וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לראשונה: קצין ישראלי נלכד בחו"ל והוסגר לידי צה"ל

4.11.2014 / 1:30

קצין מילואים בדרגת סרן הואשם בגרימת מותם ברשלנות של שני לוחמים שהסיע ובפציעתו של לוחם נוסף. בחודש ספטמבר הוא נעצר באיי קיימן, 13 שנים לאחר שעזב את הארץ, והוסגר לישראל

אילוסטרציה. ShutterStock
ב-2001 הורשע, אך בית הדין נמנע מלגזור עליו את הדין בהיעדרו/ShutterStock

מקרה הסגרה ראשון מסוגו: קצין מילואים בדרגת סרן הוסגר בחודש ספטמבר האחרון לצה"ל, לאחר שנלכד ונעצר באיי קיימן, 13 שנים לאחר שעזב את הארץ. לאחר שעזב את הארץ בית הדין הצבאי גזר את דינו בגין תאונת דרכים קטלנית ברמת הגולן, שהתרחשה לפני כ-17 שנים, שבה נהרגו סמל ראשון שחר מורן וסמל ראשון רועי טל. חייל נוסף נפצע בתאונה באורח קשה.

עוד בנושא צבא וביטחון:
יעלון יראיין את המועמדים לרמטכ"ל, הכרעה תוך 10 ימים
הערכת המשטרה: הקלטות שנחשפו לא קשורות לפרשת הרפז
הרשות ביקשה מישראל לפתוח מעבר סחורות נוסף לרצועה

הקצין ששימש מפקד פלוגה בחודש מרץ 1997 הואשם כי בזמן שהסיע ברכבו הצבאי שלושה לוחמים, הוא התנגש בחלקה האחורי של עגלה שנגררה על ידי טרקטור אזרחי. כתוצאה מכך נהרגו שניים מהלוחמים והשלישי נפצע. בשנת 2000 זוכה הקצין מחמת הספק, ולאחר מכן עזב את הארץ ולא שב עד להסגרתו. מדובר במקרה הראשון של הסגרה לצה"ל.

לאחר שזוכה התביעה הצבאית הגישה ערעור על הכרעת הדין. בשנת 2001 הורשע הנאשם בגרימת מותם ברשלנות של שני החיילים ובפציעתו הקשה של החייל השלישי, אך בית הדין נמנע מלגזור עליו את הדין בהיעדרו.

לפני כחודשיים, לאחר שנלכד והוסגר, בית הדין הצבאי אימץ הסדר טיעון שנכרת בין התביעה הצבאית לעורך דינו של הנאשם, ובכך הטיל על הנאשם עונש של חמישה וחצי חודשי מאסר בפועל, הורדה לדרגת סג"ם וכן פסילת רישיון נהיגה צבאי ואזרחי למשך שמונה שנים. הפסילה תחל מסיום ריצוי עונש הכליאה.

לפניות לכתב: amirbohbot@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully