וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מצרים: הרופא הראשון שהועמד לדין על מילת נשים - זוכה

בית משפט במדינה קבע כי רסלאן פאדל, שגרם למותה של נערה בת 12 בשנה שעברה, לא אשם בביצוע רשלני של הניתוח. בית המשפט לא נימק את החלטתו וחייב את פאדל לפצות את אמה של הנערה ב-5,000 לירות מצריות

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
סוהייר אל-באתע/מערכת וואלה!, צילום מסך

בית משפט במצרים זיכה היום (חמישי) רופא שהועמד לדין בהליך תקדימי בשל ביצוע רשלני של מילת נשים, שבמהלכו מתה נערה בת 12. בית המשפט לא מסר את נימוקיו לזיכוי הרופא, רסלאן פאדל, שביצע את הניתוח בנערה סוהייר אל-באתע בחודש יוני אשתקד.

פאדל, שהוא גם איש דת, חויב לפצות את אמה של הנערה בסכום של 5,000 לירות מצריות (2,800 שקל). אבי המשפחה, מוחמד, זוכה אף הוא מאחריות למותה, אף על פי שהמשטרה וגורמי רפואה העידו שההורים לקחו את סוהייר למרפאה כדי לבצע את ההליך - אשר אינו חוקי במדינה.

הרופא ניתח גם את שתי אחיותיה הגדולות של סוהייר. אבי המשפחה, מוחמד, סיפר בשנה שעברה: "באתי למרפאה עם אשתי ועם הילדה. הלכנו לרופא כי זה דבר מסורתי באזור שלנו. כשהגענו, השארנו את סוהייר אצל הרופא, ואחרי רבע שעה הוציאה אותה האחות מחדר הניתוח, והעבירה אותה לחדר סמוך. לפתע, הרופא הזעיק אמבולנס ואמר שסוהייר צריכה ללכת לבית החולים".

מילת נשים הוצאה מהחוק במצרים ב-2006, אך משפחות רבות ממשיכות לפנות למרפאות פרטיות כדי למול את בנותיהן. סקר שנערך בשנת 2000 הראה כי 97% מהנשים נאלצות לעבור את הניתוח עד גיל 45.

עוד על יחס לנשים ברחבי העולם
אינדונזיה: רוצה להיות שוטרת? הוכיחי שאת בתולה
המלחמה האפלה של הודו בגידול האוכלוסייה
20 שנות מאסר לאיש דת אפגני שאנס בת עשר במסגד

  • עוד באותו נושא:
  • מצרים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully