וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פלסטיני נעצר בחשד שתכנן לדקור נהג אוטובוס בירושלים

13.11.2014 / 7:31

העצור, בן 17, נעצר בעת שניסה לתפוס טרמפ לבירה מאזור בנימין. בתיקו מצאו השוטרים סכין גדולה ומברג. כמו כן, נעצר צעיר מחברון במערכת המכפלה כשברשותו סכין קומנדו

פלסטיני נעצר בכניסה למערת המכפלה בחברון כשברשותו סכין קומנדו  12 בנובמבר 2014. חטיבת דובר המשטרה, חטיבת דובר המשטרה
הסכין שהייתה בידי החשוד במערת המכפלה/חטיבת דובר המשטרה, חטיבת דובר המשטרה

פלסטיני בן 17 נעצר אמש בצומת הפרסה, הסמוך להתנחלות דולב שבבנימין, בחשד שתכנן לדקור נהג אוטובוס בירושלים – כך הותר הבוקר (חמישי) לפרסום. בסיור של שוטרים ממשטרת מודיעין עילית הם הבחינו בחשוד, ובבדיקה בתיקו הם מצאו סכין גדולה ומברג. לאחר חקירה קצרה הוא הודה כי התכוון להגיע לירושלים בטרמפים ושם לדקור נהג אוטובוס. החשוד הועבר להמשך חקירה בשב"כ.

כמו כן, הבוקר נמשכו הפרות הסדר בירושלים. עשרות רעולי פנים יידו אבנים לעבר שוטרים ולעבר לוחמי משמר הגבול ביציאה המזרחית משכונת עיסאוויה שבמזרח העיר, סמוך למצודת אדומים. הכוחות הדפו את המתפרעים תוך שימוש באמצעים לפיזור הפגנות. לא היו נפגעים.

באירוע אחר נעצר אמש צעיר פלסטיני, תושב חברון כבן 20, בכניסה למערת המכפלה שבחברון, כשברשותו סכין קומנדו. לוחמי מג"ב שהיו במקום עצרו את הצעיר לאחר שעורר את חשדם. במהלך הבידוק נמצאה הסכין והם העבירו את החשוד לחקירה במשטרת מרחב חברון.

מתיחות ביטחונית - כותרות נוספות:
אבנים נזרקו על כיתה שטיילה בגליל התחתון; המורה נפצעה קל
"לא רוצים הסלמה": פגישה חשאית בין צמרת הרשות למפקדי צה"ל
נתניהו לערביי ישראל: "אל תיסחפו להסתה, אתם שווי זכויות"

"זיהינו את הליכתו החשודה וקראנו לו לעצור במקום", הסבירו הלוחמים את הסיבה לבידוק. "בהתחלה ביקשנו ממנו להרים את חולצתו, עוד כשהיה במרחק של כמה מטרים מאתנו. ברגע שעשה זאת זיהינו במותניו סכין קומנדו". כשזיהו הלוחמים את הסכין על גופו של החשוד, הם דרכו את נשקם לעברו. החשוד נבהל וזרק את הסכין על הרצפה. אז ערכו הלוחמים חיפוש יסודי על גופו, ובסופו הוא נעצר. למרות הניסיונות לתקשר עמו כבר בשטח ולשאול לפשר כוונותיו, החשוד, שככל הנראה שתה אלכוהול זמן קצר לפני כן, לא שיתף פעולה עם הלוחמים.

"הלוחמים גילו ערנות וסיימו את האירוע במהירות ובמקצועיות", אמר רב פקד אמל גנאם, מפקד הפלוגה הפועלת במערת המכפלה. "הניסיון בגזרה הזו מלמד אותנו שעלינו להיות דרוכים ומוכנים בכל שעות היממה לכל תרחיש. אין מקום להססנות ואין מקום לטעויות".

לוחמי מג"ב רבים פועלים כיום באזור מערת המכפלה ומאבטחים אותה מכל עבריה. לאורך השנים היו לא מעט חשודים שהגיעו לכיוון לוחמים כשברשותם סכין או אמצעי תקיפה אחר. במרבית המקרים ערנותם של הלוחמים מנעה את כניסתם למתחם המערה ואף מנעה ניסיון לדקור אזרח או איש כוחות ביטחון.



(עדכון ראשון: 2:20)

לפניות לכתב: sben72@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully