וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מקורבי ברק על אשכנזי: "גם אולמרט אמר 'לא היו מעטפות'"

בסביבתו של שר הביטחון לשעבר התייחסו לראשונה להמלצת המשטרה להעמיד לדין את הרמטכ"ל לשעבר ב"פרשת הרפז": "יום עצוב למדינת ישראל. עדיף ביום הזה לחשוב על התיקון"

מערכת וואלה!

תגובה ראשונה מסביבתו הקרובה של אהוד ברק להמלצות המשטרה: מקורביו של שר הביטחון לשעבר התייחסו אחר הצהריים (שלישי) להמלצה להעמיד לדין שורת בכירים ב"פרשת הרפז", בהם הרמטכ"ל לשעבר רב-אלוף (במיל') גבי אשכנזי, ותקפו אותו על כך שטען כי הוכח שלא היה ניסיון לבצע פוטש. "זה יום עצוב למדינת ישראל, שבו לראשונה מאז קום המדינה יש המלצה להעמיד לדין רמטכ"ל", אמרו המקורבים. "עדיף ביום הזה לחשוב על התיקון מאשר להמשיך ולזרות חול בעיני הציבור. גם אולמרט אמר 'לא היו מעטפות'".

פרשת הרפז - כותרות אחרונות:
אשכנזי על פרשת הרפז: הוכח כי לא היה פוטש
הדילמה של וינשטיין: צמרת המדינה על דוכן העדים?
התלבטות במשטרה: ההדלפה של אשכנזי לעיתונאי - עבירה?


הבוקר דווח כי היחידה הארצית לחקירות הונאה (יחא"ה) במשטרה השלימה את חקירת הפרשה, שבמסגרתה ביצעו לכאורה שורה של בכירים בצה"ל ובמערכת הביטחון עבירות פליליות בעקבות חשיפת "מסמך הרפז" בשנת 2010. על סמך ממצאי החקירה, המשטרה ממליצה להעמיד לדין, מלבד אשכנזי, גם את הפרקליט הצבאי הראשי דאז ומזכיר הממשלה היום, אביחי מנדלבליט, ועוזר הרמטכ"ל לשעבר ארז וינר בגין עבירות שונות, ובהן הפרת אמונים ושיבוש מהלכי משפט.

ממצאי החקירה והמלצת המשטרה יועברו בימים הקרובים לפרקליטות מחוז תל אביב לעיון. כמו כן, יועברו המלצות לפרקליט המדינה שי ניצן וליועץ המשפטי לממשלה יהודה וינשטיין להכרעה.

הרמת כוסית של שר הביטחון אהוד ברק והרמטכ"ל גבי אשכנזי לקראת השנה החדשה- ספטמבר 2010. דובר צה"ל
"יום עצוב". ברק ואשכנזי/דובר צה"ל

במסגרת החקירה נבדק החשד כי הרמטכ"ל לשעבר, וינר, מנדלבליט ואלוף-משנה (במיל') גבי סיבוני שיבשו את החקירה הנוגעת לזיוף מסמך הרפז. מהחקירה עלה כי אשכנזי השתהה בדיווח על הימצאות המסמך בידיו לגורמי משטרה או ליועץ המשפטי לממשלה, זאת אף שידע כי נפתחה חקירה בנושא. לפיכך סבורים במשטרה כי התגבשה נגד אשכנזי תשתית ראייתית לביצוע עבירות של הפרת אמונים.

עוד נמצא כי הרמטכ"ל לשעבר מסר לעיתונאים מידע ברמת סיווג "סודי ביותר" ומעלה במסגרת תדרוכי עיתונאים ושיחות רקע, זאת בניגוד להנחיות ראש הממשלה ולפקודות הצבא ומבלי שיימצא שיקול ענייני מהותי המצדיק זאת. גם בנושא זה קבעה המשטרה כי יש תשתית ראייתית בעבירות של הפרת אמונים וגילוי בהפרת חובה – גילוי ידיעה לאדם שאינו מוסמך לכך.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל
אבי בניהו בדיון בנושא תביעת הדיבה נגד מקאן אריקסון.בית המשפט המחוזי, לוד.. ניב אהרונסון
המשטרה קבעה כי אכן נאסף מידע מכפיש על לשכת ברק. בניהו/ניב אהרונסון

אחת הסוגיות המרכזיות שבהן עסקה החקירה היא איסוף החומר המכפיש בלשכת אשכנזי על שר הביטחון דאז אהוד ברק ועל אנשי לשכתו בשל היחסים העכורים בין שתי הלשכות. מהחקירה עלה כי אשכנזי, וינר, בניהו והרפז אכן עסקו באיסוף חומר מכפיש על ברק, אולם בסופו של דבר החקירה לא העלתה ראיות לביצוע עבירות פליליות בהקשר זה.

אשכנזי התייחס בצהריים להחלטת המשטרה להמליץ להעמידו לדין בפרשה, ובפרט לכך שלבסוף לא הומלץ להאשימו בסוגיית איסוף החומר המכפיש. "לאחר מסע הכפשות נרחב שנמשך ארבע שנים וחקירה חסרת תקדים בהיקפה, שכללה האזנה להקלטות של כל השיחות שהתקיימו בלשכת הרמטכ"ל במשך כל כהונתו בניסיון לאתר מעשים פסולים כלשהם, שוב נקבע כי אין ולא היה כל ממש בטענות שהועלו נגד אשכנזי ביחס לביצוע פוטש, למעורבות בזיוף או בהדלפת מסמך הרפז, או ביחס ליתר הטענות שהעלה נגדו שר הביטחון לשעבר ברק", נמסר בהודעה מטעמו של אשכנזי. "כל שנותר הוא טענה על שיחות רקע עם עיתונאים, שהן חלק מתפקידו של הרמטכ"ל, וטענה על עיכוב של 48 שעות במסירת מסמך הרפז".

גבי אשכנזי. יותם רונן
סבור כי הטענות נגדו משקפות חוסר הבנה של תפקיד הרמטכ"ל. אשכנזי/יותם רונן

בתגובה הודגש כי החקירה הסתיימה בעיקרה בטענה על כך שבשיחות תדרוך רקע של הרמטכ"ל עם פרשנים וכתבים צבאיים הוא התייחס לנושאים מסווגים, שלא דלפו ולא פורסמו על ידי העיתונאים. "אשכנזי סבור כי טענות אלה משקפות חוסר הבנה של תפקיד הרמטכ"ל. הרמטכ"ל מתדרך כתבים צבאיים בנושאי ביטחון, לרבות בעניינים מסווגים, והדבר משרת מטרות ביטחוניות חשובות", נמסר בהודעה. "כך נהגו ונוהגים גם כל ראשי מערכת הביטחון האחרים מאז קום המדינה וזהו חלק חשוב בתפקידו של ראש המטה הכללי. הטענה כי מדובר בעבירה היא פשוט מופרכת".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully