וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ריבלין: "הרפורמות הכלכליות לא מספיק אמיצות"

3.11.2014 / 20:29

נשיא המדינה נאם בכנס אלי הורביץ לכלכלה וחברה בחיפה, וטען: "אזרחים רבים מרגישים שהם אינם מסוגלים לצמוח ולהתפתח, זה לא פחות מאיום אסטרטגי". יונה יהב: "ההשקעה מתמקדת במדינת תל אביב"

נשיא המדינה, ראובן ריבלין, בכנס אלי הורביץ לכלכלה וחברה של המכון הישראלי לדמוקרטיה. יוסי זמיר,
"ברור לכל שזקוקים היום לרפורמות אמיצות ואחראיות". ריבלין/יוסי זמיר

"הרפורמות שהתקבלו בכנסת בנושא חוק הריכוזיות וחוק המזון, לא רק שלא היו אמיצות מספיק, לא רק שהן אינן נותנות מענה לבעיה, אלא הן מעגנות את המצב הקיים יותר מאשר מתקנות אותו" – כך אמר היום (שני) נשיא המדינה, ראובן ריבלין, במושב הנעילה של כנס אלי הורביץ לכלכלה וחברה, שנערך בחיפה. "כאשר אזרחים רבים כל כך מרגישים שבתנאי המערכת הכלכלית והחברתית הנוכחיים, הם אינם מסוגלים לצמוח ולהתפתח, זהו אינו פחות מאיום אסטרטגי".

ריבלין הוסיף: "ברור לכל שהתעשייה הפיננסית, תעשיית האנרגיה, תעשיית המזון, ענף הדיור ותעשיות נוספות זקוקים היום לרפורמות אמיצות ואחראיות". הכנס, של "המכון הישראלי לדמוקרטיה", נערך זו השנה ה-22, והתמקד בנושאים הקשורים במדיניות הכלכלית והחברתית של הממשלה, והשפעתה על הכלכלה והחברה בישראל.

עוד בוואלה! חדשות:
סער נפרד מהמשכן: "אל תוותרו על הכנסת למשפטנים"
חרף הביקורת: 500 דירות ייבנו מעבר לקו הירוק בי-ם
זעם בהתנחלויות על החרם השוודי: "האנטישמים החדשים"

נשיא המדינה קיבל הבוקר מידי נגידת בנק ישראל קרנית פלוג, את השטר החדש של 50 ש"ח. בספטמבר 2014. מארק ניימן, לשכת העיתונות הממשלתית
"השכר עלה בשיעור נמוך ומרבית העובדים משתכרים בשכר נמוך מהממוצע". פלוג, יחד עם ריבלין/לשכת העיתונות הממשלתית, מארק ניימן

"המשאב העיקרי, ובמידה רבה היחיד, של מדינת ישראל הוא ההון האנושי, אשר עומד הן ביסוד עוצמת הכלכלה, והן ביסוד הביטחון הלאומי שלנו", קרא הנשיא, והוסיף כי יש לפעול לפיתוח משאב זה "באותה הרצינות ובאותה היצירתיות, שבה אנחנו נדרשים לאיומים הביטחוניים שלנו".

הנשיא הבהיר כי "בשלוש השנים האחרונות למדנו שהאוצר הציבורי, לא נמצא אצל החרדים, כפי שהוא לא נמצא בהתנחלויות. הפנייה בלתי אחראית של אצבע מאשימה למגזר זה או אחר עלולה לדרדר אותנו למאבק בין השבטים השונים בחברה הישראלית. זאת, בעת שבה ברור לכל, שהפתרון לאתגרים שבפנינו, תלוי דווקא בשיתוף פעולה ביניהם". ריבלין קרא ל"שילובם המלא ובתעסוקה הולמת" של נשים ערביות וגברים חרדים.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
ראש עיריית חיפה יונה יהב. אדריאן הרבשטיין
"למה גלי צה"ל צריך להיות ביפו? למה הבורסה לניירות ערך צריך להיות בתל אביב?". יהב/אדריאן הרבשטיין

נגידת בנק ישראל, ד"ר קרנית פלוג, הוסיפה כי "לצד המגמה המבורכת של עליית שיעור התעסוקה וקליטת עובדים רבים, השכר עלה בשיעור נמוך ומרבית העובדים משתכרים בשכר נמוך מהממוצע".

יונה יהב, ראש עיריית חיפה, נאם גם הוא בכנס, ואמר כי ממשלת ישראל התמקדה לאורך השנים בבנייה במרכז הארץ, מה שגרם לעליית מחירי הדיור. "אין יוקר מחיה משמעותי מחוץ למדינת תל אביב, שזוכה להשקעות של הממשלה", טען. "למה גלי צה"ל צריך להיות ביפו? למה הבורסה לניירות ערך צריך להיות בתל אביב? הפאר וההצלחה שאתם רואים בחיפה הם תוצאה של יוזמה מקומית ולא של יד מכוונת ממשלתית. אני מאוד מקווה שהמחאה החברתית והצעירים המופלאים של 2011 יחזרו לרחובות וידרשו טיפול הוליסטי למדינת ישראל".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully