וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המדינה מערערת על קלות עונשו של ישראלי שלחם בדאעש

17.11.2014 / 19:31

הפרקליטות טוענת כי העונש אינו הולם את חומרת מעשיו של אחמד שורבאג'י, תושב אום אל-פחם, שהורשע בלחימה בשורות הארגון ונגזרו עליו 22 חודשי מאסר. "יש להעביר מסר חד ומרתיע"

לוחמים מהארגון האיסלאמיסטי "המדינה האיסלאמית בעיראק וא-שאם" בסוריה. AP
לוחמי דאעש בסוריה/AP

פרקליטות מחוז חיפה הגישה היום (שני) ערעור לבית המשפט המחוזי בחיפה, בנוגע לגזר דינו שהוטל על אחמד שורבאג'י, תושב אום אל-פחם שהורשע בלחימה בארגון "המדינה האיסלאמית" (דאעש) בסוריה במשך שלושה חודשים - 22 חודשי מאסר. בניגוד לעונש שהטיל עליו בית משפט השלום בחיפה, הפרקליטות טוענת כי שורבאג'י צריך לקבל עונש של 4-3 שנות מאסר.

בכתב האישום שהוגש לפני כחצי שנה, נטען כי שורבאג'י ושלושה מחבריו יצאו מישראל והסתננו לסוריה דרך טורקיה בעזרת מבריחים, על מנת לחבור לכוחות המורדים בסוריה ולסייע להם בלחימתם נגד המשטר. בהגיעם לסוריה הם חברו ליחידת מורדים חמושים המכנה עצמה "ג'ייש מוחמד". במהלך פעילותו ביחידה, שהה שורבאג'י בבסיסה במשך כשבוע וביצע אימוני כושר. בהמשך, הוא וחבריו גויסו לדאעש.

לפי כתב האישום, עם הצטרפותו לדאעש השתתף שורבאג'י במחנה אימונים צבאי שנמשך כשבוע, ובמסגרתו צבר ידע והכשרה מעשית, השתתף בשיעורי דת במטרה להתכונן נפשית לקרבות, למד על כלי נשק והתאמן בירי ברובה. בסופו של דבר, הוא גם השתתף בכמה קרבות בשטח המדינה.

עוד בנושא:
22 חודשי מאסר לתושב אום אל פחם שהצטרף לדאעש
תושב אום אל-פחם הורשע באימון עם דאעש בסוריה
תושב הצפון בן 23 הצטרף לדאעש ונהרג בעיראק

על פי הערעור שהגישה הפרקליטות, בית המשפט "סטה באופן משמעותי מרמת הענישה הראויה בגין העבירות בהן הורשע שורבאג'י", כשהטיל עליו 22 חודשי מאסר בלבד. "שיקולי ביטחון המדינה, הגנת הציבור, הרתעת הרבים והיחיד גוברים על שיקולים הלוקחים בחשבון את מצבו ונסיבותיו של שורבאג'י, ומחייבים רתימת כוחות לשם מיגור התופעה". עוד נכתב בערעור כי נדרשת "העברת מסר חד ומרתיע שאינו משתמע לשני פנים של ענישה חמורה ובלתי מתפשרת. השתתפות של אזרח ישראלי בפעילות של ארגון כדאעש מחזקת את רשת הטרור הבין לאומית. אי נקיטת עמדה הולמת, עשויה להתפרש בעיני העולם כפגיעה באינטרס המאבק הבינלאומי בארגון".

אנשי דאעש בבסיס חיל האוויר הסורי "טבקה" שנכבש במחוז רקה – אוגוסט 2014. AP
איש דאעש בכובאני שבגבול סוריה-טורקיה/AP

בעת משפטו של שורבאג'י טענו עורכי דינו כי לבית המשפט בישראל אין סמכות לשפוט אותו בגין העבירות שיוחסו לו, משום שהאימונים הצבאיים נעשו בסוריה ואין להם כל זיקה לביטחונה של ישראל. נוסף על כך, טענה ההגנה כי נעשית אכיפה סלקטיבית בעבירה. עם זאת, בית המשפט דחה טענות אלה, וקיבל את עמדת המדינה שלפיה "יציאה לאימונים צבאיים במדינת אויב בכלל, בסוריה בפרט ובמסגרת ארגון דעאש בכלל זה, היא מעצם טיבה עבירה ביטחונית אשר טומנת בחובה סכנה רבה לביטחון ישראל".

השופטים לא השתכנעו מהטיעונים וקבעו כי "תופעה של יציאת אזרחים או תושבים מישראל לזירת הג'יהאד בסוריה להשתתף בלחימת המורדים נגד הממסד הסורי טומנת בחובה סיכון ממשי, כי הכשרה אידיאולוגית וצבאית שיעברו שם תנוצל על ידם לצורך פעילות חבלנית עוינת נגד הממסד הישראלי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully