וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

באבו סנאן מקווים: המתח יפחת בשל שיפור במצב הפצוע אנוש

16.11.2014 / 16:23

אחרי המהומות בין דרוזים למוסלמים בסוף השבוע, ביישוב שבגליל המערבי מקווים להרגעת הרוחות לאחר שעלי טהא המוסלמי יצא מכלל סכנה. "מקווה שמצבו ישתפר כדי שנוכל לחיות בשלום עם הדרוזים"

צילום: ג'יאן א-שייח, אדריאן הרבשטיין; עריכה: מתן חדד

קרוב לשתי יממות חלפו מאז הקטטה ההמונית בין דרוזים למוסלמים ביישוב אבו סנאן שבגליל המערבי, שבמהלכה נפצעו 43 תושבים, בהם אחד באורח אנוש, והמתיחות ביישוב עדיין נמשכת. כוחות גדולים של משטרה, יס"מ ומג"ב נמצאים גם היום (ראשון) בנוכחות מוגברת בכפר, אבל הבשורה שהגיעה בשעות הצהריים הפיחה אופטימיות זהירה בקרב שני הצדדים. הרופאים שמטפלים בצעיר המוסלמי עלי טהא, שנפצע באורח אנוש, מסרו לבני משפחתו כי אחרי ניתוח שנמשך כשבע שעות, חל שיפור קל במצבו וכי כעת לא נשקפת סכנת חיים מידית לחייו.

"הרופא אמר לנו שהניתוח הצליח, אבל אנחנו צריכים לראות איך הגוף יגיב עכשיו ואם הוא יצא מזה", סיפרה לוואלה! חדשות בת דודתו של טהא. "המון אנשים מהכפר מתקשרים אלינו כל הזמן בחרדה לשלומו ואני שמחה ומקווה שמצבו ימשיך להשתפר. לא רק בשבילו ובשביל המשפחה, אלא כדי שנוכל לחזור ולחיות ביחסי שכנות טובים עם הדרוזים. אני מתפללת שנצליח לעשות סולחה ולגמור עם כל הבלגאן הזה. כולנו בני כפר אחד ואנחנו רוצים לחיות בשלום, כמו אחים".

עוד על המהומות באבו סנאן
התגרה באבו סנאן: בתגובה לכאפיות - "הדרוזים שלפו מגן דוד"
המשטרה מתגברת כוחות מחשש לפעולות נקם באבו סנאן
ראש המועצה: "גורמים אינטרסנטיים פעלו לליבוי הרוחות"

עימותים בין דרוזים למוסלמים באבו סנאן  15 בנובמבר 2014. אדריאן הרבשטיין
כוחות משטרה באבו סנאן, אתמול/אדריאן הרבשטיין

במועצה המקומית מקווים גם כי הפגישה שצפויה להתקיים בהמשך היום בין מנכ"לית משרד החינוך במחוז צפון, ד"ר אורנה שמחון, לבין ראש המועצה, נוואד מישלב, תבשר על הצעד המהותי הראשון שינסה להחזיר את החיים למסלולם. בפגישה יוחלט אם להחזיר כבר מחר את התלמידים הדרוזים והמוסלמים לספסל הלימודים.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
צוותי מד"א מפנים פצועים לאחר הקטטה ביישוב אבו סנאן, שבגליל המערבי, 15 בנובמבר 2014. ערן לפל, מד"א
צוותי מד"א מטפלים בפצועים אחרי הקטטה באבו סנאו, שישי/מד"א, ערן לפל

בתוך כך, במשטרת עכו ממשיכים לנסות ולהבין את הנסיבות שהובילו לפרוץ המהומות שאירעו על רקע המתיחות ששררה בשבועיים האחרונים בין שני המגזרים. "אנחנו עדיין אוספים ראיות כדי להבין מה בדיוק קרה בזמן הקטטה ההמונית. גם האירוע, שבו לכאורה היה ניסיון דריסה, נבחן ונבדק על ידנו. צריך לזכור שהנהג עדיין מאושפז בבית החולים", אמר לוואלה! חדשות מפקד התחנה סגן ניצב קובי קרני. "הוקם צוות חקירה מיוחד והחקירה הועברה לימ"ר. ברגע שנגבש את התמונה, נתחיל לבצע מעצרים".

לפניות לכתבת עדי חשמונאי: adihashmonai@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully