וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ג'דעאן נרצח בפיגוע בירושלים: "היה לוחם משכמו ומעלה"

5.11.2014 / 16:51

הנרצח בפיגוע הדריסה בבירה הוא קצין משמר הגבול, פקד ג'דעאן אסעד, בן 39 מהכפר הדרוזי בית ג'ן שבגליל התחתון. אביו: "מג"ב היה בדמו ובנפשו". חברו: "כל מי שבא אתו במגע, אהב אותו מהשנייה ראשונה"

צילום: סיטי פס, מד"א, איחוד הצלה, סוכנות תצפית, עומר מירון, רויטרס; עריכה: יאיר דניאל, גדי וינסטוק; קריינות: אביב אברמוביץ'

פקד ג'דעאן אסעד, בן 39 מהכפר הדרוזי בית ג'ן שבגליל התחתון, הוא קצין משמר הגבול שנרצח היום (רביעי) בפיגוע הדריסה בירושלים. הוא הותיר אחריו אישה בהריון, ילד קטן, הורים וארבעה אחים. הוא יובא למנוחות מחר בשעה 13:00 בבית העלמין בבית ג'ן.

ראש המועצה המקומית בית ג'ן, ביאן קבלאן, אמר כי משפחתו של אסעד הצטרפה היום ל-56 משפחות שכולות המתגוררות בכפר ואיבדו את יקיריהן במערכות ישראל. "רק אתמול הוא הגיע למשרדי המועצה לקחת מאתנו אישור אבל על מות קרובת המשפחה שלו והיום אנחנו המומים לשמוע שהוא בעצמו הלך לעולמו", אמר. "לפני שבוע וחצי נפטר קרוב משפחה שלו מדום לב ואחר כך עוד קרובת משפחה. הוא לקח חופשה בגלל האבל המשפחתי וביקש מאתנו אישור שמעיד על כך".

פיגוע הדריסה בירושלים - כותרות נוספות:
תיעוד: המחבל בירושלים דורס, נלכד - ומחוסל
המחבל: איש חמאס, אחיו של משוחרר עסקת שליט
בנט: "אבו מאזן הוא הנהג, המחבלים הם שליחיו"

קצין מג"ב ג'דעאן אסעד בן 38 ההרוג בפיגוע הדריסה בירושלים. באדיבות אתר בוקרא נט, אתר רשמי
ג'דעאן אסעד עם בנו/אתר רשמי, באדיבות אתר בוקרא נט

אסעד היה בן למשפחה מכובדת מאוד בכפר ובעדה. "הוא היה בן אדם טוב לב ממש. אדם שקט, מופנם וחייכן. היה לו חיוך שלא נמחק אף פעם מהפנים", סיפר חברו ומכרו הוותיק, איאד זידאן, שאף שירת עמו בצבא. "הוא שירת בתחילה כקצין בגדוד חרב בצה"ל ומשם הוא עבר לשמש קצין במשמר הגבול. הוא היה לוחם משכמו ומעלה, אמיץ מאוד, אהב ספורט, כל מי שבא במגע אתו אהב אותו מהשנייה הראשונה".

לדברי זידאן, אסעד "בחיים לא פגע בזבוב. הוא היה אהוב על כולם גם בצבא וגם בכפר. אפילו בתקופות הקשות של הכפר, כשהיה סכסוך בין המשפחה שלו למשפחה נוספת, הוא היה אהוב על שתי המשפחות. אף פעם לא נכנס לסכסוך עם אף בן אדם".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו

"נתניהו, הפסק את ההשתוללות על ההר"

אביו של אסעד אמר כי "מג"ב היה בדמו ובנפשו של הבן שלי. הוא אהב מאוד את השירות. הבוקר הוא הספיק לקחת את אשתו והבן שלו להורים שלה. אחר כך הוא נסע עם החברים שלו לירושלים. הוא היה מאושר".

זייד אסעד, בן דודו של הנרצח, סיפר כי קיבל את הבשורה המרה מתושב הכפר שמשרת גם הוא במג"ב. "אני עד עכשיו לא מאמין שגד'עאן נהרג", אמר. "לצערי, בחודש האחרון הפכנו למשפחה למודת אבל. כל שבוע הייתה לנו הלוויה. איבדנו סבא יקר, איבדנו דודה יקרה ועכשיו איבדנו גם את ג'דעאן שהיה כל כך צעיר. עם כל הכאב והצער, העדה שלנו מאמינה בגורל. אנחנו סומכים על כוחות הביטחון ומעדיפים ברגעים האלו להתכנס באבלנו".

קצין מג"ב ג'דעאן אסעד מבית ג'אן שנהרג בפיגוע הדריסה בירושלים. באדיבות המשפחה
אסעד עם בנו/באדיבות המשפחה

חבר הכנסת לשעבר, אלוף-משנה (מיל') אסעד אסעד, גם הוא בן דודו של הנרצח, קרא לראש הממשלה בנימין נתניהו לעמוד "מאחורי מה שהוא אומר: שתי מדינות לשני עמים. תוריד את הלהבות ותפסיק את ההשתוללות על ההר. התוצאה של המדיניות הזאת היא הרוגים דרוזים ויהודים. הגיע הזמן לבצע את מה שהוא אומר ואז לא יהיו הרוגים".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
גופתו של אסעד מפונה מזירת הפיגוע/מערכת וואלה!, צילום מסך

בפיגוע היום נפצעו 11 בני אדם. פצוע אנוש ופצוע קשה פונו לבית החולים הדסה עין כרם, שניים נוספים שנפצעו קשה פונו לבית החולים שערי צדק כמו גם אחד בינוני ואחד קל. בבית החולים הדסה הר הצופים מאושפזים שלושה פצועים קל. שני פצועים קל שאושפזו בהדסה הר הצופים שוחררו.

המחבל שעשה את הפיגוע הוא איברהים עכארי משועפאט שבמזרח העיר, ככל הנראה פעיל חמאס. עכארי הוא אחיו של מוסא עכארי - שהיה חלק מהחוליה שחטפה ורצחה את שוטר משמר הגבול ניסים טולדנו ב-1992. באוקטובר 2011 שוחרר מוסא עכארי מהכלא הישראלי במסגרת עסקת שליט.

לפניות לכתבת עדי חשמונאי: adihashmonai@walla.com

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
זירת הפיגוע/מערכת וואלה!, צילום מסך
פיגוע דריסה בירושלים, נובמבר 2014. טלי מאייר
שוטר בזירת הפיגוע/טלי מאייר
זירת הפיגוע בירושלים. טלי מאייר
זירת הפיגוע בירושלים/טלי מאייר
זירת הפיגוע בירושלים. טלי מאייר
זירת הפיגוע בירושלים/טלי מאייר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully