וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עבודות שירות לתוקף נשים בהתקף פסיכוטי: "מתבייש"

21.11.2014 / 2:38

מהנדס צעיר בן 28 תקף ופצע שתי נשים במכוניתן לאחר שצרך פטריות הזיה ונכנס למצב פסיכוטי. העונש: עבודות שירות ומאסר על תנאי. "הטעות הכי גדולה שעשיתי בחיים"

אילוסטרציה. ShutterStock
לאחר שצרך את הפטריות, נכנס למצב פסיכוטי ותקף את הנשים במכוניתן/ShutterStock

בית משפט השלום בתל אביב גזר באחרונה עונש קל של עבודות שירות ומאסר על תנאי על צעיר בן 28 שתקף ופצע באלימות שתי נשים, לאחר שצרך פטריות הזיה ונכנס למצב פסיכוטי. התקיפה אירעה בחודש אוגוסט 2012.

על פי כתב האישום, הצעיר הזמין באינטרנט פטריות הזיה, באופן חוקי. לאחר שנטל את הסם, הוא הגיע בשעות הערב לצומת הרחובות הירקון-טרומפלדור שבתל אביב, קפץ על כלי רכב שבו נהגה באותה עת בחורה צעירה והחל לדפוק על השמשה הקדמית באגרופיו עד שהתנפצה. הנהגת המבוהלת נמלטה מהרכב, אולם בחורה נוספת שעברה במקום באותה עת הציעה עזרה לצעיר שדימם בידיו משברי הזכוכיות, שבתגובה היכה אותה בראשה ובכתפיה עד שאיבדה את ההכרה. הצעיר ברח מהמקום במונית כשהוא משאיר אותה עם חבלות בפניה, שטפי דם ו"פנס" בעין. מאוחר יותר הוא נעצר בבית חברו שאליו נמלט לאחר התקיפה.

עוד בוואלה! חדשות:
חייל צה"ל שנחשד בסחר בסמים: "גם אבא משתמש"
המלצה להעמיד לדין את השופט החשוד בביצוע עבירות מין
בתוך הראש של גבר מכה

בדיון שנערך בבית המשפט, טען נציג המשטרה כי כל עוד הצעיר לקח את הסם ביודעין, הוא אחראי למעשיו. אולם סנגורו של הצעיר, עו"ד אייל בסרגליק, אמר בדיון כי מדובר בצעיר נורמטיבי, ללא עבר פלילי, שסיים 12 שנות לימוד בהצטיינות, שירת שירות צבאי מלא ועובד כמהנדס תוכנה בחברת מחשבים שמספקת שירותים ללקוחות ביטחוניים.

לדברי עורך הדין ההרשעה והרישום הפלילי שיבוא בעקבותיה, יביאו לפיטוריו המידים ותמנע ממנו להמשיך לעבוד בתחום עיסוקו. עורך הדין המשיך והסביר לבית המשפט כי חייו האישיים של מרשו הושפעו רבות מהמקרה, וכי בת זוגו החליטה להיפרד ממנו ולהעתיק את מקום מגוריה לחו"ל.

הצעיר עצמו סיפר בבית המשפט כי לא זכר דבר מהמאורעות וכי התעורר עם סימני חבלה בבית החולים. עוד הציע לפצות את המתלוננת בסכום של 15 אלף שקלים והביע חרטה. "אני לא יכול לתאר עד כמה אני מתחרט. המקרה הזה הוא הטעות הכי גדולה שעשיתי בחיים. הייתי במצב של חוסר שליטה, לעולם לא הייתי מעלה על הדעת שאוכל לפעול באלימות כלפי מישהו. אני מתבייש במעשים שלי. התנהגתי בחוסר אחריות שהזמנתי את החומר הזה דרך האינטרנט, שהיה נראה שהוא תמים וחוקי, ולא ידעתי מה תהיה השפעתו. אני רוצה לכפר על מעשיי ולחזור לחיי חברה תקינים".

"פרץ של אלימות חמורה שתוצאותיו קשות"

על אף הרקע הנקי והטענות שהעלה הנאשם, השופט מרדכי פלג הרשיע את הצעיר בתקיפה שגורמת חבלה של ממש, והסביר כי מדובר ב"פרץ של אלימות חמורה שתוצאותיו קשות, אך דרך נס לא גרם הנאשם נזק חמור יותר למתלוננות". עם זאת, כתב בהחלטתו, "נסיבותיו האישיות של הנאשם אשר מנהל אורח חיים נורמטיבי, נעדר עבר פלילי, ונטל אחריות על מעשיו - יש בהם כדי להצדיק הקלה בענישה".

השופט גזר עליו השופט שישה חודשי מאסר על תנאי ו-120 שעות עבודות שירות, אותן ירצה במוסד חינוכי שבו יסייע לתלמידים בהכנת שיעורי בית. כמו כן, יפצה הצעיר את המתלוננות.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין

עורך הדין בסרגליק אמר בתגובה: "אנו שמחים על כך שבית המשפט קיבל את עמדתנו בנושא הענישה. מדובר בצעיר שעשה טעות חד-פעמית כשהזמין מהאינטרנט פטריית הזיה. כאשר ביצע את המעשים כבר לא היה בשליטה. הוא הביע חרטה בהזדמנות הראשונה, ואף פיצה מיוזמתו את המתלוננת. עם זאת, אנו סבורים, כי החלטת בית המשפט בנושא ההרשעה הייתה שגויה".

לפניות לכתבת גלי גינת: gali.gnt@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully