וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טרור ברחובות סידני: שיעי נורה על ידי תומכי דאעש

ראול אל-מסראווי בן ה-47 נורה בפניו מחוץ למרכז תפילה איסלאמי בעיר הגדולה באוסטרליה. חברו טוען כי היורים משתייכים לדאעש וכי זו לא הפעם הראשונה שהם מתנכלים להם. "הם קראו לנו 'כלבים שיעים'"

ראול אל-מסראווי נרצח בסידני ע"י פעילי דעא"ש אוסטרלים. "daily mail", אתר רשמי
"בשלב זה לא נראה שיש מניע לירי". זירת הירי באוסטרליה, הלילה/אתר רשמי, "daily mail"

האלימות העדתית במזרח התיכון הגיעה לאוסטרליה: ראול אל-מסראווי בן ה-47 נורה הלילה (שני) בפניו מחוץ למרכז תפילה איסלאמי בדרום-מזרח סידני שבאוסטרליה. לטענת חברו, שסירב להזדהות, היורים משתייכים לארגון דאעש ("המדינה האסלאמית"). "הם קראו לנו 'כלבים שיעים' והם איימו לבוא בלילה ולהרוג אותנו, לירות בנו", כך אמר החבר שדיבר בעילום שם עם תחנת הרדיו ABC האוסטרלית.

לדבריו, הוא ואל-מסראווי, שנמצא במצב יציב מאז הירי, לא התייחסו לאיומים ברצינות, עד שהגיעה אותה שיחה שבה נודע לו כי חברו נורה. "הוא ליווה את משפחתו הביתה כדי שיוכל לחזור ולנקות את המרכז והם ירו בו מול המשפחה שלו. אשתו התעלפה".

עוד בוואלה! חדשות:
ארה"ב: הצעירה החולה סיימה את חייה במועד שבחרה
שלט "העבודה משחררת" נגנב ממחנה הריכוז דכאו בגרמניה
דיווח: צפון קוריאה פיתחה צוללת לשיגור טילים בליסטים

אתר "דיילי מייל" הבריטי דיווח כי אל-מסראווי נורה מרכב חולף בשדרות "רוסדייל" בעיר וכי הוא סובל מפגיעות בפניו ובכתפיו. דובר המשטרה המקומית אמר לאתר אוסטרלי כי מצבו של אל-מסראווי יציב, אולם סירב לציין לאיזה בית חולים הוא נלקח מתוך דאגה לשלומו האישי. "כאמצעי זהירות אנחנו לא חושפים זאת", הוא אמר.

ארגון דאעש הפועל בעיראק ובסוריה, רואה באיסלאם השיעי איום למטרתו להקים חליפות איסלאמית סונית במזרח התיכון. לדברי ג'מאל דאוד, חבר מוכר בקהילה השיעית בסידני, לא מדובר בפעם הראשונה שבה מאמינים שיעים מהווים מטרה לגורמים סונים, בעיקר במהלך חג העשוראא, חג מרכזי באמונה השיעית. דאוד הוסיף כי ביום שישי האחרון בשעות הערב הותקף שומר המרכז על ידי שלושה גברים שהיכו אותו בפניו. הוא המשיך וסיפר כי אותם קיצונים שלכאורה תקפו את אל-משראווי איימו על הקהילה השיעית באופן מכוון, דבר שהטיל עליה מורא ועורר חשש רב.

ראול אל-מסראווי נרצח בסידני ע"י פעילי דעא"ש אוסטרלים. "daily mail", אתר רשמי
זירת הירי באוסטרליה, הלילה/אתר רשמי, "daily mail"

מרכז התפילה השיעי פועל מזה עשר שנים באזור התעשייתי "גרין קר" שבעיר, אשר נסגר לצורך חקירת המקרה ואיסוף הראיות. כמו כן, המשטרה מבקשת מכל אדם שהיה עד לירי ליצור עמה קשר. "בשלב זה לא נראה שיש מניע לירי", אמר מפקח המשטרה דייב פירת'. "אנחנו בודקים כמה קווי חקירה", הוא הוסיף וציין כי מדובר בשכונה שקטה ברוב ימות השנה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully