וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קולומביה: המורדים חטפו גנרל בכיר; שיחות השלום הושעו

18.11.2014 / 20:52

מחתרת פאר"ק המרקסיסטית אישרה כי שבתה את הגנרל רובן דריו אלזטה, קצין נוסף ואזרח במערב שביצעו לוחמיה. בעקבות התקרית הפסיק נשיא קולומביה סנטוס את המשא ומתן שנמשך בשנתיים האחרונות

הגנרל רובן דריו אלזטה, בכיר בצבא קולומביה, שנחטף על ידי המחתרת המרקסיסטית. רויטרס
הגנרל רובן דריו אלזטה/רויטרס

המחתרת המרקסיסטית בקולומביה (FARC) אישרה היום (שלישי) כי לוחמיה שבו את הגנרל רובן דריו אלזטה, קצין נוסף ואזרח במארב שביצעו ביום ראשון. התקרית גרמה לממשלה בבוגוטה להשעות את המשא ומתן עם המחתרת שמתקיימות בשנתיים האחרונות בהוואנה, בירת קובה. "השלושה נשבו על ידי היחידות שלנו משום שהם חלק מסגל הפיקוד של האויב, שפעל באזור מלחמה", נמסר בצהרה.

כמו כן, הפצירה המחתרת בנשיא קולומביה חואן מנואל סנטוס לחדש את השיחות בין הצדדים וכינו את החלטתו "אימפולסיבית". לדברי המחתרת, "התקרית מוכיחה פעם נוספת את הצורך בהפסקת אש על מנת לשפר את האווירה לחידוש המשא ומתן. עם כל יום שעובר, עמדת הממשלה שיש להמשיך בשיחות תחת אש מתגלה כטיפשית יותר ויותר".

עוד ידיעות מהעולם
דאעש טוען: "הפלנו מל"ט איראני בשמי עיראק"
"קשה, אך אפשרי": שיחות הגרעין האיראני לקראת הכרעה
הונדורס: חשש לחיי מלכת היופי שנעלמו עקבותיה

זירת לחימה בין צבא קולומביה למחתרת FARC, 2011. רויטרס
200 אלף נהרגו בחמישה עשורים של עימות. זירת לחימה בין הצבא למורדים/רויטרס

כוחות יבשה גדולים וכן יחידות של חיל האוויר וחיל הים של קולומביה הוזרמו למחוז צ'וקו, שבמערב המדינה, על מנת לנסות ולאתר את החטופים. הלחימה בין הצדדים נמשכה כל העת, גם בזמן השיחות, ובזמן ש-FARC הודיעה כי היא תחדל מלחטוף אזרחים תמורת כופר, היא הדגישה כי אנשי צבא הם מטרה לגיטימית כל עוד אין הפסקת אש. עם זאת, כאמור, בתקרית האחרונה נחטף גם אזרח.

הסכסוך בין המורדים המרקסיסטים לבין ממשלת קולומביה הוא העימות המתמשך בארוך ביותר ביבשת דרום אמריקה וכ-200 אלף בני נהרגו במהלך 50 השנים שבהן הוא מתנהל. המורדים דורשים חלוקה צודקת יותר של קרקעות עבור החקלאים והם פועלים בעיקר בג'ונגלים של המדינה הדרום אמריקנית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully