וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פעילי ימין: השב"כ מעכב אותנו בנתב"ג - ומאיים עלינו

13.11.2014 / 23:40

מתנחלים המוכרים לשירות הביטחון הכללי טוענים כי לאחרונה, כששבו מחו"ל, עוכבו למשך שעות בביקורת הגבולות - בלי שום סיבה. "רכז השב"כ אמר לי: 'אטפל בך כמו בדאעש. תראה אותי בכל סמטה"

הפגנה וחסימת כבישים של מתנחלים בעקבות חוק ההסדרה , ירושלים , יוני 2012. עומר מירון
הפגנת מתנחלים ביוני 2012/עומר מירון

פעילי ימין המוכרים לשירות הביטחון הכללי טוענים כי לאחרונה, כשהם שבים מחוץ לארץ, הם מעוכבים על ידי אנשי שב"כ בביקורת הגבולות. חלקם אף מספר כי במהלך העיכוב, מנסים אנשי השב"כ לגייס אותם להיות מודיעים של המחלקה היהודית בארגון. לטענתם, אם הם מסרבים, המגייסים מתחילים לאיים עליהם.

מדברי הפעילים עולה כי העיכובים מתבצעים בין אם הם שבים מחופשה משפחתית ובין אם הם שבים מאומן שבאוקראינה, לאחר שהתפללו על קברו של רבי נחמן מברסלב. אחד הפעילים, המתגורר בבנימין, נסע לאחרונה לחתונה בחו"ל עם אשתו וילדיו. בשובו ארצה, הוא עוכב בנתב"ג. "בביקורת הגבולות פתאום אני רואה את הנציגה שטיפלה בנו מסתכלת עליי במבט מוזר ואומרת לי שאני צריך להתלוות למישהו לחדר צדדי", תיאר. "כששאלתי מדוע, היא ענתה לי 'אין לי מושג, בטח אתה יודע'".

עוד בוואלה! חדשות:
"זקן העבירה מסר לאולמרט דרך תבין: חצי מיליון שקל - ולא אעיד"
ראש השב"כ מגיב למכתב: "הטענות של גנץ חסרות בסיס"
איחוד כוחות: דאעש וג'בהת א-נוסרה יילחמו יחד בסוריה

לוח הטיסות המעוכבות בנתב"ג. מאי 2014. יותם רונן
נתב"ג/יותם רונן

מאותו רגע, לדבריו, הוא ובני משפחתו עוכבו. "הילדים מאוד נלחצו והתחילו לבכות", המשיך. "כששאלתי מה קורה ומדוע אנחנו מעוכבים, אף אחד לא רצה לענות לי. התחלתי לצלם אותם והם דרשו שאפסיק, אבל לא הסכמתי. לאחר מכן, קראו למשטרה וגם הם ניסו למנוע ממני לצלם וביקשו שאפסיק. מאוחר יותר, אשתי והילדים שוחררו וכשהבנתי שזה הולך לקחת לא מעט זמן, אמרתי להם לצאת בלעדי ושאגיע מאוחר יותר".

בשלב זה, לטענתו, השוטרים אזקו אותו ולקחו אותו לתחנת המשטרה בנמל התעופה. "הם ביקשו ממני למחוק את מה שצילמתי. סירבתי ועוכבתי במשך שמונה שעות במשטרה", סיפר. "למרות שהבנתי שרוצים לחקור אותי על ידי שירות הביטחון, בסופו של דבר לא הגיע נציג שלהם ושוחררתי לאחר שמונה שעות שבמהלכן הם החרימו לי את הפלאפון ומחקו את הצילומים שצילמתי".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי

"במשך חצי שעה הפכו לי את הדברים"

לדבריו, זו אינה הפעם הראשונה. "זו פעם שנייה שעושים לי דבר כזה וגם בפעם הקודמת עיכבו אותי כמה שעות. למזלי, הילדים לא היו איתי בפעם הראשונה. הפעם, זה היה איתם וללא ספק זה נוצל כאמצעי לחץ כנגדי וזה ממש לא לעניין ולא היה נעים להם מהסיטואציה".

פעיל ימין אחר המתגורר בגוש עציון חזר לאחרונה ארצה לאחר כמה חודשים במזרח הרחוק. כנגד אותו פעיל היה צו מנהלי האוסר עליו לשהות ברחבי יהודה ושומרון למשך חצי שנה. "ירדתי מהמטוס בערך בשעה 12:00", שחזר. "עוד לפני ביקורת הדרכונים, הגיעו שלושה אנשים מהביטחון של שדה התעופה, ביקשו דרכון ושאלו אם אני מגוש עציון, דבר שלא הופיע בדרכון - ועזבו אותי".

"התקדמתי לביקורת הדרכונים ועברתי למכס", המשיך וסיפר. "הגיעו אליי חבר'ה של המכס וביקשו לעשות 'בדיקה שגרתית'. במשך חצי שעה הפכו לי את הדברים, כולל חיפושים בכפלי הבגדים. אחר כך אמרו לי 'נעשה בדיקה גופנית ונשחרר אותך'. עשו לי חיפוש וגם שיקוף בחדר מיוחד. אז הגיע המנהל של המשמרת במכס ואמר לי שאני יכול ללכת, אבל פתאום אחד העובדים שם אמר לי לחכות רגע ואז הגיע דן מהשב"כ (רכז המחלקה היהודית של גוש עציון, ש"ב) עם עוד מאבטח".

טייסים מאל על לא הגיעו לטיסות, הנוסעים ממתינים בנתב"ג. מאי 2014. יותם רונן, מערכת וואלה! NEWS
נתב"ג/מערכת וואלה! NEWS, יותם רונן

הוא סיפר כי תוך זמן קצר החלו האיומים. "לקחו לי את הפלאפון והדרכון ואת כל הדברים ואז דן החל לאיים עליי במשך חצי שעה-שעה", הוסיף. "בהתחלה, אמרתי לו שאני רוצה לעדכן את המשפחה שלי שמחכה לי ליד שדה התעופה שאני מתעכב, אבל הוא לא הסכים להתייחס והתחיל לאיים. בין השאר, הוא אמר 'התגעגעתי אליך. אני אטפל בך כמו בדאעש. אתה פעיל טרור. אתה שובר עצי זית של ערבים. בכל סמטה אתה תראה אותי. תלך לפה, יעצרו אותך. תלך לתחנה מרכזית, יעכבו אותך. אני אפנק אותך. החלטתי לפנק אותך עם הצו הזה (הצו מנהלי, ש"ב) וכשזה ייגמר אני אתן לך עוד אחד ועוד אחד. אתה לא תראה את הבית שלך יותר בחיים, ולא את יהודה ושומרון. אני מציע לך כבר עכשיו לשכור דירה בפתח תקווה. אני אכנס במשפחה שלך'".

בשלב זה, לדברי הפעיל, החל דן לאיים על אחיו הקטן. "הוא אמר לי: 'אתה חושב שאח שלך הקטן ועוד כמה ילדים מבת עין הם מעל החוק? אנחנו נדאג לשים אותם במוסד סגור, ועבריינים בני 17 יפוצצו אותם מכות. אני אקח אותם באמצע הלילה ואמא שלהם תבכה, ואני אשים אותם במוסד'", סיפר.

לדבריו, שיחת האיומים הזו נמשכה כמה שעות. "בסוף הוא אמר לי: 'יש לי את כל היום ואתה תישאר פה כמה שאני רוצה'. ואז הוא לקח את הדרכון שלי והפלאפון והלך לאכול ארוחת צהריים במשך שעה וחצי. הוא חזר ואמר 'אני יוצא לסיגריה ואתה תישאר פה עוד שעתיים'. אחרי כמה דקות חזר ואמר לי שהמכס ישחררו אותי עוד שעתיים, הניח את הדברים שלי על התיקים שהיו בחוץ ואז קמתי והלכתי. לפני שיצאתי הוא אמר לי: 'לא אכפת לי, תספר לכל החברים שלך את הדבר הזה. אני שונא אתכם ואתם לא תראו את יהודה ושומרון".

שב"כ: "הטיפול בפעילים בוצע על פי חוק"

מעמותת "חוננו", המעניקה סיוע משפטי לפעילי ימין, נמסר בתגובה: "אנו מצרים על כך שאנשי המחלקה היהודית בשב"כ בוחרים לפעול בצורה המזכירה משטרים אפלים, ולהלך אימים על יהודים הפועלים למען עמם וארצם". ב"חוננו" מדגישים כי העיכובים המדוברים נעשו ללא כל עילה חוקית. "19 שנה בדיוק לאחר פיצוץ פרשיית שמפניה של סוכן השב"כ אבישי רביב, אנו קוראים שוב לסגור את המחלקה היהודית בשב"כ, אשר אין בה צורך, ולהפנות את תקציבי העתק לטובת הטיפול בפורעים ובמפגעים הערבים בירושלים".

מהשב"כ נמסר בתגובה: "מבלי להידרש במדויק לפרטי התחקור שבוצע לאזרחים המוזכרים בפנייתכם, נציין כי המדובר במי שהורחקו מאיו"ש בצו של מפקד כוחות צה"ל באזור, מפאת המסוכנות הגבוהה הגלומה בפעילותם. יודגש כי הטיפול בהם בוצע על פי חוק ובהתאם לייעודו של השב"כ".

לפניות לכתב שבתי בנדט: sben72@walla.co.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully