וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אינדונזיה: רוצה להיות שוטרת? הוכיחי שאת בתולה

דוח של ארגון "משמר זכויות האדם" קובע כי המשטרה ממשיכה להשתמש בבדיקה פולשנית לנשים שרוצות להתגייס לשורותיה. "מבחן הבתולין מפלה, אכזרי ומשפיל ויש לבטל אותו מיד". דובר המשטרה: "גם גברים נבדקים"

שוטרות במשטרת אינדונזיה. CNN, צילום מסך
"הבדיקה לא מדעית". נשים במשטרת אינדונזיה/צילום מסך, CNN

משטרת אינדונזיה ממשיכה להשתמש בבדיקה פולשנית לנשים שרוצות להתגייס לשורותיה – כך קובע דוח של ארגון "משמר זכויות האדם". על פי הדוח, על הנשים להיות בתולות על מנת להתקבל לתפקיד והן נבדקות "ידנית" כדי לקבוע אם הן קיימו בעבר יחסי מין.

אנשי הארגון ראיינו כמה קצינות וכמה נשים שרצו להצטרף לשורות המשטרה, כמו גם רופאים מטעם המשטרה ואנשים מצוותי הגיוס וכן עם בכיר במשטרה. על פי הדוח, הקצינות והמגויסיות שעברו את הבדיקה תיארו אותה "כואבת" ו"טראומטית". הדוח כינה את הבדיקה, שמתבצעת בערים הגדולות במדינה האסייתית, כולל בבירה ג'קרטה, "מפלה, אכזרית ומשפילה" כמו גם "סובייקטיבית ולא מדעית".

אחת המגויסות שעברה את הבדיקה הפולשנית סיפרה כי "הכניסה לחדר שבו התבצע מבחן הבתולין היה מאוד מתסכל. פחדתי שאחרי שהם יעכרו את הבדיקה לא אהיה בתולה יותר. זה כאב מאוד ובן הזוג שלי אפילו התעלף". הדוח הפציר בשלטונות בג'קרטה לבטל את המבחן באופן מידי ולהבטיח כי כל תחנות הגיוס ברחבי המדינה להפסיק לבצע אותו.

עוד על יחס לנשים באסיה
המלחמה האפלה של הודו בגידול האוכלוסייה
20 שנות מאסר לאיש דת אפגני שאנס בת עשר במסגד
בפקיסטן טוענים: "זוכת פרס נובל היא סוכנת מוסד"

גם על פי האתר הרשמי של משטרת אינדונזיה, שבו מפורטות הדרישות הבריאותיות עבור המתגייסות החדשות, נכתב כי על הנשים להיות בתולות כדי להתקבל. "בנוסף למבחנים רפואיים ופיזיים אחרים, נשים שמעוניינות להיות שוטרות צריכות לעבור בדיקת בתולין. השוטרות חייבות להיות בתולות". כמו כן, על נשים נשואות נאסר להגיש בקשת הצטרפות רשמית למשטרה.

עם זאת, דובר מטעם המשטרה סיפר לרשת CNN כי כל המגויסים, לא רק נשים, צריכים לעבור בדיקות רפואיות שכוללות בחינה של איברי המין. "למבחנים יש שתי מטרות מרכזיות", סיפר רוני סומפיי. "הראשונה היא להבטיח שמצבם הבריאותי והגופני לא ישפיע עליהם לרעה כשהם מתגייסים לכוח המשטרה. השנייה היא לוודא שהם לא נושאים מחלות שיפגעו ביכולותיהם לתפקד באופן הטוב ביותר כאנשי משטרה". לדבריו, "בדיקת הבתולין היא רק מהתהליך, שמטרה להשלים את הדוח הרפואי והפיזי". כמו כן, סומפיי טען כי הדוח של "משמר זכויות האזרח" אינו שלם, משום שלטענתו הוא לא חיפש תגובה מצד גורמי הרפואה במשטרת אינדונזיה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully