וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רוסיה תפרק סוללות טילי S-300 שהיו מיועדות לסוריה

12.8.2014 / 12:33

ההחלטה לפרק את משלוח הטילים, שנחשבים ל"נשק שובר שוויון" שמסוגל לפגוע במטוסים מעל נתב"ג, "התקבלה על ידי הדרג הפוליטי הבכיר". ישראל פנתה לרוסיה פעמים רבות בנושא

עריכה: גדי וינסטוק, קריינות: אביב אברמוביץ'

רוסיה הודיעה שהיא מתכוונת לפרק את סוללות טילי הנ"מ (נגד מטוסים) מדגם S-300 שהיו מיועדות לסוריה - כך פרסמה סוכנות ידיעות הרשמית במדינה, RIA. פקיד בכיר במוסקבה אמר כי ההחלטה להשמיד את המערכות ולא למסור אותן לידי משטר אסד בדמשק "התקבלה על ידי הדרג הפוליטי הבכיר ברוסיה".

קונסטנטין ביוריולין, סגן מנהל השירות הפדרלי לשיתוף פעולה צבאי-טכנולוגי, אמר לסוכנות "אינטרפקס" הרוסית כי נבדקה אפשרות לספק את הסוללות למדינות אחרות, אולם לא נמצאו להן קונים. לדבריו, היות שלא נמצא לסוללות שימוש הולם - הוחלט לפרקן. "זה אפשרי, אבל מאוד לא סביר", אמר ביוריולין בתשובה לשאלה האם ייתכן שהמערכת תימכר למדינה שאינה סוריה.

מערכת טילים מסוג S-300. AP
שיגור טילים ממערכת S-300/AP

ישראל פנתה לרוסיה כמה פעמים בשנה האחרונה בבקשה שלא תעביר את המערכות המתקדמות, שנחשבות ל"נשק שובר שוויון", לידי משטר אסד ולאיראן. בראיון שהעניק נשיא רוסיה, ולדימיר פוטין, לסוכנות הידיעות אי-פי ולערוץ הטלוויזיה הממלכתי בספטמבר האחרון, אמר האחרון כי מוסקבה סיפקה לדמשק כמה מרכיבים של מערכת ההגנה האווירית, אך הפסיקה משלוחים עתידיים. דברים דומים אמר בחודש מאי שר החוץ הרוסי, סרגיי לברוב. פוטין רמז בשעתו כי רוסיה תמשיך במשלוחים אם מעצמות המערב יתקפו בסוריה ללא תמיכה של מועצת הביטחון.

עוד בנושא טילי ה-S-300 הרוסיים:
שובר השוויון הרוסי: הטילים שמפחידים את חיל האוויר
פוטין שוב מזהיר את המערב: "נשלח S-300 לסוריה"
פוטין לא השתכנע מנתניהו? ימשיך לחמש את איראן ומצרים

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית
נשיא סוריה בשאר אסד צופה בתרגיל צבאי. AP
המערכת הייתה עלולה לפגוע בעליונות האווירית שממנה נהנית ישראל. בשאר אסד צופה בתרגיל צבאי/AP

בעבר הגדירו קצינים בכירים בישראל בפורומים סגורים את המערכת כ"קפיצת מדרגה משמעותית שעלולה להפריע לחופש הפעולה של טייסי חיל האוויר במזרח התיכון". המערכת, שמהווה פיתוח של חברה רוסית, משמשת למעשה כמקבילה לסוללות הפטריוט האמריקניות. היא כוללת סדרת טילים שפוגעים בטילי שיוט ומטוסים מטווחים של מאות קילומטרים, ואם תוצב באזור דמשק, נניח, תוכל לזהות באמצעות מכ"ם מתקדם מטוסים שימריאו מנמל התעופה בן גוריון.

המערכת נמכרת כמודל של מספר סוללות, שלכל אחת תפקיד משמעותי בהרכבת המענה לאיום אווירי. יחד עם יחידת בקרה אווירית, היא נחשבת כבעלת יכולות פורצות דרך במזרח התיכון, שעלולות היו לפגוע בעליונות האווירית ובחופש הפעולה האווירי המוחלט כמעט, שממנו נהנית ישראל בזירה הצפונית.

לפניות לכתב אמיר תיבון: amir.tibon@walla.co.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully