וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סיפורה המוזר והמזעזע של המיליונרית שהרגה את בנה האוטיסט

6.11.2014 / 12:11

פרקליטי צמרת חילצו את האם הניו-יורקית מהרשעה ברצח, למרות שסיממה למוות את הילד בן ה-8. ראיון לד"ר פיל סייע למושבעים להשתכנע שהנאשמת הרגה את הבן כדי להגן עליו מהתעללות מינית

ג'יג'י ג'ורדן – מיליונרית שהרגה את בנה המפגר בבית מלון בניו יורק. 2011. AP
האם, ג'יגי גורדן, בבית המשפט העליון של מנהטן ב-2011/AP

בתום משפט דרמטי ומסוקר היטב בבית המשפט העליון בניו יורק, מיליונרית שסיממה למוות את בנה האוטיסט הורשעה בהריגה במקום ברצח. צוות ההגנה של הנאשמת תיאר אותה כאם שביצעה בבנה המתת חסד "כדי להימלט ממבוך של פחד וייאוש".

המקרה אירע בחודש פברואר 2010. בתחילה, הואשמה האם, ג'יג'י ג'ורדן, ברצח. היא נתנה לבנה ג'וד (8), מנת יתר של גלולות, כאשר שהו השניים בסוויטת יוקרה בבית מלון במנהטן.

אתמול, הרשיע אותה חבר המושבעים בהריגה בלבד, אחרי שהשתכנע מדברי עורכי דינה – צוות של 11 פרקליטי צמרת - ולפיהם האם נקלעה באותו לילה לסערת רגשות ואף ניסתה להתאבד. לו הייתה מורשעת ברצח, ג'ורדן הייתה נשלחת למאסר עולם. כעת היא צפויה לעונש של 25 שנות מאסר לכל היותר, ועשויה אף לקבל עונש קל מזה. גזר הדין יימסר בחודש ינואר.

התובע הכללי של מנהטן, סיירוס ואנס, אמר בדברי הסיכום שלו כי ג'ורדן "אחראית להריגת ילד אוטיסט שאינו מתקשר עם הסביבה". לדבריו, ג'ורדן "לא הביעה רחמים על המעשה, ולכן היא לא ראויה לכל רחמים בבית המשפט".

ג'ורדן, בת 53 ואחות בהכשרתה, פנתה ליזמות, והקימה חברה בשווי 50 מיליון דולרים לאספקת ציוד רפואי פרטי. לפני כמה שנים היא עזבה את עסקיה כדי לטפל בבנה, שאובחן כאוטיסט. לטענתה, רופאים מטעמה גם איבחנו את הבן סובל מכשלים במערכת החיסון ובכמה מחלות נוספות.

חדשות נוספות מהעולם
איים להרוג עיתונאי ונבחר מחדש לקונגרס: "כולנו משפחה"
מדוע נאסר על נתניהו להיכנס למשרד החוץ בוושינגטון?
רצח את המורה לעיני חבריו: "הביא וויסקי כדי לחגוג"

ג'יג'י ג'ורדן – מיליונרית שהרגה את בנה המפגר בבית מלון בניו יורק. 2011. AP
ג'יגי ג'ורדן ובנה, ג'וד/AP

לדברי התביעה, ג'ורדן הרגה את הילד ב"קור רוח מוחלט" אחרי שתכננה לעשות זאת במשך כמה שנים. היא החדירה לגרונו כמות קטלנית של משככי כאבים בעזרת מזרק, "מתוך מחשבה שהוא לעולם לא יירפא ממחלתו".

עוזר התובע הכללי, מתיו בוגדנוס, אמר כי "במקום להתמקד במתנה שקיבלה, בצחוק ובאושר של בנה, ג'ורדן התמקדה רק במוגבלות ובאתגר, וסירבה לקבל אותם". לדבריו, "בזמן שהילד גסס, ג'ורדן ישבה לצד המחשב הנייד שלה ומשכה 125 אלף דולרים מקרן הנאמנות שלו".

במהלך המשפט, הצליחו התובעים לעורר תהיות סביב כמה מהטענות שהעלתה ג'ורדן. בין היתר, היא אמרה שחשה שחייה היו בסכנה, מפני שבעלה לשעבר רצה להרוג אותה - כדי שלא תחשוף את "מזימתו לגנוב ממנה כסף". לטענתה, אם הבעל היה הורג אותה, הילד האוטיסט היה עובר לחזקתו של אביו הביולוגי – אדם שבעבר התעלל בו מינית. שני הגברים הכחישו בתוקף את הטענות הללו, וגם המשטרה לא מצאה ראיות למהימנותן.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל

ותודה לגוגל

בשעה שהמושבעים דנו בעניינה, ג'ורדן יצאה ל"בליץ תקשורתי" כדי לשכנע את בית המשפט ואת הציבור בחפותה. המהלך הגביר את זעם התביעה כלפיה, ועורר כלפיה תרעומת מיוחדת מצד השופט. אך ככל הנראה, המהלך סייע בסופו של דבר להטות את דעת המושבעים לטובתה.

בראיון ל"וול סטריט ג'ורנל" הכחישה ג'ורדן כי רצחה את בנה, ואמרה: "יש הרבה אנשים שנשברים בזמן שהם מטפלים בילד עם מוגבלויות. אבל זה לא המקרה שלי, כי ג'וד לא היה עול עבורי". היא גם התראיינה ב"ספיישל מיוחד" בתכנית הטלוויזיה של ד"ר פיל, וחזרה על הטענה כי הרגה את בנה וניסתה להתאבד "כדי למנוע מהילד לעבור לחזקתו של האב המתעלל".

ג'ורדן גם הקימה אתר אינטרנט שבו הוצגו לכאורה ראיות שלא זכו להגיע לבית המשפט, ומוכיחות, לטענתה, את חפותה. היא שילמה לגוגל כדי לקדם את האתר, המציג את "האמת על ג'יגי גורדן", על פני תוצאות חיפוש אחרות המכפישות אותה.

"אני לא רוצחת בדם קר". צפו בראיון עם ג'ורדן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully