ההתנחלות יצהר כשבידיהן נמצאו שני מכלי גז מדמיע. החשודות הועברו לחקירת כוחות הביטחון.

כמו כן, כ-350 פלסטינים הפגינו בשעות הצהריים באזור צומת בית המרקחת בחברון. שוטרים של משמר הגבול פינו את המפגינים על ידי אמצעים לפיזור הפגנות. שישה בני אדם נפצעו קל מירי כדורי גומי.

עוד דווח בכלי התקשורת הפלסטיניים על מהומות שפרצו בסמוך למחסום קלנדיה שבצפון ירושלים, כמו גם בכניסה לכפר א-ראם הסמוך. עימותים נוספים דווחו בכפר קדום, בנבי סלאח ובאזור בית הקברות במחנה הפליטים עאידה שמצפון לבית לחם. בנבי סלאח נפגעו שני פלסטינים מירי כדורי גומי.

הצעה שאסור לפספס

התקדמו לדור הבא של ברי המים של תמי4: קטנים יותר, חכמים יותר

לכתבה המלאה
זירת תקיפת תלמידי ישיבה בשכונת א-טור בירושלים, נובמבר 2014. נועם מושקוביץ
זירת תקיפת תלמידי ישיבה בשכונת א-טור בירושלים, נובמבר 2014/נועם מושקוביץ

במקביל, פלסטינים רבים הגיעו אתמול להתפלל את תפילת יום השישי בסוכת האבלים שהוקצה בג'בל מוכבר שבמזרח ירושלים, בבית משפחתם של בני הדודים רסאן ועאדי אבו גמ'אל. השניים ביצעו על פי ההערכה את הפיגוע בבית הכנסת "קהילת בני תורה" בשכונת הר נוף שבירושלים, שבו נהרגו ארבעה מתפללים ושוטר נוסף שהוזעק לזירה.

כמו כן, ארבעה פעילי ימין מארגון להב"ה (למניעת התבוללות בארץ הקודש) נעצרו בחשד שתקפו אתמול בלילה שני שוטרים בפארק בפתח תקווה. השוטרים פונו לקבלת טיפול רפואי בבית חולים בילינסון בעיר, לאחר שנחבלו קשות בפניהם ובחלקי גוף שונים. הארבעה, ובהם שלושה נערים בני 16, נעצרו בחשד למעורבות בתקיפה. הם יובאו היום לדיון בהארכת מעצרם.

(עדכון ראשון: 18:29)

לפניות לכתב יאיר אלטמן: talk2yaira@walla.com

זירת תקיפת תלמידי ישיבה בשכונת א-טור בירושלים, נובמבר 2014. נועם מושקוביץ
זירת תקיפת תלמידי ישיבה בשכונת א-טור בירושלים, נובמבר 2014/נועם מושקוביץ
  • עוד באותו נושא:
  • ירושלים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully