וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יעלון יראיין את המועמדים לרמטכ"ל, הכרעה תוך 10 ימים

4.11.2014 / 0:19

שר הביטחון יחל מהיום לראיין את האלופים גדי איזנקוט, יאיר נווה ויאיר גולן, לאחר שהיועץ המשפטי קבע כי אין מניעה משפטית לשקול את מועמדותם. הוא יתייעץ עם שרי ביטחון לשעבר

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מסתמן כמועמד המוביל. איזנקוט/מערכת וואלה!, צילום מסך

שר הביטחון משה יעלון יראיין היום (שלישי) את המועמדים לתפקיד הרמטכ"ל וסגן הרמטכ"ל, האלופים גדי איזנקוט, יאיר נווה ויאיר גולן. זאת, לאחר ששלשום התקבלה בלשכת שר הביטחון חוות דעת רשמית של היועץ המשפטי לממשלה, יהודה וינשטיין, לפיה אין כל מניעה משפטית לשקול את מועמדותם של אלוף איזנקוט ואלוף נווה לתפקיד.

נוסף על כך, יקיים היום השר יעלון התייעצויות עם שרי הביטחון לשעבר יצחק מרדכי ובנימין בן אליעזר, וכן עם סגן הרמטכ"ל לשעבר אלוף (במיל') משה קפלינסקי. אתמול קיים השר התייעצות בנושא עם מנכ"ל משרד הביטחון וסגן הרמטכ"ל לשעבר, אלוף (במיל') דן הראל, וביום שישי עם שר הביטחון לשעבר עמיר פרץ. ההכרזה הסופית צפויה להימסר תוך עשרה ימים.

עוד בוואלה! חדשות:
"תגובת אהרונוביץ' להיעדרותו של דנינו אמרה את הכל"
הערכת המשטרה: הקלטות שנחשפו לא קשורות לפרשת הרפז
פיקוד העורף החל להיערך להתפרצות אבולה בישראל

שר הביטחון משה בוגי יעלון על רקע מפת העולם. ראובן קסטרו
יעלון/ראובן קסטרו

המועמד שייבחר צפוי לכהן ארבע שנים, אם יאושר "חוק הרמטכ"ל" על ידי הממשלה. ההצעה קובעת כי כהונת הרמטכ"ל תוארך לארבע שנים, ולא תוארך בשנה נוספת לאחר שלוש שנות כהונה, כפי שהיה עד כה במקרים רבים. לאחר מינוי הרמטכ"ל וסגנו, יחל סבב מינויים נוסף במטה הכללי.

כעת, כארבעה חודשים לפני סיום כהונתו של הרמטכ"ל בני גנץ, זהותו של מחליפו ושל מחליף סגנו עדיין לוט בערפל. אולם איזנקוט, הסגן הנוכחי, הוא המועמד המוביל לתפוס את מקומו של גנץ ולהתמנות לרמטכ"ל, לאחר שלפי גורמים בכירים במערכת הביטחון שיבח יעלון את פועלו בשיחות סגורות במהלך השנה האחרונה. מועמדותו הוטלה בספק לאחר ששמו נקשר בפרשת הרפז, אולם הכרעתו של וינשטיין בעניין הסירה את החשש.

אלוף פיקוד הצפון היוצא, יאיר גולן, הוא מועמד מוביל נוסף, אך העובדה שהוא לא מילא תפקידים בכירים במטכ"ל עלולה להיות לו לרועץ. בצה"ל לא פוסלים את האפשרות הפחות סבירה שלתפקיד עשוי להיבחר אלוף פיקוד הדרום, סמי תורג'מן – אשר צפוי להתמנות לסגן במקרה בו איזנקוט ימונה לרמטכ"ל – או מפקד חיל האוויר, אלוף אמיר אשל, הידוע בקרבתו לאיזנקוט וששימש בעבר ראש מטה חיל האוויר וראש אגף התכנון.

(עדכון ראשון: 23:19)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully