וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קורבן הדקירה בבלגיה: "החליפה הצילה אותי"

16.11.2014 / 7:50

יהושע מליק, חסיד בעלז בן 31, שנדקר בדרך לבית כנסת באנטוורפן, סיפר לוואלה! חדשות כי החליפה העבה שלבש היא שמנעה מהדוקר לשים קץ חייו. "הייתי בהלם", הודה - והבטיח: "אתגבר על הפחד"

דור ההמשך של החוזרים בתשובה. רויטרס
המשטרה ממשיכה בחקירת הנסיבות/רויטרס

יהושע מליק, חרדי, חסיד בעלז בן 31, שנדקר אמש (שבת) ברובע היהודי של אנטוורפן בבלגיה שוחרר בשעות הערב לביתו מבית החולים. מצבו מוגדר קל והוא נזקק רק לכמה תפרים. מיד עם שחרורו מאשפוז, הוא הגיע למסור עדות במשטרה. בשיחה עם וואלה! חדשות הוא שיחזר את שאירע. "בערך בשעה 9:00, הייתי בדרך לבית כנסת. הכול קרה ברגע אחד, בפתאומיות. אדם לבוש בקפוצ'ון ניסה לדקור אותי בחזה ובאזור הלב. התנגדתי בכל הכוח והוא למזלי לא הצליח כי לבשתי חליפה עבה".

"הוא המשיך לנסות לדקור אותי באזורים גלויים בגוף, כמו בצוואר", המשיך מליק. "הייתי בהלם, צעקתי לעזרה, תוך שאני מנסה לעצור אותו. עברו שם אנשים ואז הוא ברח. באותם רגעים נזכרתי באירועים האחרונים שהיו בארץ, בפיגועי הדריסה ובדקירות. זה מפחיד, אבל אני לא נרתע מכך ואתגבר על הפחד".

עוד בוואלה! חדשות:
התגרה באבו סנאן: בתגובה לכאפיות - "הדרוזים שלפו מגן דוד"
יעלון על הפיוס בין גנץ לכהן: "אסור שהקרע יחזור על עצמו"
נערה שברחה משבי דאעש: "הכו אותי והצמידו לי אקדח לראש"

הכיכר הירוקה באנטוורפן. ShutterStock
"אין תחושה של סכנה ופחד". מרכז אנטוורפן/ShutterStock

מוקדם יותר דווח כי המשטרה המקומית עצרה חשוד בביצוע המעשה, אך שחררה אותו זמן קצר לאחר מכן. לאחר שתסיים המשטרה המקומית לגבות את עדותו של הנדקר, היא תמשיך בחקירת נסיבות המקרה. מוקדם יותר נמסר מטעמה כי "כל האפשרויות נבדקות".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר

גיסו של מליק אמר כי בני המשפחה מצפים שהרשויות ישימו את ידם במהרה על מבצע המעשה. "הוא אמר לנו שזה היה מישהו עם פנים בהירות ולא מישהו שנראה ערבי. לא ברור לנו מה היה המניע שלו אבל אנחנו מקווים שעם מצלמות האבטחה שיש בשכונות היהודיות המשטרה הפדרלית תגיע לפוגע מהר מאוד", אמר. לדבריו, "באנטוורפן אין הרבה אירועים גדולים נגד יהודים ואין תחושה של סכנה ופחד. אפשר להסתובב ברחוב, בדיוק כמו שאירועים קטנים בארץ לא בדיוק משפיעים על השגרה היום-יומית".

הרב אברהם גיגי, רבה של בלגיה ונציג "ועידת רבני אירופה", התייחס גם הוא לחקירת המשטרה ואמר כי ככל הידוע התוקף הוא ככל הנראה ממוצא פולני. לדבריו, החוקרים בוחנים את תיעוד מצלמות האבטחה שמוצבות, באזור ומומחי משטרת בלגיה מנסים לפענח את התמונות. הרב הוסיף כי לאחרונה הגבירו שירותי הביטחון הבלגיים את השמירה והאבטחה סביב המוסדות היהודיים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully