וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השר עמיר פרץ התפטר: "מוכרחים להחליף את נתניהו"

השר להגנת הסביבה הודיע על התפטרותו ואמר: "נתניהו הקצין וחזר להפחדות שבהן השתמש בכל הקריירה שלו". בישיבת הממשלה אמר לו נתניהו: "מודה לך שהבנת שמקומך לא בשולחן הממשלה"

צילום: אבי כהן, עריכה: יאיר דניאל

השר להגנת הסביבה עמיר פרץ הודיע היום (ראשון) על התפטרותו מתפקידו. "בשבועות האחרונים נתניהו הקצין וחזר להפחדות שבהן השתמש בכל הקריירה שלו", אמר פרץ במסיבת עיתונאים שכינס בקריית הממשלה בתל אביב. "במקביל הוא מקדם תקציב אנטי-חברתי שיפגע בעניים ובמעמד הביניים". פרץ הוסיף כי נתניהו אינו מתאים להיות ראש ממשלת ישראל ואמר: "אני לא יכול יותר לשרת את ממשלתו של נתניהו. מוכרחים להחליף את נתניהו".

הבוקר, נפגש פרץ עם יו"ר מפלגתו (התנועה) ציפי לבני, והודיע לה על כוונתו להתפטר. השרה לבני הודיעה כי היא מכבדת אותו ואת החלטתו וכי השניים ימשיכו לפעול במשותף במסגרת התנועה.

עוד בוואלה! חדשות:
לקראת יום של הפגנות: "הירי בכפר כנא - הוצאה להורג"
"פרדו מעולם לא שוחח עם אולמרט על ברק"
השוטרים נחקרים במח"ש: "הצעיר הערבי צעק 'אללה אכבר'"

עמיר פרץ במסיבת עיתונאים בקירייה, נובמבר 2014. ראובן קסטרו
עמיר פרץ במסיבת העיתונאים, אחר הצהריים/ראובן קסטרו

בעקבות ההודעה פרץ עימות בין פרץ לבין ראש הממשלה בנימין נתניהו בישיבת הממשלה. נתניהו הטיח בשר המתפטר: "אצלכם זה 'אם לא פינית – לא עשית'. אצלכם היוזמה היחידה היא לקפוץ מהצוק ולהתקפל. תפקידו של מנהיג הוא לראות את המציאות ולאחד כוחות מולה. אנו בעיצומו של מסע הסתה מצד האיסלאם הקיצוני, השולל לא רק את זכויותינו בירושלים ובהר הבית, אלא את זכות הקיום שלנו כבודדים". לדבריו, מי שאמור להתאחד נגד התופעות הללו הם שרי הממשלה. "אני מודה לך שהבנת שמקומך לא בשולחן הממשלה".

פרץ, מצדו, אמר כי בחודשים האחרונים מתחוללת רעידת אדמה בכל התחומים – המדיני, החברתי והכלכלי – וראש הממשלה, במקום לנווט ולמצוא פתרונות, מחפש אשמים. "תפקידו של ראש הממשלה להתעלות מעל ההתלהמות וצרכים פוליטיים ולגלות אחריות כלפי אזרחי ישראל", אמר פרץ. הוא עוד אמר לנתניהו כי לא ייתכן שהשיטה שבה אנשים עם ראייה לאומית ובינלאומית רחבה, הרואים גם את הפתרון המדיני כחלק מרכזי במאמץ, יואשמו כמתקפלים בפני הטרור. "אני ניהלתי מלחמה בנחישות נגד הטרור, לא פחות ממך, גם נגד חיזבאללה וגם נגד חמאס, והאמנתי וקידמתי תהליך מדיני כחלק מתפיסת ביטחון כוללת של מדינת ישראל", אמר השר.

sheen-shitof

עם הנחה בלעדית

השיער נושר? מכשיר הפלא האמריקאי ישים לזה סוף במהירות

בשיתוף HairMax
עמיר פרץ במסיבת עיתונאים בקירייה, נובמבר 2014. ראובן קסטרו
פרץ בדרכו למסיבת העיתונאים/ראובן קסטרו

ח"כ שלי יחימוביץ' (העבודה) בירכה את פרץ על התפטרותו. "זהו המעשה המדויק והנכון, בייחוד ערב תקציב שהוא תקציב גזירות קשה לציבור, ולנוכח חוסר התקווה המדיני", אמרה יחימוביץ'. "מלכתחילה שגתה לבני כאשר חברה לנתניהו והעניקה לגיטימציה למדיניותו השגויה, וככלל, ראוי שפוליטיקאים יהיו במקום שאליו הם מחוייבים ערכית ואידאולוגית ולא יחפשו באובססיביות תירוצים להיות חלק מהשלטון בכל מקרה ובכל מחיר".

רוה"מ נתניהו בישיבת ממשלה, ספטמבר 2014. אמיל סלמן, מערכת וואלה! NEWS
"תפקידו של מנהיג הוא לראות את המציאות ולאחד כוחות מולה". בנימין נתניהו/מערכת וואלה! NEWS, אמיל סלמן

התפטרותו של פרץ מהווה שלב נוסף בתהליך ההתפוררות האיטי שעובר על ממשלת נתניהו. אמנם השר נימק את הפרישה בהזנחת התחום החברתי והמדיני, אולם יו"ר הקואליציה זאב אלקין תהה מדוע נזכר השר רק עכשיו לעשות את הצעד: "אני מבין שכרגע מעניין את עמיר עניין הישרדותו הפוליטית לקדנציה הבאה וכנראה שהוא מחפש את דרכו במסגרת פוליטית אחרת, אבל הציבור הישראלי לא טיפש והוא יודע להבדיל בין פופוליזם זול ותמרוני השרדות פוליטית לבין עמדה אידיאולוגית אמיתית", אמר אתמול.

נוסף על כך, לא ברור מי יחליף את פרץ. הבא אחריו ברשימה, עמרם מצנע, מחזיק ברשימה ארוכה של התבטאויות נגד מדיניות ממשלת נתניהו, והוא קרא לא פעם לפרישה של סיעת התנועה מהממשלה. המהלך מציב באור מביך את לבני, שהבטיחה כי לא תשב בממשלה שלא מנהלת משא ומתן מדיני, ומצאה את עצמה מופתעת עם פרישה של השר הנוסף במפלגתה על רקע זה.

מסיבת העיתונאים האחרונה של מפלגת התנועה לפני יום הבחירות, ינואר 2013. טלי מאייר
"נמשיך לפעול במשותף במסגרת התנועה". לבני ופרץ/טלי מאייר

בריאיון לתכנית "פגוש את העיתונות" בערוץ 2 ששודר אמש הצהיר פרץ כי לא יתמוך השבוע בתקציב המדינה שיגיע למליאת הכנסת בקריאה ראשונה מחר. "אין לי כוונה להמשיך ולשרת את המדיניות של נתניהו שהפך שבוי בידי הימין", אמר פרץ בריאיון. "ראש הממשלה נתניהו הוביל אותנו לייאוש. הגיע הזמן להביא תקווה. הוא החמיץ את כל ההזדמנויות שהיו לו ובחר להיות שבוי ומשותק בידי הקיצוניים. נתניהו הוא לא הפתרון, הוא הבעיה".

"כשהכול מסביב לוהט, ראש הממשלה מבעיר את השטח במקום להרגיע", הוסיף פרץ. "דווקא בטקס לזכרו של רבין, בחר נתניהו ללבות ולהאשים ורק מפאת הכבוד למעמד לא קמתי והלכתי". פרץ הוסיף כי עשה כל מה שהוא יכול כדי לקדם תהליך מדיני ולהיאבק למען קיום בכבוד לאזרחי ישראל.

(עדכון ראשון: 10:46)

לפניות לכתבים:
עמרי נחמיאס - omri_n@walla.net.il
אמיר תיבון - amir.tibon@walla.co.il

  • עוד באותו נושא:
  • עמיר פרץ

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully