וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח רוסי: מצרים קיבלה מערכת S-300 להגנה מפני טילים

גורם בכיר במשרד ההגנה אמר את הדברים לסוכנות ידיעות רוסית. מהימנות הדיווח אינה ברורה. ייתכן שמדובר באותן מערכות שהיו אמורות להימכר לסוריה או לאיראן, ושאספקתן הוקפאה בלחץ ישראל

מערכת טילים מסוג S-300. AP
מערכת S-300 במצעד צבאי במוסקבה בשנה שעברה/AP

פקיד בכיר בממשל הרוסי אומר כי מצרים קיבלה השנה מערכת הגנה מפני טילים מדגם S-300. ויאצ'סלאב דזירקלן, מנהל השירות הפדרלי לשיתוף פעולה צבאי-טכנולוגי, צוטט בסוכנות הידיעות "רוסיה היום". מצרים לא אישרה את הדיווח.

לפי הדיווח, דזירקלן אמר כי המערכת תשפר את יכולת ההגנה של מצרים. לדבריו, המערכת סופקה גם לוונצואלה. מדובר במערכת ההגנה המתוחכמת שרוסיה ביקשה לספק לצבא סוריה. העסקה הוקפאה בלחץ ישראלי-אמריקני.

מהימנות הדיווח אינה ברורה, ולא ברור אם הועברה למצרים סוללת טילים מבצעית או שרק הושאלה לה מערכת הגנה אחת לצורך בחינת הטכנולוגיות. צבא מצרים מבוסס כיום על ציוד אמריקני, ורכישת נשק חדש ממומנת באמצעות המענק השנתי המועבר לקהיר מהקונגרס.

לקריאה נוספת
חברי ארגון שמאל טורקי היכו מלחים אמריקנים: "כובשים"
אובמה: כדי להביס את דאעש צריך להפיל את משטר אסד
קנוניה בצרפת: נחשף ניסיון לחיסול פוליטי של סרקוזי

נשיא מצרים עבד אל-פתאח סיסי עם נשיא רוסיה ולדימיר פוטין – סוצ'י, אוגוסט 2014. רויטרס
סיסי ופוטין מתרשמים ממערכות נשק בסוצ'י בחודש אוגוסט/רויטרס

עיתון העסקים הרוסי "ודומוסטי" דיווח על עסקת נשק מצרית-רוסית ב-23 בספטמבר, לאחר פגישה במוסקבה בין הנשיא ולדימיר פוטין למקבילו המצרי, עבד אל-פתאח א-סיסי.

רק חודש לפני כן, הודיעה רוסיה שבכוונתה לפרק את סוללות טילי הנ"מ שהיו מיועדות לאספקה לצבא סוריה. קונסטנטין ביוריולין, סגן מנהל השירות הפדרלי לשיתוף פעולה צבאי-טכנולוגי, אמר בשעתו כי ההחלטה להשמיד את המערכות ולא למסור אותן לידי משטר אסד "התקבלה על ידי הדרג הפוליטי הבכיר ברוסיה".

לדבריו, נבדקה אפשרות לספק את הסוללות למדינות אחרות, אולם לא נמצאו להן קונים. "זה אפשרי, אבל מאוד לא סביר", אמר ביוריולין בתשובה לשאלה האם ייתכן שהמערכת תימכר למדינה שאינה סוריה.

בחודש אפריל, חידשה ארה"ב את הסיוע הכספי למצרים. הסיוע הוקפא בעקבות ההפיכה שהביאה להדחתו של הנשיא מוחמד מורסי בשנה שעברה. לפני חודשיים הודיע הפנטגון כי יעביר למצרים 10 מסוקי קרב מדגם אפאצ'י, שאספקתם התעכבה בשל כך.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully