וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המשטרה מתגברת כוחות מחשש לפעולות נקם באבו סנאן

15.11.2014 / 17:58

בעקבות הקטטה ההמונית, שהביאה לפציעתם של 43 בני אדם, תגברו כוחות גדולים של יס"מ ומג"ב את הנוכחות המשטרתית באזור. "המצב מאד מאד נפיץ", אמר גורם במשטרה

צילום: ג'יאן אלשיח, אדריאן הרבשטיין עריכה:מתן חדד

כיממה לאחר הקטטה ההמונית באבו סנאן שבגליל המערבי, שהביאה לפציעתם של 43 בני אדם, חוששים הערב (שבת) במשטרה ממעשי נקם ומתגברים את המקום בכוחות רבים. דובר מחוז חוף של המשטרה, רב-פקד ערן שקד, אמר לוואלה! חדשות: "אנחנו עושים כל יום הערכת מצב ולפי זה מחליטים איך אנחנו נערכים באותו יום. כל עוד נרגיש שהנוכחות שלנו משמעותית, נישאר בכוחות גדולים כדי לתת מענה לכל תרחיש".

לדבריו, פועלים ביישוב כוחות גדולים של יס"מ ומג"ב שמתגברים את הכוחות המקומיים. הכוחות התמקמו בכל סביבת הכפר, וכן במרכזו ובכניסות אליו. גורמים במשטרה ציינו כי הנוכחות המוגברת תימשך עד להודעה חדשה, ולפי ההערכות - לפחות למשך כמה ימים נוספים. "המצב מאד מאד נפיץ", אמר גורם במשטרה.

קטטה המונית באבו סנאן - כותרות נוספות:
ראש המועצה: "גורמים אינטרסנטיים פעלו לליבוי הרוחות"
תיעוד: הקטטה ההמונית בין הדרוזים למוסלמים באבו סנאן
עשרות נפצעו בגליל: "ראיתי את המשפחה שלי מדממת על הכביש"

כוחות משטרה באבו סנאן בעקבות קטטה המונית. עדי חשמונאי, מערכת וואלה! NEWS
כוחות משטרה באבו סנאן/מערכת וואלה! NEWS, עדי חשמונאי

מוקדם יותר היום התייחס ראש המועצה המקומית אבו סנאן, שייח נוואד מישלב, לאירוע החמור שהתרחש בשטח היישוב שעליו הוא ממונה. "תמיד חיינו בדו-קיום. מדובר בסכסוך עדתי-פוליטי, ואנחנו פועלים לפעול להרגעת הרוחות", אמר במסיבת עיתונאים מיוחדת שכינס. "אין לנו בעיה עם מחאה, אך הכול צריך להיות לפי החוק".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית
כוחות משטרה באבו סנאן לאחר קטטה בה נפצעו עשרות בני אדם, נובמבר 2014. עדי חשמונאי, מערכת וואלה! NEWS
ניידות המשטרה בגזר אבו סנאן/מערכת וואלה! NEWS, עדי חשמונאי

הקטטה פרצה על רקע מתיחות ביישוב, לאחר שתלמידים מוסלמים הגיעו לבית הספר התיכון כשהם עוטים כאפייה, לאות הזדהות עם חיר א-דין חמדאן שנהרג לפני שבוע מירי שוטרים בכפר כנא. מישלב הסביר כי "אם התקנון קובע שאסור להיכנס לבית הספר עם כאפיות יש לכבד את החוק. לצערי, גורמים אינטרסנטיים פעלו לליבוי הרוחות באמצעות רשתות חברתיות ועל כך אין לנו שליטה".

עימותים בין דרוזים למוסלמים באבו סנאן  15 בנובמבר 2014. אדריאן הרבשטיין
"לשלטונות לא אכפת מכלום". שוטרים באבו סנאן/אדריאן הרבשטיין

תושבים בכפר סיפרו היום על מתיחות גוברת בין דרוזים למוסלמים בשנים האחרונות. אחד התושבים, רופא ממוצא מוסלמי, אמר בשיחה עם וואלה! חדשות כי "אני לא יודע מה יהיה מחר, האם יישאר רגוע. אני מאוד מתגעגע לימים מהעבר, לפני 15-10 שנים. לא היו לי רק חברים מוסלמים, כולם היו רק נוצרים ודרוזים. אני מאשים את השלטונות שלנו, שבמקום להרגיע את הרוחות ולהשקיע בחינוך ובסובלנות לא עושים דבר. לא אכפת להם מכלום".

הוא הוסיף כי הניסיון של התושבים להרגיע את הרוחות עלה בתוהו. "הצלחנו להרגיע את האנשים שהיו בשכונה שלנו (המוסלמים - ע"ח) כמה פעמים, למרות שאנחנו לא מכירים אותם", סיפר. "ארבע פעמים החזרנו אותם אחורה והם ישבו בשקט. אבל הדרוזים חזרו, זרקו אבנים גדולות והיס"מ לא עשה כלום".


לפניות לכתבת עדי חשמונאי: adihashmonai@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully