וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

התגרה באבו סנאן: בתגובה לכאפיות - "הדרוזים שלפו מגן דוד"

16.11.2014 / 0:04

כיממה אחרי הקטטה ההמונית, חושף מנהל החטיבה העליונה בבית הספר ביישוב כי הרקע לאירוע לא היה רק העובדה שהמוסלמים הגיעו השבוע ללימודים עם כאפיות. לדבריו, "הדרוזים שלפו מתחת לחולצות תליון של מגן דוד"

צילום: ג'יאן אלשיח, אדריאן הרבשטיין עריכה:מתן חדד

באבו סנאן עדיין לא נרגעים התושבים מהקטטה ההמונית שפרצה שתמול בלילה בכפר, שבה נפצעו 41 בני אדם, אחד מהם באורח אנוש וכמה נוספים באורח קשה. קצת פחות מיממה לאחר האירוע החמור, ממשיכים להתברר עוד ועוד פרטים על אודות הרקע והסיבות שהובילו לפריצתו. בשיחה מיוחדת שקיים אמש (שבת) מנהל החטיבה העליונה בבית הספר המקיף ביישוב, רידאן זינאתי, הוא שופך אור נוסף על התקרית שהתרחשה השבוע במוסד החינוכי, ואשר הלהיטה את הרוחות בקרב התלמידים והובילה לתגרה לאחר כמה ימים.

אם בתחילה נחשף כי הכול החל לאחר שתלמידים מוסלמים הגיעו ביום שני לבית הספר עם כאפיות כאות הזדהות עם הצעיר חיר א-דין חמדאן שנהרג בכפר כנא מירי שוטרי מג"ב, סיפר זינאתי כי בתגובה הצעירים הדרוזים "שלפו מתחת לחולצות שלהם תליון של מגן דוד (עמו הם הולכים דרך קבע מתחת לחולצותיהם – ע"ח) והשאירו אותו מעל החולצה, כאות הזדהות עם קצין מג"ב הדרוזי ג'ידאן אסעד שנהרג בפיגוע הדריסה בירושלים".

עימותים בין דרוזים למוסלמים באבו סנאן  15 בנובמבר 2014. אדריאן הרבשטיין
גם הדרוזים התריסו. אבו סנאן, אתמול/אדריאן הרבשטיין

"ביום חמישי", המשיך, "זיהינו שהמצב שוב מתוח והתחילו התקהלויות מחוץ לכותלי בית הספר. באישור מנהל מחלקת החינוך והמפקחת בשעה 11:00 שחררנו את כל התלמידים בחזרה הביתה כדי למנוע את התלהטות הרוחות". עם זאת, אמש, חרף כל ניסיונות ההרגעה והפיוס, פרצו העימותים האלימים. "בשעות הערב נכנס צעיר מוסלמי לבית קפה מקומי ואמר לדרוזי: 'אתה הכפשת את אחותי ברשתות החברתיות', ואז הוא דקר אותו". זו הייתה יריית הפתיחה לקטטה ההמונית, אשר הביאה לפציעתם של 41 בני אדם.

הצעה שאסור לפספס

תתחדשו לחג עם סדרת tami4edge וקבלו סחלב חגיגי מתנה

לכתבה המלאה

עוד הערב: תוקם ועדת סולחה

בשעות הערב הסתיימה ישיבה נוספת של מנהיגי כל העדות באבו סנאן, יחד עם פוליטיקאים וחברי הנהגה מקומית. בתום הישיבה הוחלט על הקמתה של ועדת סולחה מיוחדת - עוד באותו היום. אחד הפוליטיקאים שמשתתף במאמצי ההרגעה הוא ח"כ חאמד עמאר (ישראל-ביתנו). "הצלחנו להחזיר את כל הצעירים לבתים. אני מקווה שהמהלכים שאנו עושים כרגע, ונעשה בהמשך, יובילו לרגיעה ביישוב והוא יחזור לחיות בשלום ובשלווה על שלוש העדות שחיות בו: דרוזים, נוצרים ומוסלמים", אמר עמאר, שמוצאו דרוזי.

"התפקיד שלנו הוא לא לדעת מי התחיל, אלא להחזיר את המצב לקדמותו. אנחנו ממשיכים ללוות את הנושא ולעשות מאמצים שהרוחות לא יתלהטו שוב. אני מקווה שלא יהיו פעולות נקם מאף צד כי זה לא ישרת אף אחד מהצדדים".

במרכז הרפואי לגליל בנהריה עדיין מאושפזים 20 בני אדם שנפצעו באירוע. מצבו של אחד מהם מוגדר אנוש, והוא סובל מפגיעת ראש. מצבם של חמישה מוגדר קשה, והם סובלים מפגיעות ראש, חזה, בטן וגפיים. מצבם של 14 פצועים נוספים מוגדר קל עד בינוני, והם מאושפזים במחלקות האורטופדיות, הכירורגיות, א.א.ג, נוירוכירורגיה ואורולוגיה. חלק מהפצועים צפוי לעבור במהלך הלילה והיום ניתוחים.

(עדכון ראשון: 19:54)

עימותים בין דרוזים למוסלמים באבו סנאן  15 בנובמבר 2014. אדריאן הרבשטיין
ניסיונות הרגעה. תושבי אבו סנאן, אתמול בבוקר/אדריאן הרבשטיין
  • עוד באותו נושא:
  • אבו סנאן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully