וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מזעזע: המורה האהובה נדקרה למוות - מול כל הכיתה

בריטניה המומה מרצח המורה הוותיקה אן מגווייר שאחד מתלמידיה, בן 15, התנפל עליה בסכין מטבח בתיכון בעיר לידס. לא ברור מה המניע לרצח הנדיר, הראשון מסוגו במדינה

צילום: רויטרס, עריכה: גדי וינסטוק

תלמיד בן 15 מאנגליה נעצר בחשד שדקר למוות מורה בבית בספרו, אתמול (שני) בצהריים בעיר לידס. שמו נאסר לפרסום. לפי החשד, הוא נעץ סכין מטבח במורה, אן מגווייר, ודקר אותה כמה פעמים לעיני 30 תלמידים המומים, זמן קצר לפני שעמדו לצאת להפסקת הצהריים.

המורה, אן מגווייר, בת 61, נחשבה לאחת מאנשי הצוות האהודים ביותר בבית הספר הקתולי קורפוס כריסטי. היה לה ותק של 40 שנה בהוראה, והיא הייתה אחת המורות הוותיקות במוסד החינוכי, שם זכתה לכינוי "הלב של בית הספר".

זו הפעם הראשונה בבריטניה שתלמיד רוצח מורה בין כותלי בית הספר, והפעם הראשונה שמורה נרצח זה שני עשורים. ראש הממשלה דיוויד קמרון אמר כי מדובר ב"מקרה מזעזע". המשטרה בלידס הבהירה כי מדובר במקרה נדיר, והדגישה כי תפעל לשפר את רמת הבטיחות בבתי הספר בעיר.

המניע לרצח אינו ברור. החשוד בדקירה תואר בעיתונות המקומית כתלמיד מצטיין, שלאחרונה חווה משבר אישי בשל החלטת הוריו להתגרש. לפי ה"טלגרף", התלמיד פרסם טרם הרצח איור של מלאך המוות בעמוד הפייסבוק שלו.

חדשות נוספות מהעולם
ראש העיר הפצוע של חרקוב הובהל לטיפול בישראל
כיצד מצא את עצמו אהוד ברק מהלל את ולדימיר פוטין?
דיווח בטורקיה: "נתניהו מעכב את הסכם הפיצויים"

תלמידים מתאבלים על המורה אן מגווייר שנדקרה למוות בבית ספר תיכון – לידס, אנגליה, אפריל 2014. רויטרס
המורה אן מגווייר עם כמה מתלמידיה, בתצלום שהונח למרגלות בית הספר בלידס/רויטרס

בבית הספר לומדים כ-1,000 תלמידים, ורבים מהם לא ידעו על הרצח המזעזע. ברון מורטון, בן 14, סיפר ל"גרדיאן" כי אנשי הסגל אמרו בתחילה לתלמידים להסתגר בכיתות "בשל דליפה במסדרון", כדי שלא יתוודעו למותה של המורה האהובה. תלמיד אחר סיפר לרשת בי-בי-סי: "כולנו צרחנו ורצנו מכיתה לכיתה, עד שאמרנו לנו להיכנס בחזרה ולא לצאת".

sheen-shitof

במבצע מיוחד

הפטנט המתקדם בעולם שמבטיח שיפור עור הפנים מהטיפול הראשון

בשיתוף נומייר פלוס

תקיפות מורים הן נדירות ביותר בבריטניה. אחד המקרים המפורסמים ביותר היה ב-1995, כאשר המורה פיליפ לורנס נדקר מחוץ לבית ספר בלונדון, בזמן שסייע לתלמיד שהוכה בידי כנופייה.

מאז הרצח, הוכנסו לבתי ספר רבים מתקני שיקוף מגנטיים, כדי לאתר סכינים ואקדחים על גופם של תלמידים. ב-2010 עבר חוק בממשלה שהעניק למנהלי בתי ספר סמכות לחפש סמים וכלי נשק על גופם של תלמידים.

איגודי המורים מזהירים כי מקרי התקיפה נעשים תכופים יותר ויותר. 40 תלמידים מסולקים מבתי הספר בבריטניה מדי יום בשל תקיפות פיזיות של הצוות האקדמי. לפי תחקיר של רשת סקיי, כמעט אלף תלמידים נתפסו בשלוש השנים האחרונות בבתי הספר עם כלי נשק, כולל אקדחים, גרזנים וסכינים.

תלמידים מתאבלים על המורה אן מגווייר שנדקרה למוות בבית ספר תיכון – לידס, אנגליה, אפריל 2014. רויטרס
נזירות מנחמות את התלמידים ההמומים, הבוקר בבית הספר בלידס/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully