וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארה"ב הטילה סנקציות על אוליגרכים ומקורבי פוטין

ברשימה מופיעים 7 אישים, בהם יצרני נשק, מדינאים וראשי חברות אנרגיה: "במקום לסייע, רוסיה רק הסלימה את המשבר באוקראינה". ראש העיר חרקוב נורה ומאושפז במצב אנוש

נשיא רוסיה ולדימיר פוטין - סנט פטרסבורג, אפריל 2014. AP
נשיא רוסיה ולדימיר פוטין, בשבוע שעבר בסנט פטרסבורג/AP

ממשל אובמה הטיל היום (שני) עיצומים נוספים על הממשל הרוסי, שנועדו לפגוע במקורביו של הנשיא ולדימיר פוטין בעקבות המשבר באוקראינה. נכסיהם של האישים ברשימה הוקפאו, ונאסר עליהם להיכנס לתחומי ארצות הברית. ברשימה מופיעים גם בנקים רבים וחברות ממגזר האנרגיה והתשתיות.

בטיוטה מוקדמת של הרשימה הופיע שמו של אלכסיי מילר, העומד בראש חברת גזפרום. הוא לא נכלל ברשימה הסופית של העיצומים. עם זאת, נכלל בה שמו של איגור סצ'ין, נשיא ענקית האנרגיה הממשלתית רוסנפט, ועמיתו הקרוב של פוטין.

לפי הודעת הבית הלבן, "רוסיה לא נקפה אצבע כדי למלא אחר הסכם ז'נבה, ולמעשה רק הסלימה את המשבר". גם האיחוד האירופי צפוי להודיע על עיצומים נגד רוסיה, בתום פגישה של שגרירי 28 המדינות חברות האיחוד בבריסל.

בהודעה שפרסם בצהריים דובר הבית הלבן, ג'יי קרני, נאמר כי מדובר בתגובה נוספת ל"התערבות הלא-חוקית של רוסיה באוקראינה, ולמעשים הפרובוקטיביים שמערערים את הדמוקרטיה במדינה, המאיימים על השלום, על הביטחון, על היציבות, על הריבונות ועל הטריטוריה שלה".

המשבר באוקראינה - כותרות אחרונות
8 פקחים חטופים באוקראינה: "מרגלים של נאט"ו"
קייב מזהירה:"רוסיה רוצה מלחמת עולם שלישית"
העיתונאי האמריקני-ישראל שנחטף: "הם חיפשו אותי"

נשיא ארה"ב ברק אובמה בהרמת כוסית עם נשיא הפיליפינים בנינו אקינו השלישי – מנילה, 28 באפריל 2014. AP
הנשיא אובמה בהרמת כוסית עם נשיא הפיליפינים בנינו אקינו השלישי, הבוקר במנילה/AP

ברשימת העיצומים נכללים 7 אישים ו-17 חברות. בין היתר, הוטלו עיצומים על האוליגרך סרגיי חמצוב, מיצואני הנשק הגדולים ברוסיה; סגן ראש הממשלה הרוסי, דמיטרי קוזאק; ייבגני מורוב, מנהל ה-FSO (שירות האבטחה הפדרלי) ואלכסיי פושקוב, יו"ר ועדת יחסי החוץ של הדומה.

בתוך כך, נמשכת המתיחות הצבאית במזרח אוקראינה. ראש העיר חרקוב, העיר השנייה בגודלה במדינה, נלחם על חייו אחרי שאלמונים ירו בו בשעה שיצא לשחייה מוקדמת. גנאדי קרנס, בן 54, הובהל לניתוח חירום כדי לטפל בפצעים שנפערו בגבו, ומצבו מוגדר אנוש. לא ברור מי עומד מאחורי ההתנקשות: קרנס נחשב לעמיתו של הנשיא המודח ויקטור ינוקוביץ', וגינה בחריפות את המפגינים ב"כיכר העצמאות" בקייב שהדיחו אותו מהשלטון.

לאחרונה קרנס דווקא הביע תמיכה בשלטון הזמני ונראה כי התנער מעט מתמיכתו במוסקבה. בתקשורת המקומית הוא תואר כדמות ססגונית ובעל קשרים לארגוני פשיעה. בחשבון האינטסגרם שלו מופיעים תצלומים בהם הוא מבלה עם נערות ונוסע במכוניות יוקרה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully