וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ראש העיר הפצוע של חרקוב הובהל לטיפול בישראל

אחיקם משה דוד

29.4.2014 / 10:32

אלמונים ירו אתמול בגנאדי קרנס ופצעו אותו אנושות, והוא אושפז הבוקר בבית החולים אלישע בחיפה. לא ברור מי ניסה לרצוח את ראש העיר היהודי, ששמו נקשר עם ארגוני פשע

צילום: רויטרס, עריכה: גדי וינסטוק, קריינות: אביב אברמוביץ'

גנאדי קרנס, ראש העיר היהודי של חרקוב שנורה אתמול ונפצע אנושות, הובהל מאוקראינה לישראל באישון לילה לקבלת טיפול רפואי, ואושפז בבית החולים אלישע בחיפה.

דובר עיריית חרקוב, יורי סידורנקו, אמר לסוכנות הידיעות הרוסית "אינטרפקס" כי קרנס הועבר לישראל במטוס שהמריא מהעיר לפנות בוקר (שלישי).

אלמונים ירו אתמול בקרנס באחד מרחובות חרקוב, בשעה שיצא לאימון בוקר ולשחייה מוקדמת. הוא פונה לחדר המיון המקומי כשהוא חסר הכרה והוכנס לחדר הניתוח. הרופאים הצליחו לעצור את הדימום בגבו וייצבו את מצבו. במקביל, נפתחה חקירה בחשד לניסיון לרצח.

דובר העירייה הוסיף כי "בשעות הלילה המאוחרות, רופאים ישראלים הגיעו לכאן ושיבחו את העבודה של הצוות שלנו. הם המליצו מאוד שניקח את ראש העיר לטיפול בישראל. המטוס יצא בשעה 03:20".

מבית החולים אלישע נמסר בתגובה: "חולה הועבר לבית החולים במהלך הלילה, ובקבלתו, עבר בדיקות שהעלו כי הניתוחים עברו בהצלחה. החולה נמצא בהשגחה של טובי הרופאים, ונראה כי לא יהיה צורך בהתערבות ניתוחית נוספת. בעוד כמה ימים יוחלט על המשך הטיפול".

שוטרים בבית הממשל המקומי של חרקוב – אוקראינה, 24 באפריל 2014. GettyImages
שוטרים בבית הממשל המקומי בחרקוב, בשבוע שעבר/GettyImages

לא ברור מי עומד מאחורי ההתנקשות בקרנס, בן 54. הוא נחשב לעמיתו של הנשיא המודח ויקטור ינוקוביץ', וגינה בחריפות את המפגינים בכיכר העצמאות בקייב, שהובילו להדחתו מהשלטון.

לאחרונה קרנס דווקא הביע תמיכה בשלטון הזמני ונראה כי התנער מעט מתמיכתו במוסקבה. בתקשורת המקומית הוא תואר כדמות ססגונית ובעל קשרים לארגוני פשיעה. בחשבון האינטסגרם שלו מופיעים תצלומים שבהם הוא מבלה עם נערות ונוסע במכוניות יוקרה.

עוד על המשבר באוקראינה
כיצד מצא את עצמו אהוד ברק מהלל את ולדימיר פוטין?
ארה"ב הטילה סנקציות על אוליגרכים ומקורבי פוטין
העיתונאי האמריקני-ישראל שנחטף: "הם חיפשו אותי"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully