וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רצח את המורה לעיני חבריו: "הביא וויסקי כדי לחגוג"

3.11.2014 / 18:25

מאסר עולם נגזר היום על התלמיד הבריטי וויל קורניק, שרצח בחודש אפריל את המורה אן מגווייר, אשת חינוך ותיקה בבי"ס בלידס. הנער בן ה-15 תואר כפסיכופט, שהתרברב במזימה שרקם

צילום: רויטרס, עריכה: מתן חדד, קריינות: לירון בארי

תלמיד בריטי שרצח את מורתו נידון למאסר עולם, אחרי שהודה כי דקר אותה למוות לעיני בני-כיתתו ההמומים בצפון אנגליה. הרוצח, וויל קורניק בן ה-15, תואר כפסיכופט, שקרץ לעיני התלמידים ההמומים אחרי הרצח והביא לכיתה בקבוק וויסקי "כדי לחגוג את ההישג, שתוכנן זמן רב".

קורניק, כיום בן 16, רצח את המורה אן מגוויר (61) בחודש אפריל בבית ספר קתולי בלידס. זו הייתה הפעם הראשונה שבה איש צוות נרצח בבריטניה זה 20 שנה. הרצח זיעזע את בריטניה והגביר את הקריאות להטיל מגבלות נוקשות על נשיאת כלי נשק.

קורניק רצח את המורה לעיני כ-30 תלמידים. הוא דקר אותה שוב ושוב בסכין מטבח באורך 21 ס"מ. הבוקר הוא הודה ברצח, ובית המשפט גזר עליו מאסר עולם, שפירושו 20 שנות מאסר לפחות.

פסיכיאטר שאיבחן את קורניק מטעם בית המשפט תיאר אותו כאדם "החסר אמפתיה לקורבן בצורה מעוררת רתיעה, וחסר רגישות בצורה נדירה מאוד בתחום הרפואי". בשיחותיו עם הפסיכיאטר, סיפר קורניק כי הוא חש שמחה וגאווה אחרי המעשה, וביום הרצח הביא עמו בקבוק וויסקי כדי לחגוג".

וויל קורניק, תלמיד שרצח את מורתו – לידס, 2014. משטרת לידס, אתר רשמי
הרוצח, וויל קורניק/אתר רשמי, משטרת לידס

המורה מגוויר כונתה "הלב של בית הספר" והייתה מאנשי הסגל הוותיקים והאהובים ביותר במוסד, שבו עבדה כ-40 שנה. היא לימדה ספרדית והעבירה שיעורי דת. היא נרצחה חודשים ספורים לפני שהייתה אמורה לצאת לגימלאות.

לדברי המשטרה, גורמי בית הספר או שירותי הרווחה לא הבחינו בסימנים מוקדמים שהיו עשויים למנוע את הרצח. נציג המשטרה בבית המשפט, רב-פקד פול מאני, אמר כי הרצח נבע מ"שנאה טהורה" שרחש קורניק למורתו במשך כמה שנים. הוא סיפר כי קורניק היה בן להורים "הגונים ואחראיים", והדגיש כי הם לא אחראים למעשיו.

עם זאת, תלמידים סיפרו כי קורניק איים בעבר לפגוע במורתו, ואמר כי ידקור אותה בסכין. הם לא התייחסו ברצינות לאיומיו, למרות שהציג בפניהם את הסכין והתרברב בו, ואף איים לפגוע בהם אם ידווחו עליו. הוא גם העיד על כוונותיו בשיחת פייסבוק עם אחד מחבריו.

תקיפות מורים הן נדירות ביותר בבריטניה. ב-1995, המורה פיליפ לורנס נדקר מחוץ לבית ספר בלונדון, בזמן שסייע לתלמיד שהוכה בידי כנופייה. רב-פקד מאני אמר כי "למרבה המזל, מדובר במקרה בודד, שלא צריך לראות בו סממן לתופעה רחבה של פשיעה אלימה בבתי הספר שלנו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully