וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אלוף אביב כוכבי נכנס לתפקידו כמפקד פיקוד הצפון

כוכבי, אשר סיים לפני כחודש את תפקידו כראש אגף המודיעין בצה"ל, נכנס לתפקידו החדש במהלך טקס רב משתתפים שבו גם הרמטכ"ל גנץ נשא דברים. "הזירה הצפונית היא תמצית התהליכים הפוקדים את האזור והעולם"

ראש אמ"ן, אביב כוכבי, במסיבת עיתונאים בנושא ספינת הנשק בקריה תל אביב, מרץ 2014. דרור עינב
במהלך כהונתו כראש אמ"ן העצים את תחום הסייבר. אלוף אביב כוכבי/דרור עינב

ראש אגף המודיעין (אמ"ן) היוצא, אלוף אביב כוכבי, נכנס היום (ראשון) לתפקידו כמפקד פיקוד הצפון, בטקס חילופי מפקדים שנערך בנוכחות בכירים רבים בצה"ל ובהם הרמטכ"ל רב-אלוף בני גנץ. כוכבי החליף את אלוף יאיר גולן, שכיהן בתפקיד כשנתיים. כוכבי סיים את תפקידו כראש אמ"ן לפני כחודש, אז העביר את הפיקוד על האגף לידי אלוף הרצי הלוי. במהלך כהונתו עבר האגף ארגון מחודש, עם דגש על העצמת עולם הסייבר, הן בהגנה והן בהתקפה. כמו כן, התמודדו אנשי האגף עם "האביב הערבי", ולאחר מכן עם הטלטלה שעברה ועדיין עוברת על מדינות האזור.

עוד ידיעות בוואלה! חדשות:
שביתת פתע בנתב"ג: אין המראות ונחיתות
אישום: שדד פיצרייה עם מסיכת אב"כ ופתק - "יש לי מכל גז"
הלהיט בהאלווין: תחפושת דאעש עם ראש כרות

טקס החלפת ראש אגף מודיעין, גלילות. דובר צה"ל
כוכבי, גנץ והלוי בטקס חילופי מפקדים באמ"ן/דובר צה"ל

במהלך הטקס שנערך היום, נשא הרמטכ"ל גנץ דברים. הוא התייחס לחשיבותו של הפיקוד, ואמר כי "פיקוד הצפון היה ונותן אזור הדורש מוכנות יומיומית ועשייה תובענית, גמישות מרבית וערנות מתמדת מכל המעורבים בו".

כוכבי התייחס גם הוא בדבריו למורכבות הזירה הצפונית, ואמר כי "הזירה ניצבת בעין הסערה המתחוללת במזרח התיכון ומהווה תמצית של התהליכים הפוקדים את העולם והאזור כולו". הוא הסביר כי מדובר ב"זירה המבטאת מאבק בין דתות, עדות ומעצמות, וביטוי לאזור שהפך יותר מפורר, יותר בלתי נשלט, יותר איסלמיסטי ויותר אלים. כל אלו מבטיחים את המשך חוסר היציבות בזירה".

גם אלוף פיקוד הצפון היוצא, יאיר גולן נשא דברים במהלך הטקס, ואמר לקהל חייליו: "הפלאתם לעשות מפקדים וחיילים והייתה לי זכות גדולה, זכות אדירה, זכות של פעם בחיים, לפקד עליכם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully