וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"את תמותי": איומים על חיי מנהלת יסודי בשל עבודת ערבים

הורים במזכרת בתיה מנהלים מאבק נגד מנהלת המוסד החינוכי של ילדיהם, בשל שיפוצים הנעשים במקום על ידי ערבים. בסוף השבוע היא קיבלה מכתב עם איום מפורש על חייה. "אם החיים שלהם לא יהיו, גם את לא תהיי בחיים"

פועל באתר בנייה. ShutterStock
"את אישה רעה מאוד, לא חשובים לך הילדים שימותו מערבים"/ShutterStock

מנהלת בית ספר יסודי במזכרת בתיה נדהמה למצוא ביום שישי האחרון מכתב איום מודפס שהוצמד לשמשת מכוניתה, וזאת על רקע פעילותם של פועלים ערבים בשטח המוסד. "את אישה רעה מאוד, לא חשובים לך הילדים שימותו מערבים, את לא שומרת על ילדים, את רק רוצה להתחנף לכולם", נכתב במכתב, שרווי בשגיאות כתיב והגייה, ככל הנראה כדי לטשטש את זהות הכותב.

"הילדים לא ימותו, את תמותי. נשבור לך את הידיים ואת הרגליים. אם החיים שלהם לא יהיו, אז גם את לא תהיי בחיים. תראי מה יהיה לך, ולא תגידי שלא אמרנו. גם את תפחדי קצת בלילה וגם כל יום". עוד נכתב, כי "זה מה שצריך להיות למנהלת שלא שמה לב לחיים של ילדים ורק מלקקת לראש העיר. לכי מפה, כי אם לא אנחנו שונאים אותך תראי מה יהיה. אנחנו מאיימים אותך, תעופי לפני שיהיה מה מגיע לך".

עוד בוואלה! חדשות:
השוטר שהרג את הצעיר בכפר כנא: "כיוונתי ליד שלו"
חשיפה: הרשות הצליחה ליירט תשדורות מזל"טים של צה"ל
קטלוניה מצביעה היום על עצמאות - ומדריד מתעלמת

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מכתב האיומים שקיבלה מנהלת בית הספר/מערכת וואלה!, צילום מסך
"רק השבוע, ולמרות השיפוצים, המנהלת הרימה טקס מכובד לזכרו של יצחק רבין וכולנו דיברנו בכיתות על אלימות. בסוף זה מה שקרה לה"

מכתב האיום על חייה של המנהלת הוא שיאו של מאבק שמנהלים הורי התלמידים בהנהלת בית הספר, בעקבות שיפוצים שנעשים ברחבת המוסד במטרה להרחיב את שטחו ולהוסיף לו כיתות לימוד נוספות. השיפוץ נעשה בשטח הקרוב לבניין הכיתות, אך לא בתוכו. למרות שבצוות בית הספר טוענים כי משטחי עץ הותקנו בין אתר השיפוצים לבין שאר בית הספר כדי ליצור חציצה הולמת, בפועל גישתם של הפועלים לשטח בית הספר לא נחסמה לחלוטין.

שיפוצים בשטח של מוסד חינוכי במהלך תקופת הלימודים נחשבים לדבר חריג, וזאת משום שהם מפריעים למהלך התקין של הלימודים. לכן, על מנת לקיימם, נדרשים אישורים מיוחדים מהרשות המקומית ומבית הספר, כמו למשל הנפקת תעודת יושר ובדיקה מדוקדקת של הפועלים על ידי קצין הביטחון העירוני. בשל כך, שיפוצים בבתי ספר, ובפרט שיפוצים ארוכי טווח כמו הוספת כיתות, נעשים לרוב במהלך חופשת הקיץ, כאשר המוסדות ריקים מתלמידים.

בבית הספר במזכרת בתיה מספרים כי השיפוצים במקום תוכננו אמנם לחופשת הקיץ האחרונה, אולם בשל פרוץ מבצע "צוק איתן", והעובדה שהיישוב נמצא בטווח של 40 קילומטרים מגבול הרצועה, נדחו העבודות לתחילת השנה. השיפוצים החלו רק לפני כמה שבועות, למורת רוחם של ההורים. בבית הספר מספרים כי הורים התלוננו בשבועות האחרונים על פחדיהם מהגישה החופשית של פועלים ערבים לילדיהם, ואף השתלחו במנהלת על שאינה מונעת זאת. לצד דרישתם להפסיק את השיפוצים, דרשו ההורים להגביר את האבטחה בבית הספר, שכיום מתבססת על שומר אחד בלבד, הנמצא בשער הכניסה למקום.

sheen-shitof

מחיר חסר תקדים

המכשיר של הישראלים שהמציאו את מסירי השיער בהנחה בלעדית

בשיתוף Epilady

"הרגשנו שמאיימים על כולנו"

כעת, מאבקם של ההורים בהנהלה עלה שלב, והמנהלת קיבלה איומים מפורשים על חייה. להערכת גורמים בבית הספר, הכותב הוא אחד מהורי התלמידים. "אנחנו פשוט מזועזעים, כל צוות בית הספר לקח את זה קשה מאוד", אמרה אחת מעובדות בית הספר. "הרגשנו שמאיימים על כולנו. המנהלת היא אשת צוות מדהימה, היא הרימה את בית הספר הזה. רוב חברי הקהילה מאוד מעריכים אותה וחבל שנוצר דבר כזה. רק השבוע, ולמרות השיפוצים, המנהלת הרימה טקס מכובד לזכרו של יצחק רבין וכולנו דיברנו בכיתות על אלימות. בסוף זה מה שקרה לה. אנחנו לא נשתוק על דבר כזה, זה לא יטואטא מתחת לשטיח".

לאור הסלמת המאבק נגד השיפוצים, קיים הבוקר (ראשון) הצוות החינוכי דיון חירום עם המפקחת המחוזית של משרד החינוך וכן עם נציג הסתדרות המורים. בסוף הדיון הוחלט כי מחר יושבתו הלימודים בבית הספר בשעתם הראשונה לאות הזדהות עם מנהלת בית הספר וכאות מחאה נגד האלימות. במקביל, הגישה המנהלת הבוקר תלונה במשטרה.

אילוסטרציה. ShutterStock
הלימודים בבית הספר יושבתו בשעה הראשונה/ShutterStock

ממשרד החינוך נמסר כי המשרד "רואה בחומרה רבה את האירוע ומגנה מעשי אלימות כלפי עובדי ההוראה. המשרד ינקוט את כל האמצעים העומדים לרשותו כנגד המעורבים, במטרה לשמור על אקלים בית ספרי מיטבי ובתוך כך, על תחושת המוגנות של התלמידים ועובדי ההוראה. בעקבות האירוע, הפיקוח והייעוץ הבכיר במחוז מרכז קיימו דיון בשיתוף הרשות המקומית, הסתדרות המורים, הנהלת בית הספר והנהגת ההורים, שעניינו החזרת תחושת המוגנות בקרב התלמידים ועובדי ההוראה במוסד החינוכי. נוסף על כך, קיים בית הספר שיח עם התלמידים ואף ישלח חוזר להורים בנושא".

ראש מועצת מזכרת בתיה, מאיר דהן, פרסם פוסט בפייסבוק שבו הגיב לנעשה בבית הספר. "מיד כשנודע לי על כך הוריתי לקב"ט המועצה להגיש על כך תלונה במשטרה. עצוב לי שבימים בהם מערכת החינוך עוסקת ברצח רבין והשלכותיו ובאלימות בחברה הישראלית, קורה אירוע חמור כל כך", כתב. "מנהלי כל בתי הספר במושבה נתבקשו לייחד זמן מחר ולשוחח עם התלמידים על כך. שוחחתי עם המנהלת וחיזקתי את ידיה. אני סומך על המשטרה שתמצא את הגורם למעשה הנבלה הזה ותמצה איתו את הדין".

"אני ממש לא בטוח שיש קשר בין המכתב לבין תהליך הבנייה בבית הספר", ציין. "לאחרונה התחלנו בהרחבת בית הספר ונקטנו את כל אמצעי הבטיחות והזהירות הדרושים. אזור הבנייה הופרד באופן מוחלט, באמצעות גדר אטומה. כל העובדים נבדקו על ידי המשטרה, ואנו פועלים על פי הנחיות והוראות החוק. כך בנינו והרחבנו את כל בתי הספר במושבה. זה משהו הרבה יותר עמוק, המשטרה חוקרת ובשלב הזה נשאיר בידיה את עבודת החקירה. בכל מקום יש עשבים שוטים, אבל אני מבטיח לכם שאלחם בהם עד חורמה".

אורן בן ארי, יו"ר ועד ההורים בבית הספר, מסר: "ההורים בבית הספר נמצאים בקשרים טובים מאוד עם המנהלת. ההורים מזועזעים מעצם כתיבת המכתב ומגנים אותו, יחד עם זאת לא הוכח כי הוא נכתב על ידי הורה כלשהו וגם אם כן, מדובר בעשב שוטה שצריך לגדוע אותו". עוד ציין בן ארי, כי כאות תמיכה, הביאו הבוקר ההורים פרחים למנהלת.


לפניות לכתבת רויטל בלומנפלד: revital.blumenfeld@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully