וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הערכת המשטרה: הקלטות שנחשפו לא קשורות לפרשת הרפז

3.11.2014 / 21:32

בתום בדיקה ראשונית של הקלטות שנמצאו בכספת במשרד הביטחון לפני כשבוע וחצי, מסתמן כי לא תיפתח מחדש החקירה בפרשה. תוכן הקלטות הוא מהשנים 2006 ו-2012, ולכן לא יכול לתרום לחקירה

אהוד בר ונילי פריאל מגיעים לברך את שמעון פרס, יוני 2013. נועם מושקוביץ
ברק/נועם מושקוביץ

תוכן הקלטות שנמצאו לפני כשבוע וחצי באחת הכספות במשרד הביטחון אינו קשור לפרשת הרפז ולמלחמה בין לשכת הרמטכ"ל לשעבר, גבי אשכנזי, ושר הביטחון לשעבר, אהוד ברק. זאת, בתום בדיקה ראשונית, שהעלתה כי הדברים הנשמעים בהקלטות שנחשפו הם, בהתאם להערכה הראשונית, מהשנים 2006 ו-2012, ולא יכולים לתרום לחקירת התיק.

בהתאם לכך, מסתמן כי המשטרה לא תמליץ לפתוח מחדש את החקירה. על אף שבדיקת המשטרה טרם הסתיימה, לאחר בדיקה דקדקנית של אנשי משרד הביטחון, ההערכה היא כי תוכן הקלטות אינו יכול לתרום לבירור האמת בתיק, בו המליצה המשטרה להעמיד לדין כמה בכירים, ובהם הרמטכ"ל לשעבר אשכנזי, הפרקליט הצבאי הראשי דאז ומזכיר הממשלה היום, אביחי מנדלבליט ועוזר הרמטכ"ל לשעבר ארז וינר.

פרשת הרפז - עוד בוואלה! חדשות:
ברק על פרשת הרפז: "אשכנזי ואנשיו פעלו כעבריינים"
מסמכים שהועברו ל"מקאן-אריקסון" - סודיים ביותר
נמצאו הקלטות מלשכתו של אהוד ברק

גבי אשכנזי ורעייתו בחתונתו של יו"ר ההסתדרות לשעבר עופר עיני, 19 בספטמבר 2014. ראובן קסטרו
אשכנזי/ראובן קסטרו

במשטרה הבהירו כי הבדיקה הראשונית העלתה כי ההקלטות נוגעות לזמנים שאינם קשורים לחקירה, אולם הבדיקה נמשכת. הקלטות נמצאו במסגרת בדיקה שנערכה לקצין הביטחון במשרד הביטחון, ותחילה חשדו במשרד הביטחון כי החומר עלול להיות קשור לפרשת הרפז. כאשר נבחן החומר, נמצא כאמור כי על הדיסקים שנמצאו נכתבו שנים לא רלוונטיות.

החומר הועבר לבחינת הפרקליטות, ובתום דיון שנערך בלשכת היועץ המשפטי לממשלה יהודה וינשטיין, בהשתתפות פרקליט המדינה שי ניצן וראש האגף לחקירות ומודיעין במשטרת ישראל מני יצחק, ביקשה הפרקליטות מחוקרי היחידה הארצית לחקירות הונאה (יאח"ה) לבחון אותו.

בחודש ספטמבר השלימה יאח"ה את חקירת הפרשה שבמסגרתה ביצעו לכאורה שורה של בכירים בצה"ל ובמערכת הביטחון שורת עבירות פליליות בעקבות חשיפת "מסמך הרפז" ב-2010. על סמך ממצאי החקירה, המשטרה המליצה להעמיד לדין כמה בכירים, בגין עבירות שונות, ובהן הפרת אמונים ושיבוש מהלכי משפט. ממצאי החקירה והמלצת המשטרה הועברו לפרקליטות מחוז תל אביב לעיון. כמו כן, הועברו המלצות לפרקליט המדינה שי ניצן וליועץ המשפטי לממשלה להכרעה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל
יהודה וינשטיין וגבי אשכנזי. ספטמבר 2014. יותם רונן, טלי מאייר, עיבוד תמונה
וינשטיין ואשכנזי/עיבוד תמונה, יותם רונן, טלי מאייר

במסגרת החקירה נחקר חשד כי הרמטכ"ל לשעבר, וינר, מנדלבליט ואלוף-משנה (במיל') גבי סיבוני שיבשו את החקירה הנוגעת לזיוף המסמך. מהחקירה עלה כי אשכנזי השתהה בדיווח על הימצאות המסמך בידיו לגורמי משטרה או ליועץ המשפטי לממשלה, זאת אף שידע כי נפתחה חקירה בנושא. לפיכך סבורים במשטרה כי התגבשה נגד אשכנזי תשתית ראייתית לביצוע עבירות של הפרת אמונים.

עוד נמצא כי הרמטכ"ל לשעבר מסר לעיתונאים מידע ברמת סיווג "סודי ביותר" ומעלה במסגרת תדרוכי עיתונאים ושיחות רקע, זאת בניגוד להנחיות ראש הממשלה ולפקודות הצבא ומבלי שיימצא שיקול ענייני מהותי המצדיק זאת. גם בנושא זה קבעה המשטרה כי יש תשתית ראייתית בעבירות של הפרת אמונים וגילוי בהפרת חובה – גילוי ידיעה לאדם שאינו מוסמך לכך.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully