וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דירוג: אלה 10 ארגוני הטרור העשירים ביותר בעולם

סחר בסמים, שוד ופרוטקשן: תחקיר של "פורבס" מגלה כיצד חמאס מגלגל מיליארד דולרים בשנה, ועדיין לא מגיע לקרסוליים של דאעש. לחיזבאללה יש מחזור שנתי של כ-500 מיליון דולר "בלבד"

צילום: רויטרס, עריכה: מתן חדד, קריינות: אביב אברמוביץ'

כסף לרכישת נשק, למשכורות, למחנות אימונים - ארגון טרור, כמו כל ארגון עסקי, צריך כסף כדי להתקיים. תחקיר של כתב העת "פורבס ישראל" מדרג את ארגוני הטרור העשירים בעולם ומתחקה אחר נתיב הכסף שלהם. את הכסף למימון פעילותם, מגייסים הארגונים באמצעות סחר בסמים, שוד בנקים, גביית דמי חסות וכופר – וגם באמצעות תרומות מעשירי העולם הערבי.

זירת לחימה בין צבא קולומביה למחתרת FARC, 2011. רויטרס
לוחמים מצבא קולומביה בפשיטה על מצבורי קוקאין של FARC/רויטרס

לפי פורבס, הארגון העשיר בעולם הוא "המדינה האיסלאמית" (דאעש), עם מחזור שנתי מוערך של כ-2 מיליארד דולרים. במקום השני נמצא חמאס, עם מחזור שנתי של כמיליארד דולרים, ובמקום השלישי מחתרת השמאל FARC (ה"כוחות המזוינים המהפכניים של קולומביה") עם מחזור שנתי של כ-600 מיליון דולרים.

לצד הפעילות הפלילית המובהקת, קיימת גם פעילות גלויה: סכומי כסף אדירים מועברים לגורמי הטרור על ידי עמותות, ארגוני צדקה, חברות עסקיות ואף גופים פיננסים וממשלתיים. כך למשל, מתנהלים כיום הליכים משפטיים מורכבים נגד "בנק אוף צ'יינה", הבנק הערבי והבנק הסקוטי המלכותי, בחשד לסיוע למערכות הפיננסיות של ארגוני טרור.

לקריאה נוספת || נחשפה זהותה של הישראלית שלוחמת בדאעש

sheen-shitof

פתרון טבעי

גבר, הגיע הזמן לשפר את התפקוד המיני ואת הזוגיות שלך

בשיתוף גברא
פעילי הזרוע הצבאית של חמאס חוגגים ברצועת עזה. רויטרס
פעילי הזרוע הצבאית של חמאס אחרי הפסקת האש במבצע צוק איתן/רויטרס

על פי הערכת פורבס, ארגון דאעש מגלגל מחזור שנתי של כ-2 מיליארד דולרים והוא ארגון הטרור העשיר בעולם – ואף העשיר ביותר בהיסטוריה של הטרור בתצורתו המודרנית. מומחים מעריכים כי דאעש שולט כיום על כ?60% ממאגרי הנפט בסוריה, והצליח לשים את ידו על שבעה מאגרי נפט וגז חשובים בעיראק, כולל בית הזיקוק הגדול במדינה. תוך שימוש במערכת הברחות הנפט הפיראטית, שהתפתחה באופן יעיל ומשוכלל במהלך שנות החרם העולמי על שלטון סדאם חוסיין, מוכר דאעש מדי יום עשרות אלפי חביות נפט בשוק השחור. הנפט אמנם נמכר ב?40% עד 75% פחות ממחיר השוק, ובכל זאת משלשל הארגון לכיסו בכל יום סכום משוער של שלושה מיליון דולרים.

במקום השני בדירוג פורבס ניצב ארגון חמאס, המגלגל מחזור של כמיליארד דולרים בשנה. השתלטות התנועה על רצועת עזה ב?2007 הקפיצה את חמאס לליגה של הגדולים; בתוך פחות מעשור הצליח חמאס להפוך מארגון הנסמך בעיקר על חסדי תרומות ממדינות ועמותות צדקה לחברת ענק, השואבת את הונה העצום ממקורות מגוונים כמו מסים והיטלים על סחורות ומוצרי צריכה שנכנסים לרצועה, וכן מאגרות רישוי על מכוניות, אופנועים ואפילו על עגלות: כל בעל רכב נדרש לשלם לחמאס כ?1,400 שקלים עבור אגרת רישוי שנתית. תמורת התשלום מקבל בעל הרכב תווית מיוחדת, שאיתה ורק איתה הוא יכול לרכוש דלק. גם תחנות הדלק ברצועה נדרשות לשלם מס גבוה תמורת רישיון לפעילות. כל אלה כמובן מתווספים למיליונים מתרומות ממדינות ערב שונות, כמו גם מנתח שלוקח לעצמו החמאס מכספי הסיוע העולמי לפלסטינים.

אנשי "המדינה האיסלאמית" (דאעש) – עיראק, ספטמבר 2014. יוטיוב, צילום מסך
שיירה של "דאעש" בעיראק./צילום מסך, יוטיוב

במקום השלישי נמצא אחד משני הארגונים הלא-איסלאמיסטיים היחידים ברשימה: ארגון FARC המרקסיסטי, הפועל בקולומביה ומגלגל כ-600 מיליון דולרים בשנה; במקום הרביעי - אויב מוכר: חיזבאללה, עם מחזור שנתי של כ-500 מיליון דולרים. את מרבית המימון מקבל הארגון מאיראן, ואת יתר הכנסותיו הוא מייצר בדרכים שונות כאשר גולת הכותרת בפורטפוליו העסקי שלו היא ללא ספק רשת הסמים המסועפת שבנה ושכלל במשך השנים. במקום העשירי והאחרון ברשימה נמצא ארגון "בוקו חראם" הניגרי, התופס לא מעט כותרות בפעולות הרצח והחטיפה הברוטליות שלו, אך מגלגל סכומים נמוכים בהרבה מאחיו הגדולים במזרח התיכון.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully