וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האו"ם ממליץ: להעמיד את קוריאה הצפונית למשפט בינלאומי

ועדת האו"ם לזכויות אדם קראה למועצת הביטחון לשקול פנייה לבית הדין הבינלאומי, בשל הפשעים נגד האנושות המבוצעים לכאורה על ידי פיונגיאנג. הנציג הקוריאני זעם, ואיים: "נחזור לניסויים גרעיניים"

קים ג'ונג און שליט קוריאה הצפונית בסיור עם קצינים – פיונגיאנג, 25 באוקטובר 2014. רויטרס
מנהיג קוריאה הצפונית, קים ג'ונג און/רויטרס

הוועדה של האסיפה הכללית של האו"ם לזכויות אדם קראה אמש (שלישי) למועצת הביטחון לשקול הגשת תלונה לבית הדין הפלילי הבינלאומי נגד קוריאה הצפונית בגין פשעי מלחמה. ההחלטה התקבלה בהמשך לממצאי ועדת חקירה של האו"ם, שפורסמו בחודש פברואר, לפיהם הרשויות בפיונגיאנג אחראיות להפרות קשות של זכויות אדם.

עם פרסום הממצאים, קרא ראש ועדת החקירה, מייקל קירבי, לשעבר נשיא בית המשפט העליון באוסטרליה, להעמיד לדין את ראשי המדינה המבודדת והחלטת הוועדה מעניקה רוח גבית לקריאתו. על פי דוח הוועדה, קוריאה הצפונית מפעילה בין היתר מחנות מאסר, ומשתמשת בטקטיקות של עינוי שיטתי, הרעבה והרג המוני.

עוד בוואלה! חדשות:
"בשורה אדירה": צפון קוריאה שחררה שני שבויים אמריקנים
דיווח: צפון קוריאה פיתחה צוללת לשיגור טילים בליסטים
קצין צבא בכיר שינה מילות ההמנון בעת קריוקי - והוצא להורג

ישיבת מועצת הביטחון של האו"ם בנושא דאעש. רויטרס
"קמפיין זכויות אדם שערורייתי ובלתי-הגיוני של ארה"ב". דיון של מועצת הביטחון של האו"ם/רויטרס

כמו כן, ההחלטה שהתקבלה קוראת למועצת הביטחון של האו"ם לשקול הטלת סנקציות נגד הגורמים הבכירים בפיונגיאנג. למרות ההשפעה שעשויה להיות להחלטה בהגברת הלחץ של מנהיגי המדינה, משמעותה היא ברובה סמלית. גורמים דיפלומטים העריכו כי אם ההחלטה תגיע לפתחה של מועצת הביטחון, המשלחת הסינית תבחר להטיל עליה וטו ולמנוע פנייה רשמית לבית הדין.

הנציג הצפון קוריאני לוועדת זכויות האדם, צ'ו מיונג נאם, גינה בתוקף את ההחלטה והאשים את ארצות הברית ובעלות בריתה בקידומה. "קמפיין זכויות האדם השערורייתי והבלתי-הגיוני של ארצות הברית ושל המדינות העוקבות אחר ניסיונותיה להחריב את מדינתנו ואת המערכת החברתית שלה מחייב אותנו לא להימנע יותר מעריכת ניסויים גרעיניים", איים צ'ו.

ההחלטה שונה מההחלטות הרבות שהתקבלו בעבר הנוגעות למצב זכויות האדם בקוריאה הצפונית, שכן היא קוראת להעמיד את הנהגת המדינה לדין. ההחלטה תובא בפני האסיפה הכללית בחודש הבא לאישור סופי.

עוד באותו נושא

"קוריאה פועלת כמו הנאצים. אסור שנגיד שלא ידענו"

לכתבה המלאה

"יותר יעיל מתקיפות אוויריות"

"תמכו במאמצים נגד אידאולוגיית האלימות והמוות של דאעש, למען זכויותיהם של בני האדם בעיראק"

בדיון נוסף שנערך אמש, נציב זכויות האדם של האו"ם, זיד ראאד אל-חוסיין, קרא למוסלמים ברחבי העולם להוביל קמפיין נגד האידאולוגיה של ארגון "המדינה האיסלאמית" (דאעש), אשר לדבריו עשוי להיות יותר יעיל מתקיפות אוויריות. זאת, בהתייחסות לתקיפות שמבצעים כוחות הקואליציה העולמית בהובלת ארצות הברית בשבועות האחרונים נגד יעדי הארגון בעיראק ובסוריה.

בדברים שנשא בפני מועצת הביטחון של האו"ם, טען אל-חוסיין, בן למשפחה המלוכה הירדנית, כי באמצעות קריאתם של מנהיגי הארגון להקמת חליפות איסלאמית, הם "מנצלים תקווה כללית" של מוסלמים ברחבי העולם.

עם זאת, הדגיש אל-חוסיין כי מוסלמים רבים מתנגדים לארגון הקיצוני, בשל הפשעים שביצע בניסיון להנחיל את האידאולוגיה שלו במדינות המזרח התיכון. הוא אף הוסיף כי מעשי הארגון ככל הנראה כוללים פשעי מלחמה. אל-חוסיין סיכם בקריאה למועצת הביטחון לתמוך במאמצים נגד "אידאולוגיית האלימות והמוות" של דאעש, "למען זכויותיהם של בני האדם בעיראק".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully