וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לרגל ציון יום השנה לרצח: הנאום המפורסם של רבין נחשף

ארכיון צה"ל חושף הקלטה של נאום "יהיה בסדר" של ראש הממשלה לשעבר בטקס סיום קורס בית ספר לפיקוד ומטה ב-1992. "כבר למדנו בדרך הקשה והכואבת ש'יהיה בסדר' פירושו שהרבה מאוד לא 'בסדר'", אמר אז רבין

צילום: AP, הקלטה באדיבות ארכיון צה"ל ומשרד הביטחון

היום (שלישי) מציינים בישראל את יום השנה ה-19 להירצחו של ראש הממשלה לשעבר יצחק רבין. לרגל יום זה, חושף ארכיון צה"ל במשרד הביטחון הקלטה של נאומו המפורסם מאוקטובר 1992 בטקס סיום מחזור של בית הספר לפיקוד ומטה של צה"ל, אשר קיבל את השם: "נאום יהיה בסדר".

"לאחת הבעיות הכואבות שלנו יש שם, שם פרטי ושם משפחה. זהו צירוף שתי המלים 'יהיה בסדר'", אמר אז רבין. "צירוף המלים האלה, שרבים מאתנו שומעים בחיי היום יום של מדינת ישראל הוא בלתי נסבל. מאחורי שתי המלים האלה חבוי בדרך כלל כל מה שלא בסדר: יהירות ותחושת ביטחון עצמי מופרז, כוח ושררה, שאין להם מקום".

עוד בוואלה! חדשות:
ההצעה של בכירי הקואליציה להחלת כל חוקי הכנסת בשטחים
קטטה המונית מחוץ לבית המשפט אחרי הארכת מעצר האוהד שהרביץ לזהבי
אובמה והדמוקרטים מתכוננים ליום שאחרי התבוסה בבחירות

יצחק רבין בטקס קבלת פרס נובל. GettyImages
רבין בטקס הענקת פרס נובל לשלום ב-1993/GettyImages

"ה'יהיה בסדר'", המשיך רבין, "מלווה אותנו כבר זמן רב, שנים, והוא סממן לאווירה הגובלת בחוסר אחריות ברבים מתחומי חיינו. ה'יהיה בסדר', אותה טפיחת כתף חברמנית, אותה קריצת עין, אותו 'סמוך עלי', הוא סממן לחוסר סדר ומשמעת, למקצועיות שאיננה, לבטלנות שישנה."

עוד אמר רבין באותו נאום, כי "אווירת ה'חפיף' היא, לצערי הרב, נחלת ציבורים רבים בישראל, לאו דווקא בצה"ל. היא אוכלת בנו בכל פה. ואנחנו כבר למדנו בדרך הקשה והכואבת ש'יהיה בסדר' פירושו שהרבה מאוד לא 'בסדר'".

במסגרת האירועים לציון יום השנה לרצח עורך היום במשכנו נשיא המדינה, ראובן ריבלין, את הטקס הממלכתי "נר יצחק". בטקס ישתתפו בני משפחת רבין, חברי המשפחה, סגנית יו"ר הכנסת, גילה גמליאל, שופט בית המשפט העליון, חנן מלצר, וכן ילדי ומורי כיתות ה'-ו' מבית הספר על שמו של יצחק רבין בנתיבות. במוצאי השבת האחרונה התקיימה בכיכר רבין עצרת לזכרו של רבין, שבה אמר הנשיא לשעבר שמעון פרס כי "מי שנואש מהשלום - הזוי", וכן "דרכו חיה ותחיה". בשבת הקרובה תיערך עצרת נוספת, בסימן "מגנים על הדמוקרטיה".

  • עוד באותו נושא:
  • יצחק רבין

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully