וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יעלון נאם באשכול - והותקף: "תתבייש, תחזיר החיילים"

10.11.2014 / 0:17

שר הביטחון השתתף באירוע הוקרה לאנשי כוחות הביטחון והמתנדבים תושבי עוטף עזה שהשתתפו ב"צוק איתן". כשעלה לשאת דברים, צעקו לעברו כמה מהנוכחים: "למה קראת לחזור הביתה? תתבייש לך"

צילום: שי מכלוף, עריכה: טל רזניק

שר הביטחון, משה יעלון, הגיע אמש (ראשון) למועצה האזורית אשכול כדי להשתתף באירוע הוקרה לאנשי כוחות הביטחון והמתנדבים תושבי עוטף עזה, אשר לקחו חלק במבצע "צוק איתן". עם עלייתו לבמת הנואמים, החלו כמה מהנוכחים לצעוק לעברו ולא אפשרו לו להתחיל בדבריו. "בושה", קראה לעברו אישה אחת. "למה קראת לחזור הביתה? תתבייש לך, תחזיר לניר עם את החיילים שהיו בשער", הפצירה בו אחרת.

בשלב מסוים הוצאו מן האולם הצועקים - חברי "התנועה לעתיד הנגב המערבי", ולשר הביטחון התאפשר להתחיל בנאומו. "מדינת ישראל יצאה למבצע 'צוק איתן' כדי להשיב את השקט ליישובי עוטף עזה ואת החיים התקינים לאזור הזה", פתח יעלון. עשרות מחברי התנועה המשיכו להפגין מחוץ לאולם, וקראו להגיע להסכם מדיני שיביא שקט לאזור.

"מפקדי וחיילי צה"ל באוויר, בים וביבשה, לוחמים ותומכי לחימה, יצאו לדרך כשהם יודעים שזו מלחמת אין ברירה. מלחמה על הבית. הם בתוך שטחי הרצועה ועל גבולה, ואתם כאן, הייתם לחזית אחת של לחימה, חזית של עוצמה, הבנת השליחות ומקומנו כאן".

מבצע "צוק איתן" || סיקור מיוחד:
הסוכנות היהודית תעניק סיוע בסך 50 מיליון לעוטף עזה
5,000 שקלים לסטודנטים ב"ספיר" ששירתו ב"צוק איתן"
גנץ על הביקורת מצד חברי הקבינט: "לא עבר לידי"

שר הביטחון משה יעלון השתתף באירוע הוקרה לאנשי כוחות הביטחון והמתנדבים תושבי עוטף עזה, אשר לקחו חלק במבצע. אריאל חרמוני, משרד הביטחון
"בושה". יעלון, אמש/משרד הביטחון, אריאל חרמוני

"איננו משלים את עצמנו", המשיך. "האויב העומד מולנו אינו רוצה בקיומנו כאן, ואם רק יוכל יעשה ככל יכולתו למרר את חיינו ולהמאיס אותם עלינו. מבצע 'צוק איתן' הנחית עליו מכה קשה מאוד, ואם יאתגר אותנו שוב נדע לפעול שוב במלוא העוצמה והנחישות. לא נאפשר לחמאס להתיש את חייכם, ולא נסבול ניסיונות להפוך אותם שוב לבלתי אפשריים. חלק מרכזי בעוצמה ובנחישות הזו יבוא לידי ביטוי בזכות האנשים כאן ביישובי עוטף עזה - העוסקים במלאכה שאנו מוקירים היום, המנהיגות המצוינת והתושבים".

לאחר מכן, שב יעלון והדגיש את מחויבותה של הממשלה לשיקום הדרום לאחר המבצע. "מיד בתום המבצע החל משרד הביטחון בתהליך של טיפול ושדרוג כבישים ושטחים חקלאיים שניזוקו במהלך הלחימה, תיקונים של גדרות הביטחון ומערכות החשמל, חיזוק צוותי החירום והשלמת ציוד אשר תאפשר למועצות להעניק מענה טוב יותר לתושביהן", הבהיר השר.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן
נפילת רקטה במועצה אזורית אשכול, אוגוסט 2014. יותם רונן
בית שנפגע מפגיעת רקטה במועצה האזורית אשכול/יותם רונן

"במקביל", טען, "מבצעים הגורמים האמונים במשרד הביטחון ובצה"ל עבודת מטה שתבחן מחדש את השלכות ולקחי המבצע על מרכיבי הביטחון ביישובי עוטף עזה, כולל סוגיית הרבש"צים. בימים הקרובים אקבל החלטה בעניין, ואני מתחייב בפניכם - ביטחונכם לא ייפגע. אנו מפיקים לקחים, מתקנים טעויות, לומדים היכן ניתן להשתפר, ואני שב ומתחייב כי נדע להעניק לכם את הביטחון ואת תחושת הביטחון המלאים. זו חובתנו".

"גם אתם, תושבי העוטף והעוסקים הנפלאים במלאכה, נושאים בגופכם ובנפשכם, כל אחד בדרכו, את אירועי הלחימה והחיים תחת איום תמידי", הוסיף יעלון. "העמידה האיתנה שלכם במהלך המבצע, בהובלה מרשימה של הנהגה מקומית אחראית ובעלת כושר עמידה יוצא דופן, הייתה התשובה המהדהדת ביותר למי שחשב שיוכל לשבור את רוחנו ואת אמונתנו בצדקת הדרך. חובתנו היא לסייע לכל אחד ואחת מכם, כמו גם לשאר התושבים, לשוב לחיים תקינים וסדירים, חיים של עשייה ויצירה שיגרמו לאזור הזה לגדול, להתפתח ולשגשג. כך אנו עושים, וכך נעשה גם בעתיד. זו מחויבותנו אליכם".

לפניות לכתב יניר יגנה: Yanir9310@walla.com

(עדכון ראשון: 20:22)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully