וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לראשונה: שר החוץ של קפריסין הטורקית מבקר בישראל

3.11.2014 / 18:16

אוזדיל נאמי, שר החוץ של מדינת החסות של טורקיה - שאינה מוכרת על ידי העולם, הגיע לכנס בינלאומי בנושא אנרגיה. במקביל, ליברמן יבקר בקפריסין, שמנהלת מלחמה דיפלומטית עיקשת נגד החלק הטורקי

שר החוץ של קפריסין הטורקית, אוזדיל נאמי. AP
לפני כעשור הייתה הפעם האחרונה בה שר כלשהו מקפריסין הטורקית ביקר בישראל. נאמי/AP

על רקע המתיחות המתמשכת בין ישראל לטורקיה, הגיע היום (שני) לביקור בתל אביב אוזדיל נאמי, שר החוץ של קפריסין הטורקית, מדינת חסות של טורקיה שהעולם כולו, כולל ישראל, מסרב להכיר בה ואינו מקיים עמה יחסים דיפלומטיים. ביקורו של נאמי אינו מוגדר רשמי, ולכן הוא לא ייפגש עם גורמים רשמיים. גם במשרד החוץ בירושלים הבהירו כי נאמי מגיע לביקור כאזרח פרטי בלבד.

שר החוץ ישתתף בכנס בינלאומי בנושא אנרגיה, ויצטרף לדיונים על הזדמנויות בתחום הגז הטבעי בים התיכון, על רקע תגליות הגז בישראל, בקפריסין ובמדינות נוספות. במהלך הכנס, ייתכן שבכוונתו של נאמי "להיתקל" במקרה באישים בכירים במהלך שהותו, אף שכאמור אין הוא צפוי לקיים פגישות רשמיות.

עוד בוואלה! חדשות:
חרף הביקורת: 500 דירות ייבנו מעבר לקו הירוק בי-ם
לקראת הסכם הגרעין: איראן מקצינה עמדות
אחותו של בכיר חמאס אבו מרזוק מאושפזת בישראל

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה
מפת קפריסין המחולקת/מערכת וואלה, צילום מסך

בצירוף מקרים מעניין, בהמשך השבוע, צפוי שר החוץ אביגדור ליברמן לטוס לביקור בקפריסין. ישראל אינה מקיימת יחסים עם קפריסין הטורקית, אשר נכבשה על ידי טורקיה ב-1974, וגורמים בשגרירות טורקיה בתל אביב הבהירו כי מדובר בפעם הראשונה בה שר החוץ של קפריסין הטורקית מגיע לישראל.

לפני כעשור הייתה הפעם האחרונה בה שר כלשהו מקפריסין הטורקית ביקר בישראל. מאז, התהדקו מאוד קשריה של ישראל עם קפריסין, שמנהלת מלחמה דיפלומטית עיקשת נגד כל מתן לגיטימציה בינלאומית לקפריסין הטורקית.

בתחילת השנה, התקיימו מגעים אינטנסיביים בין הממשלה בניקוסיה לממשלת טורקיה, בשאיפה לחתום על הסכם שלום היסטורי שיביא לאיחוד שני חלקי האי. שר החוץ של קפריסין, יאניס קסולידיס, אמר אז בראיון לוואלה! חדשות כי הסכם כזה יתרום לכל מדינות האזור מבחינה כלכלית, בדגש על הזדמנויות בתחום האנרגיה. לאחר חודשים של שיחות, המגעים בין הצדדים קרסו, כאשר כל צד מאשים את השני בכישלון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully