וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הכבאי סאמר עסלי נהרג באירוע דליפת האמוניה: "היה גיבור הכפר"

רב-סמל עסלי, בן 34 מכפר קרע, התגייס למערך הכבאות לפני 11 שנים ושימש בתפקידו האחרון כמפקד צוות בתחנת חדרה. הוא הותיר אחריו אישה ושני ילדים. "המשפחה בהלם טוטאלי"

צילום: שלומי גבאי, ערן גילווארג; עריכה: מתן חדד, קריינות: אביב אברמוביץ'

רב-סמל סאמר וסנא עסלי, בן 34 מכפר קרע שבאזור חדרה, הוא הכבאי שנהרג אמש (חמישי) באירוע דליפת גז האמוניה במפעל הבשר "הוד חפר" שבאזור התעשייה בעמק חפר- כך הותר הלילה לפרסום. עסלי הותיר אחריו אישה ושני ילדים. הוא התגייס למערך הכבאות לפני 11 שנים ושימש בתפקידו האחרון כמפקד צוות בתחנת הכיבוי בחדרה.

"הוא אהב לעזור ואהב את העבודה. היה אדם שקט ונחמד אבל בעל נוכחות וכריזמה", סיפר לוואלה! חדשות חבר המשפחה, רעוף אבו פאנה. "הוא היה הגיבור של הכפר. כשהיה מגיע כולם היו רצים אליו, אהבו אותו. להיות כבאי זו עבודה לא שגרתית ומיוחדת, וכזה הוא היה". לדברי אבו פאנה, המשפחה עדיין מתקשה לעכל את הבשורה הקשה. "הם בהלם טוטאלי, במיוחד לאור העובדה שהם היו האחרונים לדעת. בשירות הכבאות לא הודיעו להם בצורה מסודרת על מותו, במקום זה הודיעו לתקשורת".

אירוע דליפת האמוניה בעמק חפר - כתבות נוספות:
דליפת אמוניה בשרון: כבאי נהרג ו-18 נפגעו
"מתחילת המשמרת הרחנו ריח מוזר"
"נוזל עם אפקט של חומצה": מה הסכנות בחשיפה לאמוניה?

הכבאי סאמר עסלי תושב כפר קרע בן 37 שנהרג בדליפת האמוניה בעמק חפר, 6 בנובמבר 2014. שירותי הכבאות, מערכת וואלה! NEWS
"להיות כבאי זו עבודה לא שגרתית ומיוחדת, וכזה הוא היה". סאמר וסנא עסלי/מערכת וואלה! NEWS, שירותי הכבאות

בני משפחתו של סאמר קיבלו את הידיעה על מות יקירם כששהו בבית החולים הלל יפה בחדרה. אחיו של סאמר, שנחשב נעדר, הגיע למקום בליווי חברים וקרובים כדי לדרוש בשלומו. האח שאל את העוברים והשבים על אודות אחיו במשך דקות ארוכות, אך איש לא רצה לבשר לו על מותו של סאמר. בשלב מסוים הגיע קב"ט הכפר למקום, לקח את האח הצידה וסיפר לו על אבדן אחיו באסון.

"קצין של הכבאות היה צריך להגיע אליהם ולהודיע ולא עשו את זה", המשיך אבו פאנה, "הטיפול היה כושל. התקשרתי במהלך הערב כמה פעמים למשפחה כדי לנחם אבל הבנתי שהם פשוט לא מעודכנים".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
צוותי מגן דוד אדום באירוע דליפת האמוניה בעמק חפר. שלומי גבאי
אנשי מד"א בסמוך לזירת האירוע בעמק חפר, אמש/שלומי גבאי

מחקירה ראשונית עולה כי זמן קצר לאחר גילוי הדליפה הגיעו כוחות של מכבי אש מנתניה וכן כוחות תגבור מתחנת חדרה. צוות התגבור נכנס פנימה כדי לנסות להגיע למקור הדליפה וצוות מכבי אש נתניה גיבה אותו מאחור. מיד לאחר הכניסה התקשו אנשי הצוות לזהות את מקור הדליפה ואז שניים מתוך שלושת הכבאים יצאו החוצה. השלישי, סאמר, נלכד בתוך המבנה.

"כמות החמצן שהייתה לכל כבאי הספיקה ל-45 דקות, אבל בשל התנאים בשטח והענן הסמיך הם לא יכלו לפלס את דרכם ובמשך זמן רב עמלו חבריו בניסיון לאתרו ולחלצו", אמר גורם בכיר בצוותי הכבאות.

עוד עולה מהחקירה כי טעות אנוש של עובד במפעל היא שגרמה לאסון. שני עובדים היו אמורים לבצע עבודת תחזוקה בצנרת ההולכה של מכל האמוניה הגדול שמשקלו חמישה טונות. מדובר בצנרת שמטעמי בטיחות מחולקת למקטעים על ידי ברזים. העובדים סגרו ברז של צינור שבו רצו לעבוד - אך בטעות, אחד העובדים חתך צינור שהברז אליו היה פתוח ואז החלה דליפה - כך סיפר תת-ניצב קובי שבתאי, מפקד מחוז שרון.

פצועים אירוע דליפת האמוניה בעמק חפר. שלומי גבאי
ככל הנראה, טעות אנוש של עובד במפעל היא זו שגרמה לאסון. זירת האירוע, אמש/שלומי גבאי

באירוע נפגעו 21 בני אדם נוספים משאיפת הגז הרעיל, רובם באורח קל. גבר בן 58 נפגע באורח בינוני אך בהמשך מצבו הוגדר קל. הוא פונה יחד עם הנפגעים נוספים לבית החולים הלל יפה. הנפגעים הם סבלו מהקאות, בחילות וקוצר נשימה, צריבות ועקצוצים. שלושה מהם שוחררו במהלך הלילה.

אחד מהנפגעים הוא אנואר חליל אל נאבי מקלקיליה, עובד במפעל שנפגע ומאושפז בהלל יפה. "הלכתי לקנות אוכל בהפסקה בערב והרגשתי בדרך ריח חזק מאוד", סיפר. "פתאום לא הצלחתי לנשום, הרגשתי שאני מת. התמוטטתי ואיבדתי את ההכרה. אני מודה לשוטרים ולרופאים בבית החולים שטיפלו בי והצילו לי את החיים".

ד"ר אשקר ג'לאל, מנהל חדר המיון בבית החולים הלל יפה, מסר: "הגיעו אל בית החולים 13 פצועים שהיו חשופים לאמוניה, דבר שיכול לגרום לגירוי דרכי הנשימה התחתונות והעליונות - מה שמתבטא בשיעול ובקוצר נשימה. מצבם של הנפגעים יציב, והם טופלו על ידי מתן חמצן. הם יישארו בהשגחה ל-24 שעות".

לפניות לכתבים:

דנה ירקצי: danayark@walla.co.il
אבי אשכנזי: Aviash123@walla.co.il

כוחות ההצלה באירוע דליפת האמוניה בעמק חפר. שלומי גבאי
כוחות ההצלה באירוע דליפת האמוניה בעמק חפר/שלומי גבאי
צוותי מגן דוד אדום באירוע דליפת האמוניה בעמק חפר. שלומי גבאי
צוותי מגן דוד אדום באירוע דליפת האמוניה בעמק חפר/שלומי גבאי
מפעל הבשר הוד חפר שבעמק חפר. שלומי גבאי
מפעל הבשר "הוד חפר" שבעמק חפר שבו אירע האסון/שלומי גבאי
השר לביטחון פנים יצחק אהרונוביץ' בעמק חפר(בתמונה עם ניצב מוטי כהן מפקד מחוז מרכז). שלומי גבאי
השר לביטחון פנים יצחק אהרונוביץ' עם ניצב מוטי כהן, מפקד מחוז מרכז של המשטרה, בסמוך לזירת האירוע/שלומי גבאי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully