וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

התפרעויות בבירה לאחר הפיגוע; פלסטינים תקפו אברך

19.11.2014 / 0:12

עשרות רעולי פנים מיידים אבנים בשכונה שבה התגוררו המחבלים מהפיגוע בירושלים, וכמה צעירים תקפו אברך במוט ברזל בעיר העתיקה. במקביל, 23 נעצרו בהפגנות יהודים במרכז ירושלים ומול משרד אהרונוביץ', שנאלץ לעזוב את המקום

צילום: יותם רונן, עריכה: טל רזניק

כמה עשרות רעולי פנים פלסטינים החלו אמש (שלישי) ליידות אבנים ולירות זיקוקים לעבר כוחות משטרה ולוחמי מג"ב בשכונת ג'בל מוכבר שבמזרח ירושלים. בשכונה ממוקמים גם בתיהם של שני המחבלים שביצעו הבוקר את הפיגוע בבית הכנסת בשכונת הר נוף בירושלים ורצחו ארבעה בני אדם – עודאי ורסאן אבו ג'מל. המתפרעים הבעירו צמיגים ופחי אשפה במקום, ושוטרים ולוחמי מג"ב פיזרו אותם תוך שימוש באמצעים לפיזור הפגנות.

כמו כן, כמה צעירים ערבים תקפו אברך בן 20 בסמוך לשער יפו בעיר העתיקה, על ידי מוט ברזל. האברך נפצע באורח קל וקיבל טיפול רפואי מחובשים ופראמדיקים של מד"א, אשר פינו אותו לחדר הטראומה של בית חולים הדסה עין כרם. שני צעירים פלסטינים בני 19 נעצרו בחשד לתקיפה, והועברו לחקירה במרחב דוד.

מהצד השני, כ-300 בני אדם, בהם פעילי ארגון להב"ה (למניעת התבוללות בארץ הקודש), הפגינו בכניסה לירושלים בסמוך לגשר המיתרים, בדרישה מחברי הממשלה להתפטר. המפגינים נשאו שלטים ובהם קריאות "עונש מוות למחבלים" ו"די להעסקת ערבים", קוראים קריאות נגד הממשלה ו"מוות לערבים". לאחר מכן הם הגיעו מחוץ למשרדו של השר לביטחון הפנים, יצחק אהרונוביץ', ברחוב ירמיהו שבירושלים - ובשל כך הוא נאלץ לעזוב את המקום. המפגינים חסמו את הרחוב, וכוח משטרה על פרשים ניסה לפנותם. צעירים יהודים אחרים ניסו לחסום את נתיב הרכבת הקלה ברחוב יפו. בסך הכל נעצרו 23 חשודים בהפרות הסדר.

עוד ידיעות על פיגוע הדריסה:
ראש השב"כ סותר את נתניהו: אבו מאזן לא מעודד טרור
השוטר שנפצע אנוש בפיגוע: חטף כדור עבור חברו השוטר
נתניהו הורה להרוס את בתי המחבלים מהפיגוע בירושלים

הפגנת ימין בזירת פיגוע הדריסה, ירושלים. טלי מאייר
מפגינים במקום שבו אירוע פיגוע הדריסה לפני כשבועיים בגוש עציון/טלי מאייר

פעיל הימין איתמר בן גביר, ממארגני ההפגנה, אמר כי "אי אפשר לשבת בשקט לנוכח הטבח שהתרחש היום. אנו שומעים את הממשלה מבטיחה 'עוד כוחות ועוד כוחות', אבל השאלה המרכזית לא כמה כוחות, אלא מה עושים עם הכוחות. צריך לתת לכוחות יד חופשית לכסח את הטרור".

כמו כן, עשרות מתנחלים הפגינו בצומת חטיבת שומרון בעניין המצב הביטחוני. נוסף עליהם, עשרות התגודדו גם בכניסה למעלה אדומים ולצומת היישובים אלון שבות כפר עציון.

בנוסף, עשרות צעירים מתא הסטודנטים "אופק" ומהמשמרת הצעירה של מפלגת העבודה התייצבו מול מעון ראש הממשלה בקריאה לנתניהו להתפטר בשל ההסלמה. המפגינים החזיקו שלטים שעליהם נכתב "תקועים בכלכלה, תקועים בביטחון", "האחריות של ביבי", ו"אין ביטחון, ביבי כשלון". יו"ר התא, תמר אוחנה אמרה: "נמאס לנו לחיות בתחושה של פחד וחוסר ביטחון. כולנו כואבים והמומים מהפיגוע הרצחני הבוקר, אבל הגיע הזמן לדרוש אחריות גם מראש הממשלה. שש שנים, אפס ביטחון. אני מצפה מראש הממשלה לפעול בבגרות ובאחריות, ללא התלהמות, לפתרון המצב. די להפקרות".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הפגנת צעירי העבודה מול מעון ראש הממשלה/מערכת וואלה!, צילום מסך

מוקדם יותר אתמול הורה ראש הממשלה בנימין נתניהו להרוס את בתיהם של שני המחבלים אשר מתגוררים כאמור בשכונת ג'בל מוכבר. במהלך התייעצות ביטחונית בלשכתו שבירושלים, אשר כינס נתניהו בעקבות הפיגוע, השתתפו שר הביטחון משה יעלון, השר אהרונוביץ', ראש השב"כ יורם כהן, פרקליט המדינה שי ניצן, מפקד מחוז ירושלים ניצב משה אדרי ומתאם הפעולות בשטחים אלוף יואב מרדכי. נוסף על הנחייתו של ראש הממשלה להרוס את בתי המחבלים, הוא הורה לקדם את הריסת הבתים של המחבלים אשר ביצעו את הפיגועים האחרונים. כמו כן, הנחה נתניהו להגביר משמעותית את האכיפה נגד מסיתים לפיגועים.

זירת הפיגוע בבית המדרש "ים התלמוד" במתחם בית הכנסת "קהילת בני תורה" בשכונת הר נוף בירושלים, נובמבר 2014. קובי גדעון, לשכת העיתונות הממשלתית
סידור תפילה בבית הכנסת, לאחר הפיגוע/לשכת העיתונות הממשלתית, קובי גדעון

בתוך כך, השר אהרונוביץ', הורה למשטרה לנקוט צעדים מידיים על מנת לשפר את תחושת הביטחון של תושבי הבירה והסביבה. לפיכך, מפכ"ל המשטרה יוחנן דנינו הודיע על העלאת הכוננות בעיר. ההחלטות המרכזיות של השר הן הצבת מחסומים בשכונות במזרח העיר והצבת מחסומים בכפרים שמסביב לבירה, גיוס של ארבע פלוגות של משמר הגבול וכוחות מתנדבים לצורך תגבור הכוחות המוצבים בעיר והנחיה לקבור מחבלים מחוץ לירושלים. כמו כן, המליץ אהרונוביץ' לקדם את הריסתם של בתי מחבלים עוד בטרם התקיימה ההתייעצות הביטחונית, והמליץ גם לבחון הקלות בנשיאת כלי נשק עבור תושבי הבירה.

זירת הפיגוע בבית המדרש "ים התלמוד" במתחם בית הכנסת "קהילת בני תורה" בשכונת הר נוף בירושלים, נובמבר 2014. קובי גדעון, לשכת העיתונות הממשלתית
זירת הפיגוע, אתמול/לשכת העיתונות הממשלתית, קובי גדעון

בפיגוע, אשר אירע בבית כנסת בשכונת הר נוף בירושלים, נהרגו ארבעה בני אדם – משה טברסקי, בן 59; אריה קופינסקי, בן 43; אברהם שמואל גולדברג, בן 68 וקלמן לוין, בן 55. אחר הצהריים הובאו הארבעה למנוחות בירושלים. טברסקי נטמן ראשון, וכשעה לאחר מכן יצא מסע ההלוויה של שלושת ההרוגים הנוספים מבית הכנסת ברחוב אגסי, בו הם נרצחו, להר המנוחות. "כשאנו סופרים כמה אלמנות ויתומים נוספו לכלל ישראל הבוקר, ארבע אלמנות, 24 יתומים ויתומות ברחוב אחד", אמר הרב יצחק מרדכי רובין, רב הקהילה ורב בית הכנסת שבו התפללו ההרוגים. "כשהם עטופים בטלית ובתפילין, נטבחו ארבעת הקורבנות ועמם עוד פצועים רבים".

(עדכון ראשון: 20:03)

הלוויתו של הרב משה טברסקי, נובמבר 2014. נועם מושקוביץ
המונים מלווים את טברסקי בדרכו האחרונה/נועם מושקוביץ

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully