וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי הפיגועים: העבודה, מרצ והחרדים הוזמנו לקואליציה

19.11.2014 / 0:10

יו"ר הקואליציה אלקין קיים שיחות עם ראשי העבודה, מרצ, קדימה, יהדות התורה וש"ס והציע להם לחבור לממשלת אחדות לאומית בשל ההסלמה הביטחונית. גלאון והרצוג דחו את הבקשה, בש"ס שוקלים

צילום: בני בן סימון, עריכה: טל רזניק

(נתניהו מגיב לפיגוע: זקוקה אחדות בעם)

מה שהתחיל כבלון ניסוי, הפך בתוך זמן קצר להצעה רשמית: יו"ר הקואליציה, ח"כ זאב אלקין (הליכוד), ערך אמש (שלישי) סבב שיחות עם ראשי סיעות האופוזיציה היהודיות: העבודה, ש"ס, יהדות התורה, מרצ וקדימה, והציע להם להצטרף לממשלת אחדות לאומית על רקע ההסלמה במצב הביטחוני והפיגוע היום. מוקדם יותר הערב אמר ראש הממשלה, בנימין נתניהו: "בעת הזו נדרשת אחדות ואני קורא לבוז'י הרצוג, יעקב ליצמן, אריה דרעי, שאול מופז וזהבה גלאון להצטרף".

במפלגת העבודה ובמרצ מיהרו לדחות את ההצעה על הסף, וטענו כי היא אינה רצינית וכי נתניהו מנסה לגרוף רווח פוליטי מהמצב. יו"ר מרצ, זהבה גלאון, אמרה הערב: "האחדות סביב הוקעת הטרור והמלחמה בטרור היא מובנה מאליה, אך היא לא יכולה להיות סיבה לתת יד לממשלה שרק שופכת דלק על המדורה וחוסמת כל דרך לשים קץ לאיבה ולאלימות. חבל שמשתמשים בפיגוע הנפשע למטרות של תחמנות פוליטית צינית. אם ראש הממשלה יילך לתהליך מדיני שיחייב פשרה אמיתית מרצ תעניק לו רשת ביטחון".

עוד ידיעות בוואלה! חדשות
ערבי-ישראלי נתפס בתחנת רכבת בתל אביב עם נשק מאולתר
התפרעויות בבירה לאחר הפיגוע; פלסטינים תקפו אברך
השוטר שנפצע אנוש בפיגוע: חטף כדור עבור חברו השוטר

יו"ר האופוזיציה, יצחק הרצוג, אמר כי "אחדות ולכידות הן חשובות תמיד וביתר שאת בעת הזו, אבל מפלגת העבודה לא תהיה חברה בממשלה שמדיניותה לא מספקת ביטחון ותקווה לאזרחי ישראל. מפלגת העבודה היא אלטרנטיבה רעיונית ושלטונית והיא צריכה להוביל את הנהגת המדינה כי חייבים לייצר פה שינוי ומהר, ואין לה מה לחפש בממשלה בראשות נתניהו והליכוד".

ישיבת סיעה של מפלגת העבודה, יוני 2014. נועם מושקוביץ
"חייבים לייצר פה שינוי, ומהר". הרצוג/נועם מושקוביץ

בש"ס, לעומת זאת, לא פסלו את הצעתו של נתניהו על הסף, ואמרו כי יעבירו את הנושא לדיון במועצת חכמי התורה. הצעתו של נתניהו מגיעה בעיצומו של משבר פוליטי עמוק בין הליכוד ובין יש עתיד, כאשר כל אחת מן הסיעות ניסתה בשבועות האחרונים לגבש קואליציה חלופית בכנסת ללא הסיעה האחרת.

אם אכן הסיעות החרדיות ייעתרו להצעתו של נתניהו, תהיה זו שעת מבחן לקואליציה. לא ברור, למשל, האם לפיד וליברמן, שהתנגדו לכניסת החרדים לממשלה יטילו על כך וטו ויאיימו בפרישה, או שמא יתמכו במהלך כזה על רקע המצב הביטחוני.

לפניות לכתב עמרי נחמיאס - omri_n@walla.net.il

(עדכון ראשון: 22:06)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully