וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כיצד התחמק קצין שנהג במהירות 173 קמ"ש ממאסר?

14.11.2014 / 1:37

התביעה הצבאית ביקשה להטיל עונש מאסר על קצין צה"ל שנתפס נוהג במהירות מופרזת בדרך לחמ"ל שנפתח עקב חטיפת החייל תומר חזן. אך השופט הסתפק בשלילה זמנית וקנס בשל "הנסיבות המבצעיות"

מצלמות מהירות חדשות. קובי ליאני
נתפס במצלמת מהירות/קובי ליאני

קצין צה"ל שהיה בדרכו לחמ"ל שנפתח עקב חטיפת החייל תומר חזן בספטמבר 2013, נתפס בדרכו למקום כשהוא נוהג במהירות 173 קמ"ש. התביעה הצבאית ביקשה להטיל עליו עונש מאסר בדרך של עבודות צבאיות, לצד פסילה רישיונו לתקופה ממושכת. אלא שהקצין, שהודה כי נסע במהירות מופרזת, כפר באשמה בשל הנסיבות.

עם הדיווח על חשש לחטיפת החייל, הוקפץ הנאשם, ששירת בזמנו כקצין בגדוד תקשוב של פיקוד מרכז, בשעה 02:00 מביתו שבדרום הארץ לחפ"ק שהוקם בשטח. בדרך נלכד הקצין במצלמת תנועה כשהוא נוסע במהירות 173 קמ"ש בכביש בין עירוני שהמהירות המרבית המותרת בו לנסיעה היא 80 קמ"ש. למחרת בצהריים נמצאה גופתו של החייל בתחתית בור מים בכפר בכפר עזון שבשומרון לאחר שנרצח על ידי פלסטיני. בחקירה סיפר הרוצח, נידאל עמאר, כי התכוון לסחור בגופה תמורת שחרורו של אחיו, פעיל תנזים הכלוא בישראל.

עוד בוואלה! חדשות:
קרי בירדן: להפחית המתיחות בהר הבית לפני חידוש המו"מ
רגיעה בבירה? כניסת מתפללים להר הבית תורשה ללא הגבלות
פעילי ימין: השב"כ מעכב אותנו בנתב"ג - ומאיים עלינו

תומר חזן, שנהרג לאחר שפותה על ידי פלסטיני להגיע לשטחים. באדיבות המשפחה
תומר חזן/באדיבות המשפחה

סנגורו של הנאשם, עורך הדין סרן עומר קנובלר מהסנגוריה הצבאית, טען שאין להרשיע את הקצין, מכיוון שהוא נהנה "מהגנת הצורך". לפי הגנה זו, לא יישא אדם באחריות פלילית למעשה שהיה דרוש באופן מידי להצלת חיים והיה אנוס לעשותו לאור סכנה. לטענת הסנגור, נהיגתו המהירה של הקצין בדרך לאירוע חטיפת חייל, כאשר הוא סבור שהגעתו המהירה לאירוע עשויה לסייע להצלת חייו של החייל, נופלת להגדרת הגנה זו.

אלא שהשופט, רב-סרן רונן שור, דחה את טענת ההגנה וקבע שהקצין לא הצליח לעורר ספק סביר.

בהמשך הדגיש הסנגור כי לא מדובר בהתנהגות ביריונית של מי שזלזל בחוק ללא כל מטרה מוצדקת, אלא בהתנהגותו של קצין עטור שבחים, שמשרת במשך שנים רבות בגזרות סבוכות ומסוכנות ואף הוכרז לאחרונה כמצטיין אלוף. וכל חטאו הוא, כפי טען קנובלר, שחתר להגיע לאירוע מבצעי לצורך הצלת חיי אדם.

sheen-shitof

בדקו התאמה לטיפול

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה
כתב אישום הוגש נגד נידאל עמאר בגין רצח החייל תומר חזן. בית המשפט הצבאי בשומרון, 14 בנובמבר 2013. שלומי גבאי
הרוצח נידאל עמאר בבית המשפט, נובמבר 2013/שלומי גבאי

בגזר הדין בבית הדין הצבאי מחוז מרכז, קבע השופט שור שיש להעניק משקל של ממש לנסיבות המבצעיות המובהקות של האירוע ודחה את בקשת התביעה להטיל על הקצין עונש מאסר. לפיכך גזר עליו חמישה חודשי פסילת רישיונות בפועל, עשרה חודשי פסילה על תנאי, 21 ימי מאסר על תנאי וקנס בסך 1,500 שקלים.

הסנגור הצבאי הראשי, אלוף-משנה אשר הלפרין, מסר כי "מדובר באירוע ייחודי, חריג ביותר, אשר יש להסתכל עליו במשקפיים של אירוע מבצעי. הסנגוריה הצבאית תקבל החלטה בנוגע להגשת ערעור לאחר לימוד מעמיק של פסק הדין".

  • עוד באותו נושא:
  • תומר חזן
2
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully