וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נמצאו הקלטות מלשכתו של אהוד ברק

23.10.2014 / 20:19

בכספת של קצין ביטחון במשרד הביטחון אותרו תקליטורי DVD ובהם שיחות מתוך לשכת שר הביטחון. מדובר בהקלטות מ-2006 ומ-2012 ותוכנן ייבדק ויועבר למשטרה. ברק: "שמח שהן נמצאו"

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
ברק ואשכנזי/מערכת וואלה!, צילום מסך

חודש אחרי ההמלצה לכתב אישום נגד הרמטכ"ל לשעבר גבי אשכנזי, נודע הערב (חמישי) כי נמצאו הקלטות מלשכת שר הביטחון לשעבר אהוד ברק - אולם לא ברור אם יש בהם מידע שישפוך אור נוסף על היחסים ששררו אז בין שתי הלשכות.

לפי הפרסום הערב בחדשות 2, קצין ביטחון שסיים לאחרונה את תפקידו במשרד הביטחון חשף כי באחת הכספות שבמשרד יש מספר תקליטורי DVD ובהם הקלטות מלשכתו של שר הביטחון לשעבר ברק. בשל רגישותם, הועברו הדיסקים לידי היועץ המשפטי של משרד הביטחון עו"ד אחז בן ארי, שיבדוק את תוכנם ואת רמת סיווגם. גורמים המצויים בפרטים העריכו כי בתום הבדיקה יועברו הדיסקים לצוות המשטרה החוקר את פרשת הרפז.

עוד בפרשת הרפז
"בושה, דרעק, גועל נפש": תמלילי פרשת הרפז נחשפים
מקורבי ברק על אשכנזי: "גם אולמרט אמר 'לא היו מעטפות'"
מסמכים שהועברו ל"מקאן-אריקסון" - סודיים ביותר

לאורך כל הפרשה הלין רא"ל במיל' אשכנזי כי לא ייתכן שהמשטרה חוקרת צד אחד בפרשה על בסיס הקלטות שיחות מלשכתו בעוד שהקלטות מלשכת ברק לא נבדקות. יש לציין כי הוקמו כמה ועדות שנועדו לבדוק אם העובדה שהתקליטור או התקליטורים שעליהם השיחות מלשכת ברק נפגעו במזיד. לאחר מספר בדיקות עלה כי האירוע לא נגרם בזדון.

בתגובה ראשונה לפרסום אמר הערב ברק כי הוא מרוצה על הגילוי. "על המשטרה לחקור זאת. נראה לי שזאת התפתחות מצוינת כי הם חשבו שהם (התקליטורים) הושמדו", אמר והוסיף כי ממילא היה זה הוא שדרש לבחון את ההקלטות. "אני שמח מאוד שהקלטות נמצאו, כי לא הצלחנו למצוא אותן, ועכשיו הן ייבדקו".

ממשרד הביטחון נמסר: "לפי התאריכים המוטבעים על המדבקות שעל גבי תקליטורי ה-DVD, שנמצאו בכספתו של המאבטח שפוטר, לאחר שהועמד לדין משמעתי על ידי נציבות שירות המדינה, הקלטות הן משנת 2006 ומשנת 2012, כך שנראה כי אין מדובר בהקלטות מתקופת פרשת הרפז. משרד הביטחון הביא את העניין לידיעתו של פרקליט המדינה שי ניצן, וממתין להנחייתו לגבי הנדרש לעשות עם הקלטות. היועץ המשפטי של מערכת הביטחון הורה להפקיד את התקליטורים בכספתו כדי לאפשר את בדיקתם".

ההמלצות להעמדה לדין ממתינות להכרעה

בחודש ספטמבר השלימה היחידה הארצית לחקירות הונאה (יחא"ה) את חקירת הפרשה שבמסגרתה ביצעו לכאורה שורה של בכירים בצה"ל ובמערכת הביטחון שורת עבירות פליליות בעקבות חשיפת "מסמך הרפז" ב-2010. על סמך ממצאי החקירה, המשטרה המליצה להעמיד לדין כמה בכירים, ובהם הרמטכ"ל לשעבר אשכנזי, הפרקליט הצבאי הראשי דאז ומזכיר הממשלה היום, אביחי מנדלבליט ועוזר הרמטכ"ל לשעבר ארז וינר בגין עבירות שונות, ובהן הפרת אמונים ושיבוש מהלכי משפט. ממצאי החקירה והמלצת המשטרה הועברו לפרקליטות מחוז תל אביב לעיון. כמו כן, הועברו המלצות לפרקליט המדינה שי ניצן וליועץ המשפטי לממשלה יהודה וינשטיין להכרעה.

במסגרת החקירה נחקר חשד כי הרמטכ"ל לשעבר, וינר, מנדלבליט ואלוף-משנה (במיל') גבי סיבוני שיבשו את החקירה הנוגעת לזיוף המסמך. מהחקירה עלה כי אשכנזי השתהה בדיווח על הימצאות המסמך בידיו לגורמי משטרה או ליועץ המשפטי לממשלה, זאת אף שידע כי נפתחה חקירה בנושא. לפיכך סבורים במשטרה כי התגבשה נגד אשכנזי תשתית ראייתית לביצוע עבירות של הפרת אמונים.

עוד נמצא כי הרמטכ"ל לשעבר מסר לעיתונאים מידע ברמת סיווג "סודי ביותר" ומעלה במסגרת תדרוכי עיתונאים ושיחות רקע, זאת בניגוד להנחיות ראש הממשלה ולפקודות הצבא ומבלי שיימצא שיקול ענייני מהותי המצדיק זאת. גם בנושא זה קבעה המשטרה כי יש תשתית ראייתית בעבירות של הפרת אמונים וגילוי בהפרת חובה – גילוי ידיעה לאדם שאינו מוסמך לכך.

לפניות לכתב – amirbohbot@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully