וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לראשונה בהיסטוריה - חללית נחתה על כוכב שביט

אחרי עשור בחלל, נחתת המחקר "פילאי" נחתה על כוכב השביט "67P צ'וריומוב-גרסימנקו" כדי לאסוף מידע על מערכת השמש. השביט נמצא במרחק 315 מיליון קילומטר מכדור הארץ

צילום: רויטרס, עריכה: מתן חדד

רכב מחקר חללי נחת היום (רביעי) לראשונה בהיסטוריה על כוכב שביט. הגשושית "רוזטה" ביצעה את הנחתת "פילאי" על כוכב השביט "67P צ'וריומוב-גראסימנקו" על מנת לאסוף מידע על הרכב החומר שלו, במטרה לאפשר הבנה טובה יותר של מקורותיה של מערכת השמש שלנו.

הנחתת התנתקה בבוקר מחללית המחקר שנשאה אותה והחלה בירידה האיטית לעבר השביט - מרחק של 22 קילומטרים ושבע שעות של חרדה. רק כעבור כחצי שעה מרגע מתן הפקודה הסופית ניתן יהיה לדעת בכדור הארץ אם המשימה, שהחלה עם שיגור רוזטה מגינאה הצרפתית ב-2004, עברה בהצלחה.

עוד ידיעות בנושא חלל
מרהיב: צפו בנוף מתחנת החלל - בתלת ממד
צפו: התיעוד הברור ביותר אי פעם של לידת כוכב
תיעוד: רגעי הפיצוץ באוויר של "חללית התיירים"

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
המקום שבו נחתה "פילאי"/מערכת וואלה!, צילום מסך

לאחר הנחיתה על כוכב השביט הזעיר, שנמצא במרחק של 315 מיליון קילומטרים מכדור הארץ, תשתמש "פילאי" בעשר מערכות שונות של כלים על מנת לחקור את סביבתו של הכוכב, ויעשה ניסיון לחדור לקרום שלו. כמו כן, אמורות להישלח ממנו תמונות, כולל אחת מרגע היפרדותה של הנחתת מהגשושית.

"עד היום כל החלליות חלפו ליד שביטים – אף אחת עוד לא עגנה על שביט", הסביר פרופ' עקיבא בר-נון מאוניברסיטת תל אביב, אחד מיוזמי התכנית. "לפני 25 שנה חשבנו לנחות על שביט, לקדוח בו ולהביא את החומר חזרה לכדור הארץ. הבעיה היתה שלא ידענו אז איזה חוזק מכני יש לקרקע. צריך להבין שלשביט יש מעט מאוד כוח משיכה, כך שצריך להיאחז לפני השטח בכוח, אבל פני השטח הם קרח לא דחוס במיוחד. כמו שלג שנפל ועדיין נשאר רך למדי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully