וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מסתמן: חקירה נגד מקורבי ברק בחשד להדלפת מסמכים סודיים

13.11.2014 / 11:20

הפרקליטות צפויה להודיע היום כי היא מאפשרת למשטרה לפתוח בהליך פלילי נגד מקורביו של שר הביטחון לשעבר, בחשד להעברת מסמכים ברמת סיווג "סודי ביותר" למשרד הפרסום "מקאן אריקסון"

שר הביטחון אהוד ברק בכינוס במינכן, 3 פברואר 2013. AP
ככל הנראה יהיה ברשימת הנחקרים. ברק/AP

בכירי הפרקליטות, בראשותו של פרקליט המדינה, שי ניצן יקיימו היום (חמישי) בצהריים ישיבה מכרעת עם בכירי המשטרה בנוגע לחשד שלפיו משרד הפרסום המוביל "מקאן אריקסון" החזיק מסמכים סודיים, שהועברו אליו מידי מקורבים לשר הביטחון לשעבר אהוד ברק, במסגרת מלחמת ההכפשות עם לשכת הרמטכ"ל גבי אשכנזי. הפרקליטות צפויה, בעידודו של היועץ המשפטי לממשלה יהודה וינשטיין, לאפשר למשטרה לפתוח בחקירה נגד משרד הפרסום ונגד מקורבי ברק.

ככל הנראה, במסגרת החקירה תבקש המשטרה לחקור באזהרה גם את ברק עצמו. נוסף על כך, ייתכן כי גם מקורביו של אלוף פיקוד הדרום לשעבר יואב גלנט ייחקרו בפרשה, בשל החשד לכך שהם היו שותפים להעברת המסמכים למשרד הפרסום.

עוד בנושא:
"בושה, דרעק, גועל נפש": תמלילי פרשת הרפז נחשפים
מקורבי ברק על אשכנזי: "גם אולמרט אמר 'לא היו מעטפות'"
אשכנזי על פרשת הרפז: הוכח כי לא היה פוטש

כנס חירום בנושא פשעי שנאה על רקע ריבוי אירועי "תג מחיר", מאי 2014. נועם מושקוביץ
צפויים לאפשר למשטרה לחקור. וינשטיין וניצן/נועם מושקוביץ

בחודש שעבר נחשף לראשונה בוואלה! חדשות כי היחידה הארצית לחקירות הונאה (יאח"ה) קיבלה חוות דעת בדבר רמת סיווגם של מסמכים שנמסרו לכאורה מידי מקורבי ברק ל"מקאן אריקסון". על פי חוות הדעת של המחלקה לביטחון מידע של צה"ל, חלק לא מבוטל מן המסמכים שהועברו למשרד מוגדרים סודיים ביותר, ומי שהעבירם לא היה מורשה - ועל כן, יש מקום לפתוח בחקירה פלילית בעניין. אותם מסמכים מסווגים כוללים, על פי הטענות, פרטים על דרכי הפעולה של אגף המודיעין בצה"ל, תכניות מבצעיות ללחימה של פיקוד הדרום ועוד.

sheen-shitof

עם הנחה בלעדית

החברה הישראלית שהמציאה את מסירי השיער עושה זאת שוב

בשיתוף Epilady
אבי בניהו בדיון בנושא תביעת הדיבה נגד מקאן אריקסון.בית המשפט המחוזי, לוד.. ניב אהרונסון
לחקור כיצד הגיעו מסמכים סודיים לידי אזרחים לא מורשים. בניהו/ניב אהרונסון

אף שעדיין לא נחקרו אנשים בנושא, במשטרה אספו כבר שורה של תצהירים שהוגשו לבית המשפט במסגרת תביעת הדיבה שהגיש דובר צה"ל לשעבר אבי בניהו נגד "מקאן אריקסון", בגין המודעה שפורסמה ב-2011, שעליה חתומים "אזרחים שאינם מכירים את גלנט אישית ומודאגים מ'הפוטש' בקריה". במודעה נכתב, בין השאר, כי "חבורת גבי אשכנזי, אבי בניהו, הרפז ועיתונאי החצר שלהם עומדים לנצח ולסכל את בחירתו הדמוקרטית של גלנט לרמטכ"ל" .המודעה פורסמה בהבלטה בכמה כלי תקשורת.

הבדיקה של המשטרה בסוגיה החלה לאחר סיומה של החקירה שבמסגרתה הומלץ להעמיד לדין את הרמטכ"ל לשעבר גבי אשכנזי במסגרת "פרשת הרפז". במסגרת אותה חקירה, מי שהצביע על היות המסמכים הסודיים המדוברים במשרדי "מקאן אריקסון" הם בניהו ועורכי דינו, אייל רוזובסקי וציון אמיר, שהדבר הובא לידיעתם במסגרת תביעת הדיבה שנוהלה נגד המשרד. לטענתם, מדובר במסמכים סודיים, שיש לחקור כיצד הגיעו לידיהם של אזרחים לא מורשים.

ממקאן אריקסון נמסר בתגובה: "זהו ספין עלוב ושקרי, שמיועד לטשטש את החקירה הפלילית ואת ההמלצות של המשטרה להגשת כתב אישום פלילי נגד אשכנזי, וינר, הרפז ובניהו.
שום מסמך מסווג לא נמסר למקאן אריקסון בשום שלב, לא על ידי ברק, גלנט או גורם אחר בצה"ל".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully