וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האם חללית המחקר נחתה בהצלחה על כוכב השביט?

נחתת המחקר "פילאי" עשתה היסטוריה כשנחתה על כוכב השביט, אך כמה שעות לאחר מכן התברר כי ככל הנראה הנחתת נתקלה בקשיים ולא בטוח שנשארה על פני הכוכב. "אנחנו לא בטוחים מה בדיוק קרה שם"

צילום: רויטרס, עריכה: מתן חדד

רכב המחקר החללי שנחת אתמול על כוכב השביט נתקל ככל הנראה בבעיות בזמן הנחיתה. כלי תקשורת בעולם דיווחו אמש (רביעי) כי הגשושית "רוזטה" עשתה היסטוריה כשביצעה את הנחתת "פילאי" על כוכב השביט "67P צ'וריומוב-גראסימנקו", אך ככל הנראה הנחתת התקשתה להיאחז בפני השביט ו"קפצה" חזרה לחלל.

עוד ידיעות בנושא חלל:
מרהיב: צפו בנוף מתחנת החלל - בתלת ממד
צפו: התיעוד הברור ביותר אי פעם של לידת כוכב
תיעוד: רגעי הפיצוץ באוויר של "חללית התיירים"

החללית שאמורה לנחות על כוכב שביט. AP
"צעד גדול לתרבות האנושית". הגשושית "רוזטה"/AP

מדעני סוכנות החלל האירופית אמרו אמש במסיבת עיתונאים כי עדיין לא ברור מה אירע בזמן הנחיתה וכי ייתכן שהקושי נבע מכך שכוח הכבידה חלש מאוד בכוכב השביט. המדענים הסבירו כי בנחתת קיימים עוגנים שנועדו לתקן את נחיתתה ולייצב אותה כך שתחזור אל פני השטח של הכוכב. בשלב זה הם לא בטוחים האם העוגנים לא פעלו כמתוכנן או שהמדחף שתפקידו לקרב את הנחתת לפני השטח לא פעל כשורה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"אולי לא נחתנו רק פעם אחת, אולי נחתנו פעמיים". מקום הנחיתה של הנחתת "פילאי"/מערכת וואלה!, צילום מסך

מנהל הפרויקט, סטפן אולמאק, אמר לרשת BBC כי הוא מאמין שבפעם האחרונה שנוצר קשר עם החללית, הנחתת הייתה יציבה על פני כוכב הלכת. "אולי לא נחתנו רק פעם אחת, אולי נחתנו פעמיים", אמר והוסיף כי יש להמתין כמה שעות עד שיהיה מידע רב יותר בקשר לאירוע. "בשלב זה אנחנו לא בטוחים מה בדיוק קרה שם", אמר. ולמרות זאת, בסוכנות החלל החליטו שלא לתת לתקלה לקלקל את היום הגדול שלהם. מנכ"ל הסוכנות, ז'אן ז'אק דורדיין, תאר את הנחיתה כ"צעד גדול לתרבות האנושית".

אחרי עשור בחלל, התנתקה אתמול בבוקר הנחתת מחללית המחקר שנשאה אותה והחלה בירידה האיטית לעבר השביט - מרחק של 22 קילומטרים ושבע שעות של חרדה. בשל המרחק הרב מכדור הארץ, 315 מיליון קילומטרים, לא ניתן לראות במצלמות המתעדות את המתרחש בזמן אמת אלא רק כעבור חצי שעה. כשיינתן אישור לכך שהנחתת "פילאי" אכן נמצאת על פני כוכב השביט והיא יציבה, תוכל להתחיל ולהשתמש בעשר מערכות שונות של כלים, על מנת לחקור את סביבתו של הכוכב, ויעשה ניסיון לחדור לקרום שלו. זאת כדי לאסוף מידע על הרכב החומר שלו, במטרה לאפשר הבנה טובה יותר של מקורותיה של מערכת השמש שלנו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully