וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הקצין שנהרג נטמן: "אנו מקדשים את החיים, הם את המוות"

6.11.2014 / 15:10

בני משפחה, חברים וצמרת המשרד לביטחון הפנים והמשטרה ליוו בדרכו האחרונה את פקד ג'דעאן אסעד, קצין מג"ב בן 39, שנהרג אתמול בפיגוע הדריסה בירושלים. המפכ"ל: "גאווה עבורנו שקצינים כמוהו שירתו במשטרה"

צילום: ערן גילווארג, עריכה: יאיר דניאל

בני משפחה, חברים ובכירי המשרד לביטחון הפנים והמשטרה ליוו היום (חמישי) בצהריים בדרכו האחרונה את פקד ג'דעאן אסעד, קצין מג"ב בן 39, שנהרג אתמול בפיגוע הדריסה בירושלים. בין המשתתפים בהלוויה, שנערכה בחלקה הצבאית בבית העלמין בכפר, היו השר לביטחון הפנים, יצחק אהרונוביץ', השרים לשעבר איוב קרא וסאלח טריף, מפכ"ל המשטרה, רב-ניצב יוחנן דנינו, נציב שירות בתי הסוהר, רב-גונדר אהרון פרנקו, ובכירי משמר הגבול.

"במשך 66 שנות קיומה של מדינת ישראל אנו נאבקים על קיומנו, ובכל פעם שידנו הושטה לשלום היא הושבה ריקם. בעוד אנו מקדשים את החיים, הם קידשו את המוות", אמר השר אהרונוביץ' בטקס הלוויה. "אין מילים ראויות לנחם משפחה שאיבדה בין רגע את היקר לה מכל. הטרור הרצחני מבית היוצר של הרשות הפלסטינית והעומד בראשה, של חמאס ושל התנועה האיסלאמית, הצליחו להגיע גם לבית ג'אן".

פיגוע דריסה בירושלים - כותרות נוספות:
האחראים האמיתיים לגל הפיגועים | פרשנות
הקצין שחיסל את המחבל: "כל לוחם היה פועל בדיוק כך"
"אנשים עפים באוויר": האזינו לשיחה למד"א לאחר הפיגוע

הלוויתו של פקד ג'דעאן אסעד מבית ג'אן שנהרג בפיגוע הדריסה בירושלים, נובמבר 2014. ערן גילווארג
לוחמי מג"ב נושאים את ארונו של אסעד/ערן גילווארג

"בכל שעות היום פועלים שוטרי משטרת ישראל ולוחמי משמר הגבול במסירות להשיב את השקט לירושלים, עיר בירתנו", הוסיף אהרונוביץ'. "לוחמי משמר הגבול הגיבו במהירות ובמקצועיות, חתרו למגע וחיסלו את המחבל שרצח את ג'דעאן בטרם הצליח לפגוע באזרחים נוספים".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית
הלוויתו של פקד ג'דעאן אסעד מבית ג'אן שנהרג בפיגוע הדריסה בירושלים, נובמבר 2014. ערן גילווארג
הלווייתו של אסעד, היום/ערן גילווארג

המפכ"ל דנינו ספד גם הוא לג'דעאן. "כמה פתאומי הוא הכאב, כמה גדול הוא האובדן. איבדנו קצין מוערך, בעל, אב וחבר בפעולת טרור של מחבל רצחני, בן עוולה, שגדע את חייו של ג'דעאן", אמר דנינו. "משפחת משטרת ישראל ומשפחת אסעד מתאחדות. הוא הזדהה עם ערכי הארגון וחתר להשגתם, והיה מוערך מאוד על ידי מפקדיו. זו גאווה עבורנו שקצינים כמוהו שירתו במשטרה. משטרת ישראל מרכינה ראשה".

בשלב מסוים פנה דנינו אל בני משפחתו של ג'דעאן ואמר להם: "משפחת אסעד, אינכם לבד. אתם חלק בלתי נפרד מהמשטרה, ואנו נעשה כל מה שצריך כדי לתמוך בכם".

זירת הפיגוע בירושלים. טלי מאייר
זירת הפיגוע בירושלים, אתמול/טלי מאייר

הפיגוע בו נהרג אסעד אירע אתמול בשעות הצהריים בירושלים. איברהים עכארי, תושב שועפאט בן 38, שנהג ברכב מסחרי, פגע בכמה לוחמי משמר הגבול שהמתינו לחצות את הכביש בכביש 1. לאחר מכן הוא המשיך בנסיעה פרועה לעבר תחנת "שמעון הצדיק" של הרכבת הקלה בדרך חיים בר לב, ואז עלה על פסי הרכבת. בזירה נוספת, ברחוב משה זקס, הוא פגע בעוד כמה הולכי רגל ובכלי רכב.

לאחר שנעצר, הוא יצא מכלי הרכב ותקף עוברים ושבים באמצעות מוט ברזל. שוטרים שהגיעו לזירה פתחו לעברו באש והרגו אותו. אסעד נפצע תחילה באורח קשה ופונה לבית החולים הדסה עין כרם בבירה. עם זאת, לאחר מאמצי החייאה נאלצו הרופאים לקבוע את מותו.


לפניות לכתבת עדי חשמונאי: adihashmonai@walla.com

השא אהרונוביץ' הלוויתו של פקד ג'דעאן אסעד מבית ג'אן שנהרג בפיגוע הדריסה בירושלים, נובמבר 2014. ערן גילווארג
השר לביטחון הפנים יצחק אהרונוביץ' בהלוויה/ערן גילווארג
הלוויתו של פקד ג'דעאן אסעד מבית ג'אן שנהרג בפיגוע הדריסה בירושלים, נובמבר 2014. ערן גילווארג
הלוויתו של פקד ג'דעאן אסעד מבית ג'אן שנהרג בפיגוע הדריסה בירושלים, נובמבר 2014/ערן גילווארג

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully