וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

התלבטות במשטרה: ההדלפה של אשכנזי לעיתונאי - עבירה?

אף שהנטייה הכללית היא לא להמליץ על כתב אישום נגד הרמטכ”ל לשעבר בשל חולשת החומרים שנאספו עד כה, החוקרים מתלבטים אם יש ממד פלילי בהקלטות בהן הוא נשמע מתדרך עיתונאי

הפרקליטות תפתח בחקירה פלילית נגד גבי אשכנזי. שי מכלוף
הנטייה היא לא להכניסו לכתב האישום. אשכנזי/שי מכלוף

בעוד חקירת המעורבים בפרשת הרפז מתקרבת לסיומה, מסתמן כי הנטייה בקרב חוקרי יחידה להב 433 היא לא להכניס את הרמטכ"ל לשעבר רב-אלוף (במיל') גבי אשכנזי לכתב האישום שיוגש ליועץ המשפטי לממשלה, יהודה וינשטיין. במשטרה סבורים כי החומרים שנאספו עד כה, לרבות ההקלטות מתוך לשכת הרמטכ"ל, הן חלשות מכדי לבסס עליהן תשתית ראייתית להעמידו לדין באשמה של הפרת אמונים, שיבוש מהלכי חקירה ומסירת מידע סודי לגורם בלתי מוסמך.

אולם, למרות הנטייה הכללית, במשטרה עדיין מתלבטים אם להתיייחס להקלטות בהן נשמע אשכנזי מתדרך עיתונאי בקשר למסמך הרפז כעבירה פלילית. שלשום (שלישי) מסר עדות נוספת בפרשה שר הביטחון לשעבר אהוד ברק. על סמך עדות זו, שוקלים אמנם במשטרה לזמן את אשכנזי פעם נוספת למשרדי להב בלוד כדי להשלים את חקירתו. יחד עם זאת, ההערכה במשטרה היא כי לא יחול שינוי במצב העניינים הנוכחי, וכי בסופו של דבר לא יוגש נגד אשכנזי כתב אישום. אנשי הפרקליטות, שמעורים בפרטי החקירה, מחזיקים ככל הנראה באותה עמדה כמו קציני המשטרה.

פרשת הרפז - כותרות אחרונות:
פרשת הרפז: ראיות חזקות להעמדת וינר ובניהו לדין
פרשת הרפז: נתניהו נתן עדות במסגרת החקירה
מהרפז ועד לנמל אשדוד: גבי אשכנזי - מסתבך סדרתי

אבי בניהו. נמרוד סונדרס
ראיות חזקות נגדו. בניהו/נמרוד סונדרס

ההתלבטות העיקרית בקרב החוקרים נסובה סביב השאלה האם תדרוך עיתונאי על ידי רמטכ"ל, שאחראי בעצמו על המידע, יכולה להיחשב עבירה פלילית. קו ההגנה של אשכנזי בפני החוקרים היה טענתו כי הסמכות הבלעדית של מי יתודרך ומי לא יתודרך הייתה באחריות הבלעדית שלו כרמטכ"ל, ועל כן לא יכולה להיות כאן עבירה של מסירת מידע סודי. החוקרים מצדם נזהרים בסוגיה, ומתחבטים האם לקבוע שתדרוך עיתונאי עומד בחזקת עבירה פלילית.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין

חקירת הפרשה החלה במסמך שזויף לכאורה על ידי בועז הרפז, מתוך מטרה להכפיש את אלוף (במיל') יואב גלנט על רקע המרוץ לתפקיד הרמטכ"ל, והמשכה במלחמת ההכפשות בין לשכתו של הרמטכ"ל לשעבר אשכנזי לבין לשכתו של שר הביטחון לשעבר ברק. בניגוד להתלבטות הגדולה בהקשר לחשדות נגד אשכנזי, בכל הנוגע לחשודים הנוספים בפרשה: עוזר הרמטכ"ל לשעבר אלוף-משנה (במיל') ארז וינר ודובר צה"ל לשעבר תת-אלוף (במיל') אבי בניהו, אתמול הבהירו במשטרה כי קיימות ראיות חזקות נגדם, וכי לא מן הנמנע שיוגש נגדם כתב אישום.

מסתמן: גם רעיית אשכנזי לא תועמד לדין

בעבר נחקרו באזהרה במסגרת הפרשה גם מזכיר הממשלה אביחי מנדלבליט, לשעבר הפרקליט הצבאי הראשי, הממונה על הביטחון במשרד הביטחון, אמיר קין, רעייתו של אשכנזי, רונית, ובצלאל טרייבר, סמנכ"ל משרד הביטחון. מנדלבליט חשוד שהחזיק במסמך הרפז המזויף ולא דיווח על כך, ושביצע עבירות של מרמה והפרת אמונים. קין חשוד שהעביר מידע מסווג מלשכת ראש הממשלה ללשכתו של אשכנזי, מבלי שתהיה לו הסמכות לכך.

הנטייה במשטרה היא להמליץ על העמדתו לדין של מנדלבליט ושלא להעמיד לדין את קין. רעייתו של אשכנזי, החשודה בעבירה של הפרת אמונים, אינה עובדת מדינה או חיילת, ולכן אינה עומדת ברף העבירה הפלילית. גם נגד טרייבר לא יומלץ ככל הנראה על הגשת כתב אישום.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully