וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חרף ההתרעות: הגדר מצפון לבאר שבע עדיין פרוצה

16.11.2014 / 13:05

בזמן שהטרור מכה בישראל, קטע של כשני קילומטרים בגדר ההפרדה ליד קיבוץ להב נותר פרוץ. כבר לפני חצי שנה הרשויות יודעו אך לא עשו דבר. מבריח שב"חים: מרוויח 1,500 ביום

צילום: בני בן סימון, שי מכלוף, חדשות 2; עריכה: טל רזניק, מתן חדד, גדי וינסטוק; קריינות: אביב אברמוביץ'

למרות שהמשטרה הכריזה על "מבצע אכיפה רחב היקף" לאיתור שוהים בלתי-חוקיים (שב"חים) ולמעצרם, דווקא באזור המועצה האזורית בני שמעון, הסמוכה לבאר שבע ולרהט, השב"חים עוברים משטחי הרשות הפלסטינית לתוך שטח ישראל באין מפריע, לעיני כוחות הסיור של משמר הגבול. "כוחות הביטחון יודעים, ופנינו אליהם עשרות פעמים, אך דבר לא נעשה בנידון", טען יגאל אפללו, סגן קצין הביטחון של המועצה, בשיחה עם וואלה! חדשות.

"שש שנים שיש פרצה, הכול פתוח", הוסיף אפללו. "מחבל יכול להיכנס באין מפריע. לאורך הגדר יש מספר גדול של פרצות, יש קטע גדר של שני קילומטרים שלא מתוחזק". לאור המצב הביטחוני המתוח, תושבי האזור חוששים. "הייתי מצפה לראות פה חיילים על הגדר", הבהיר אפללו. "יכול להיות שהמדינה משאירה את הגדר פרוצה בכוונה לשחרר לחץ, מעין סיכון מחושב שכזה, אבל אם המודיעין שלנו כושל – זה יכול להיות אסון".

עוד בוואלה! חדשות:
התגרה באבו סנאן: בתגובה לכאפיות - "הדרוזים שלפו מגן דוד"
עקב איומים על חייו: אבטחה תוצמד לשר אורי אריאל
יעלון על הפיוס בין גנץ לכהן: "אסור שהקרע יחזור על עצמו"

תיעוד: הגדר פרוצה - פלסטינים מסתננים לתוך שטח ישראל. שי מכלוף
עשרות פניות לצבא ולגורמי האכיפה נענים ב"הנהונים", אולם דבר לא נעשה בפועל/שי מכלוף

גם בפעם הקודמת שבה הכריזו גורמי הביטחון על מבצע אכיפה, לאחר חטיפת שלושת הנערים גיל-עד שער, נפתלי פרנקל ואיל יפרח, ורציחתם, המשיכו השב"חים לעבור ולהיכנס לשטח ישראל בדרום הפרוע. אפללו הסביר כי עשרות פניות מהמועצה האזורית אל הצבא ואל גורמי האכיפה נענים ב"הנהונים", אולם דבר לא נעשה בפועל.

מאות שב"חים עוברים מדי יום את הגדר הסמוכה למועצה האזורית בני שמעון ונכנסים לתוך ישראל, בידיעת המשטרה והצבא, שממשכים להעלים עין ולהזניח את הגדר הפרוצה. אפללו הראה כי גם כשהוא מנענע את הגדר, על מנת לעורר אינדיקציה אצל כוחות הביטחון, אף כוח לא הגיע למקום.

הצעה שאסור לפספס

מבצע מיוחד: חודשיים ראשונים חינם על כל ברי המים של תמי 4

לכתבה המלאה
תיעוד: הגדר פרוצה - פלסטינים מסתננים לתוך שטח ישראל. שי מכלוף
"חלקם פה משת"פים של השב"כ, חלקם רוצים לחם"/שי מכלוף
"הם לא מחבלים, אנשים טובים, שרק רוצים להביא הבית אוכל. אנחנו מכירים את כולם, כנראה שיש סיבה שלא סוגרים את הפרצות"

תיעוד מיוחד של וואלה! חדשות מראה כיצד עובדת השיטה. כלי רכב מגיע לפרצה בגדר מהצד הפלסטיני, אז מתקשר הנהג אל המסיע בצדו הישראלי של הגבול. השב"חים יורדים מכלי הרכב ועולים לזה הממתין להם בצדה השני של הגדר. משם הם נוסעים ללקיה, ומתפזרים בשטח ישראל.

"זאת העבודה שלי כבר שש שנים, עם כל נסיעה כזאת אני מרוויח 300 שקלים", סיפר צעיר מלקיה הסמוכה שמסיע את השב"חים. "אני עושה את זה שלוש או ארבע פעמים ביום, זאת הפרנסה שלי, אני מרוויח 1500 שקל ביום". הוא הבהיר: "הם לא מסוכנים, הם באים לחפש עבודה. הם נשארים 10-15 ימים בארץ וחוזרים. הם לא מחבלים, אנשים טובים, שרק רוצים להביא הבית אוכל. אנחנו מכירים את כולם, כנראה שיש סיבה שלא סוגרים את הפרצות".

בצד הפלסטיני, כלי רכב מגיע מדהריה, בו חמישה גברים שמתכוונים להיכנס לישראל. התעריף הפלסטיני נמוך יותר – 20 שקלים עבור כל נוסע. "לא מדובר במחבלים, האנשים האלה באים להביא אוכל ולחם לילדים שלהם", סיפר הנהג. "אני עושה כמה נסיעות כאלה ביום, זאת העבודה שלי. אין פה אנשים שרוצים לפגוע ביהודים". לטענתו, "אף אחד לא רוצה לסגור את הגדר הפרוצה, חלקם פה משת"פים של השב"כ, חלקם רוצים לחם, אם יסגרו תהיה פה מלחמה".

מדובר צה"ל נמסר בתגובה כי "הפעילות כנגד השב"חים מחייבת עיסוק רב-מערכתי מצד כלל הרשויות במדינה. בצה"ל ערים לנזקים בגדר ופועלים באופן גלוי וסמוי למען הגנת תושבי האזור ולמניעת מעבר שוהים בלתי חוקיים. במרחבים בהם ניזוקה הגדר הביטחונית, פועל צה"ל במישורים רבים, הכוללים בין היתר מעצרים והעמדה לדין".

לפניות לכתב: yanir9310@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully