וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חברי ארגון שמאל טורקי היכו מלחים אמריקנים: "כובשים, החוצה"

ההמון הזועם התנפל על החיילים שירדו מספינת טילים שעגנה באיסטנבול. הם היכו אותם והלבישו שקים לבנים על ראשם. המלחים נמלטו בשלום והחשודים נעצרו. ארה"ב: "תקרית מזעזעת"

צילום: סרטון חובבים שהועלה לרשת, עריכה: גדי וינסטוק

מפגינים טורקים היכו אתמול (רביעי) שלושה מלחים אמריקנים בנמל איסטנבול, אילצו אותם לחבוש שקים לבנים והשליכו עליהם צבע. החיילים היו בלבוש אזרחי והצליחו להימלט מההמון הזועם. הצי האמריקני ביטל זמנית את כל החופשות בנמל, מחשש לשלום החיילים.

התקרית החמורה אירעה לאור יום, כאשר המלחים ירדו לחוף מספינת הטילים "רוז". כ-20 צעירים, מארגון לאומני התנפלו על המלחים, ואחד התוקפים צעק עליהם: "יאנקים, אתם מגדירים את עצמכם כאנשי הצבא האמריקני, אבל אנחנו אומרים שאתם רוצחים. תעופו מהמדינה שלנו".

עוד בוואלה חדשות
קנוניה בצרפת: נחשף ניסיון לחיסול פוליטי של סרקוזי
"סיוט של כל הורה": אתר לפדופילים הופעל מישראל
ישראלית מת"א נלחמת בדאעש: "הכורדים - כמו היהודים"

טורקים תוקפים מלחים אמריקנים בנמל איסטנבול – נובמבר 2014. יוטיוב, צילום מסך
התוקפים נמנו על ארגון שמאל קיצוני/צילום מסך, יוטיוב

דובר משרד החוץ הטורקי מסר כי מדובר ב"מעשה לא נסבל". סוכנות הידיעות הטורקית "דואן" דיווחה כי משטרת איסטנבול עצרה 11 גברים ואישה בחשד לתקיפה. שגרירות ארה"ב בטורקיה הודיעה כי מדובר ב"תקרית מזעזעת", דובר הפנטגון מסר כי מדובר ב"מקרה מכוער ומטריד".

המפגינים נשאו שלט של ארגון השמאל הקיצוני "איגוד הנוער הטורקי". דובר הארגון מסר כי "החיילים הכובשים עגנו כאן במסגרת שאיפותיהם להתפשט בים התיכון ובים השחור. האימפריאליזם האמריקני הוא הסיבה לתוהו ובוהו במזרח התיכון".

ככל הנראה, הניסיון להלביש את השקים הלבנים על ראשם של החיילים הוא נקמה על תקרית חמורה משנת 2003. במהלך מלחמת עיראק, כוח אמריקני עצר קבוצת חיילים טורקים שפעלו בצפון עיראק. החיילים נחקרו במשך שלושה ימים, כשקים לבנים לראשם. שר ההגנה האמריקני, דונלד רמספלד, התנצל לאחר מכן בפני ראש הממשלה הטורקי רג'פ טייפ ארדואן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully