וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מאז "צוק איתן": הרשות עצרה 250 פעילי חמאס וג'יהאד

5.11.2014 / 8:23

בעוד אבו מאזן מגנה את ישראל על ההסלמה בירושלים, לוואלה! חדשות נודע כי אנשיו של יו"ר הרשות ביצעו גל מעצרים נרחב בגדה נגד הארגונים האיסלאמיים. המהלך בוצע בשיתוף פעולה מלא עם ישראל

הפגנה פלסטינית לציון יום הנכבה בעזה, 15 במאי 2014. רויטרס
שוטרים פלסטינים במהלך הפגנה בגדה/רויטרס

גל מעצרים ענק של מנגנוני הרשות הפלסטינית בקרב פעילי החמאס והג'יהאד האיסלאמי: יותר מ-250 מפעילי הארגונים נעצרו מאז סוף מבצע "צוק איתן" ברחבי הגדה על ידי כוחות הביטחון של הרשות. כך מסרו מקורות פלסטינים לוואלה! חדשות. את הפרטים אישרו גם גורמי ביטחון ישראלים.

במהלך חודש ספטמבר לבדו נעצרו כ-150 פעילי חמאס וג'יהאד בעוד בחודש אוקטובר נעצרו יותר מ-100. רבים מאותם עצורים שוחררו, אולם עשרות נותרו בבתי הכלא של הרשות הפלסטינית. את המעצרים ביצעו שני גופי המודיעין של הרשות, המודיעין הכללי בראשות מאג'ד פראג' והביטחון המסכל בפיקודו של זיאד הב אל-ריח. בין העצורים אנשי דת מוכרים של חמאס, פעילים בדרג הביניים וכן מארגני הפגנות ותהלוכות מהשבועות האחרונים בגדה.

עוד ידיעות בנושא בוואלה! חדשות
עימותים בבירה: יהודים עלו להר הבית, זיקוקים נורו לעברם
מהדקים אחיזה: הממשלה צפויה להחיל חוקי עבודה בשטחים
הרשות ביקשה מישראל לפתוח מעבר סחורות נוסף לרצועה

גלי המעצרים מגיעים כשמסלימים העימותים בירושלים וכשהמתיחות בעיר בשיא בנוגע להר הבית. יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן מתח ביקורת חריפה על ישראל ואף שיגר מכתב תנחומים למשפחתו של המחבל מועתז חיג'אזי שירה ביהודה גליק - ולאחר מכן נהרג מירי הימ"מ. עם זאת, הוא זה שלמעשה מכתיב למנגנונים קו פעולה תקיף מאוד נגד חמאס וג'יהאד, בין היתר לאחר שנוכח לדעת כי חמאס פועל נגד הרשות הפלסטינית עצמה. הפעילות הביטחונית של הרשות נגד הארגונים האיסלאמיים עומדת לכאורה בסתירה להצהרות השונות של צמרת הרשות בדבר רצונה בפיוס עם חמאס. אולם ברשות מבינים כי ההסלמה שנוצרה במזרח ירושלים לאחרונה, היא תוצאה של פעולות יזומות של חמאס שנועדו להביא להסלמה ברחבי הגדה כולה.

שוטרים פלסטינים בא-ראם. רויטרס
הגדה המערבית נותרה שקטה יחסית. שוטרים פלסטינים מדרום לרמאללה/רויטרס

גורמים ביטחוניים בישראל ציינו לטובה כי למרות מבצע "צוק איתן" וההסלמה במזרח ירושלים בשבועות האחרונים, הגדה המערבית נותרה שקטה יחסית. רמת האלימות שם נותרה נמוכה על אף הניסיונות של החמאס להבעיר אותה.

יצוין כי הפעילות בגדה ושיתוף הפעולה ההדוק בין ישראל לרשות לא מסתכמים בנושא הצבאי-ביטחוני, אלא גם נמשכים בזה הפלילי. בחברון מתנהל למעשה מבצע של הרשות נגד גורמים עבריינים בשטח H-2 שבשליטה ביטחונית ישראלית, תוך שיתוף פעולה מלא בין צה"ל לבין הרשות. במהלך הפעילות של הרשות בעיר, נפצעו שבעה שוטרים פלסטינים מאש שירה לעברם עבריין שבאו לעצור. היורה נהרג מירי השוטרים. משרד מתאם הפעולות בשטחים סרב להתייחס לדברים.

לפניות לכתב אבי יששכרוף: aviissacharoff@walla.com

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן במסיבת עיתונאים אחרי פגישתו עם נשיא מצרים עבד אל-פתאח א-סיסי. קהיר, 23 באוגוסט 2014. רויטרס
מבין שחמאס מנסה לדרדר את המצב בגדה. אבו מאזן/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully