וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מדוע האסירה שולה זקן העידה כשהיא לא במדים?

בניגוד למקובל, שלפיו אסירים המעידים מגיעים לבית המשפט בזינזאנה ובמדים כתומים, נלקחה זקן מכלא נווה תרצה בניידת סמויה, ללא אזיקים ובבגדים אזרחיים. "היה חשוב שתרגיש בנוח לפני העדות נגד אולמרט"

צילום: גדעון צנטנר, עריכה: יאיר דניאל, קריינות: אביב אברמוביץ'

מי שהגיע היום לבית המשפט המחוזי בירושלים, ודאי הופתע לראות את האסירה שולה זקן – שמרצה עונש מאסר של 11 חודשים בבית הכלא נווה תרצה, בבגדים אזרחיים. זקן, שהורשעה לפי הודאתה בלקיחת שוחד בפרשת הולילנד ובפרשת הזרע, ושהגיעה היום לתת עדות נגד מי שהיה ה"בוס", ראש הממשלה לשעבר אהוד אולמרט - זכתה למחוות קטנות מהפרקליטות ובשב"ס.

בין היתר היא הורשתה להגיע ללא מדי האסיר הכתומים, לענוד שרשת על צווארה ולהתאפר. נוסף על כך, בניגוד לאסירים אחרים שמגיעים להעיד – ואשר מוצאים מהכלא לבית המשפט אזוקים וב"זינזאנה" של יחידת "נחשון" של שב"ס, זכתה זקן ל"שירות הסעה" מיוחד של המשטרה בניידת סמויה של היחידה הארצית לחקירות הונאה (יאח"ה). הניידת אספה אותה מבית הכלא בשש בבוקר, והיא הועלתה כשהיא ללא אזיקים על ידיה או רגליה וכשהיא כאמור בבגדיה שלה.

עוד בנושא
זקן נגד אולמרט: "הכסף שימש לחליפות ולדמי כיס לעליזה"
אחרי העדות של זקן: איך אהוד אולמרט זוכה?
אולמרט לזקן: "אני פוחד שירצחו אותך על דוכן העדים"

"היה חשוב לנו שהיא תרגיש בנוח לפני העדות", אמר היום גורם בכיר בפרקליטות בשיחה עם וואלה! חדשות. "כל מה שנעשה אינו עומד בסתירה לפקודות השב"ס", הוסיף.

עדות שולה זקן נגד ראש הממשלה לשעבר אהוד אולמרט בתיק טלנסקי. עטא עוויסאת,
זקן בבית המשפט, עם השרשרת לצווארה/עטא עוויסאת

עם זאת, לוואלה! חדשות נודע כי מפקד היחידה הארצית לחקירות הונאה (יאח"ה), תת-ניצב אפרים ברכה, לא אישר לכלי הרכב שליווה את זקן לסטות מנתיב הנסיעה או לעצור בדרך, לא בהלוך ולא בחזור. "ברכה לא איפשר לה להגיע לביקור בביתה, לאכול במסעדה או לעצור בבית קפה. הוא הנחה שמיד כשתגיע, יוגש לה קפה ממזנון בית המשפט וכן בתום העדות הוזמנה לה ארוחה קלה מאותו מזנון", אמר גורם במשטרה. מיד לאחר העדות הוחזרה זקן לכלא נווה תרצה.

זקן העידה היום נגד ראש הממשלה לשעבר אהוד אולמרט במשפט טלנסקי שנפתח מחדש בבית המשפט המחוזי בירושלים. במקביל הותרו לפרסום תמלילי ההקלטות עמו, לאחר שבית המשפט העליון החליט לקבל את בקשת הפרקליטות להציג ראיות חדשות בתיק. את השיחות הקליטה זקן עם ראש הממשלה לשעבר והעבירה לפרקליטות במסגרת הסכם עד המדינה שנחתם עמה בפרשת הולילנד.

לפניות לכתב אבי אשכנזי: Aviash123@walla.co.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully