וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חייל צה"ל שנחשד בסחר בסמים: "גם אבא משתמש"

21.11.2014 / 1:37

93 שקיות של סם הפיצוציות "נייס גאי" נתפסו בביתו של חייל צה"ל. בעת המעצר קרא הצעיר לאחיו להיפטר מהסם. למרות הממצאים שהציגה התביעה צבאית, הוא לא נאשם בסחר בסמים "מחמת הספק"

מיסטר נייס גאי. אורי לנץ
טען כי לא ידע שהשימוש ב"נייס גיא" אינו חוקי. נייס גאי/אורי לנץ

המשטרה תפסה יותר מחצי קילוגרם של סם מסוג "נייס גאי" בביתו של חייל צה"ל, כשהוא מחולק ל-93 שקיות שנועדו למכירה. מכתב האישום שהוגש נגדו עולה כי עם הגעת המשטרה ניסה הנאשם להיפטר מהסם וקרא לאחיו, ששהה עמו במקום, להשמידו. מדובר בכמות הסמים הגדולה ביותר של "נייס גאי" שנתפסה אי פעם בחזקתו של חייל צה"ל בשירות סדיר.

מלבד אחזקת "נייס גאי", נאשם החייל בשימוש ב-אל.אס.די ב-12 הזדמנויות שונות באמצעות טיפות ובולים ספוגים בסם, ובשימוש בקוקאין ובמריחואנה.

עוד בוואלה! חדשות:
בן 17 השתמש ב"נייס גאי" - ואושפז במצב פסיכוטי
גבר בן 30 הזריק סם "נייס גאי" לווריד - ומת
צפו: 3.5 טון של הסם "נייס גאי" נתפסו בבאר שבע

מיסטר נייס גאי. אורי לנץ
מיסטר נייס גאי/אורי לנץ

הנאשם הודה כי השתמש בסמים כדי לקבל פטור משירות צבאי. עם זאת, הוא הכחיש כל קשר לסחר בסמים ואף טען כי לא ידע שהשימוש ב"נייס גיא" אינו חוקי. כמו כן, הוא טען כי אביו נוהג להשתמש בסם באופן קבוע. כאשר נשאל מדוע ביקש מאחיו להיפטר מהסמים עם הגעת המשטרה, אמר כי הוא סובל מהתקפי חרדה ואין לו שליטה על המילים שיוצאות לו מהפה.

התובע הצבאי, סגן אליאסף מלמד, הדגיש כי הנאשם דחף בחוזקה את השוטר שהגיע עם צו המעצר וכי עדותו הייתה מלאת סתירות, שקרים וכי הוא הראה בקיאות בעולם הסמים.

הרכב של שלושה שופטי בית הדין הצבאי של זרוע היבשה, רב-סרן רון סולקין, רס"ן סרגיי קוטיקוב וסרן אריאל מקיטן, החליט להאריך את מעצרו של החייל עד תום ההליכים המשפטיים נגדו בשל חומרת הפרשה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן

אולם ביום רביעי שוחרר החייל ממעצר לאחר שהרכב השופטים הרשיע אותו בשימוש בסמים ובשיבוש מהלכי משפט, אך ציין כי "לא נמצא בסיס מספק לסעיף הסחר והפצת הסמים". עורך דינו שי רודה אמר בתגובה: "התביעה הצבאית לא הצליחה להביא ולו ראיה אחת קטנה הקושרת את מרשי לסמים, ולכן מדובר בזיכוי צודק ונכון".

"נייס גאי" נמכר בפיצוציות כ"תחליף גראס טבעי". החומרים הפעילים בסם נקראים קנבינואידים סינתטיים – חומרים המנסים לדמות את ההשפעות של THC (המרכיב הפעיל בגראס) והם עובדים על רצפטור CB1 - שנמצא בריכוזים גבוהים במערכת העצבים המרכזית. פעילותם של החומרים הללו רחוקה מאוד מהשפעתו של גראס, ומסוכנת: היא עלולה להיות חזקה פי חמש או יותר מאשר הגראס. משרד הבריאות וגורמים רשמיים שונים הזהירו זה מכבר ש"נייס גיא" ודומיו גורמים לתופעות לוואי קשות וביניהן: פגיעה בזיכרון, שינויים בתפיסת הרגשת הכאב, שינויים ברמת התנועה והניידות, יובש בפה, צמא, פרנויה קלה, נדודי שינה, הרגשת כבדות ותשישות והפרעות ראייה.

לפניות לכתב אמיר בוחבוט: amirbohbot@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully